הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שומרים על הדיאטה ועדיין עולים במשקל? הסיבה הבאה יכולה להפתיע אתכם
השמנה היא ללא ספק המגפה הגדולה ביותר בשנים האחרונות, כזו שגורמת למחלות רבות ופוגעת בבריאות. רבים לא יודעים זאת, אך פעמים רבות ישנו קשר ישיר בין השמנה לחיידיקים בגופנו. ריכזנו עבורכם כל מה שצריך לדעת

חוסר איזון בין אוכלוסיית החיידקים בגופנו, הנקראים גם מיקרוביום, יכול להוביל להשמנה. כן, גם אם אתם שומרים על תזונה נכונה ובריאה, תפריט דיאטה קפדני, ואפילו עושים פעילות גופנית. אותם חיידקים, שולטים בגופנו והם מהווים תשעים אחוזים מה-DNA האנושי. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החיידקים מגיעים לגופנו כבר בתעלת הלידה, כאשר גם חלב האם משמש מקור לאותם חיידקים. כמו כן, מקור נוסף למיקרוביוטיקה מגיע גם דרך המזון, כגון דגנים, פירות, וירקות. החיידקים הללו נמצאים בכל הגוף, החל מהעור, מערכת העיכול, ועד מערכת השתן והמין. 

כאמור, הפרה של איזון החיידקים יכול להוביל למגוון רחב של דלקות, מחלות מעי, וכמובן, השמנה. בנוסף, פגיעה באיזון יכולה להוביל לבעיות במערכת הספיגה של גופנו, כלומר בספיגה אפקטיבית של ויטמינים ומינרלים מהמזון שאנו אוכלים.

החיידקים מקיימים שלושה קשרים עם גופנו, הראשון, מול מערכת העיכול, השני מול מערכת העצבים, והשלישי קשור למשקל הגוף שלנו. אז מה הגורמים שמובילים לחוסר איזון? הראשון הוא נטילה של אנטיביוטיקה. במקרה זה, מומלץ ליטול פרו-ביוטיקה לפני, ובמקביל. 

השני, העדר של סיבים תזונתיים. לכן, מומלץ להעדיף תזונה בריאה ומאוזנת על פני אוכל מהיר ולא בריא, כזה שעתיר בסוכר וקמח לבן. החדשות הטובות הן כי ניתן לשקם את המיקרוביום בגופנו. ראשית, חשוב ורצוי להימנע מאנטיביוטיקה, וכמובן, להתרחק ככל הניתן מאוכל מתועש.

הנה שלושה טיפים לאיזון מיקרוביום:

1. אכלו מזונות מותססים 

מזונות מותססים עשירים במיוחד בחיידקי מעיים טובים. לכן, מומלץ כי תוסיפו לתפריט היומי שלכם למשל כרוב כבוש, קימצ'י, ירקות ופירות כבושים, יוגורט, גבינה, וכדומה. 

2. תוספי תזונה

אל תוותרו על נטילת תוסף תזונה פרוביוטי בכל יום, זה יעזור לכם לשמור על החיידקים הטובים ועל האיזון הכה חשוב. 

3. הוסיפו דגנים לתפריט 

שילוב של דגנים בריאים בתפריט היומי שלכם יכולה לעזור באופן ניכר לשמירה על איזון החיידקים בגוף. כמו כן, העדיפו ירקות, חלבון מן החי, ופירות. כך תוכלו לשמור על סביבת מעיים ידידותית לחיידקים טובים. 

לסיכום, המיקרוביום הינם ממש מפה גנטית של גופנו, ולכן חשוב לשמור על איזון. כאמור, אותו איזון תורם לתפקודו התקין של הגוף והאיברים וכמובן לבריאות הכללית של מערכת החיסון. כזכור, תיקון האיזון הינו קל ופשוט, כך שהאחריות היא בהחלט בידיים שלכם. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE