הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב הודיעה רשמית: סגירת מעברי הגבול הוארכה פעם נוספת
המשרד לביטחון המולדת הודיע שעשרות מעברי הגבול עם קנדה ומקסיקו יישארו סגורים, פרט לתנועות חיוניות, עד ה-21 באוגוסט, וזאת "כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה, לרבות הווריאנט דלתא"

גבולותיה היבשתיים של ארצות הברית יישארו סגורים לתנועה שאינה חיונית לפחות עד אמצע חודש אוגוסט, כך עולה מהודעת המשרד לביטחון המולדת (DHS) שפורסמה הבוקר (רביעי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד ממעברי הגבול בין ארה"ב לקנדה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, לפני יותר משנה - ב-20 במרץ 2020 - ממשלות ארצות הברית ומקסיקו הכריזו על סגירת הגבול המשותף בין שתי המדינות, פרט למה שהוגדר כ"תנועה חיונית". ימים בודדים קודם לכן, קנדה הודיעה לאזרחיה לשוב למדינה לקראת סגירת גבולותיה עם ארה"ב.

חשוב לציין כי המושג 'תנועה חיונית' מתייחס לסחורות ומקרי חירום בריאותיים. עם זאת, סגירת מעברי הגבול היבשתיים אינה משפיעה על תנועת המטוסים בין ארה"ב לבין קנדה או מקסיקו.

 

 

מאז הסגירה הראשונית של מעברי הגבול במרץ אשתקד, בכל חודש שלוש הממשלות החליטות לחדש את סגירת הגבולות. 

הבוקר אנשי המשרד לביטחון המולדת ניסו להסביר את ההחלטה: "כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה, לרבות הווריאנט דלתא, ארצות הברית מאריכה את סגירת הגבולות עם קנדה ומקסיקו, פרט לתנועות חיוניות, עד ה-21 באוגוסט".

הודעת DHS מגיעה כיומיים בלבד לאחר שמשרד הבריאות הקנדי הודיע כי אזרחים אמריקאים ותושבי קבע המוגדרים כ'מחוסנים באופן מלא' יוכלו להיכנס לקנדה החל מה-9 באוגוסט. כזכור, מזה תקופה ארוכה מופעל לחץ כבד על שתי הממשלות - בעיקר ע"י בכירי תעשיית התיירות - בדרישה לבטל את האיסור על תנועה שאינה חיונית בין שתי המדינות.

בניגוד לגבול ארה"ב-מקסיקו (שגם הוא נסגר בראשית המשבר), הרשויות בקנדה מקפידות על איסור התנועה בין המדינות. חלק מקבוצות הספורט של המדינה, למשל הטורונטו ראפטורס מליגת האן. בי. איי., נאלצו לאחר את משחקי הבית בפלורידה (בגלל שלא התאפשר לקבוצות אחרות להגיע לקנדה כדי לשחק נגדה).

כעת, לפי הודעת משרד הבריאות הקנדי, יתאפשר לאזרחי ארה"ב ובעלי מעמד של תושב קבע להיכנס למדינה החל מה-9 באוגוסט, בתנאי שהם מחוסנים באופן מלא (כלומר, שקיבלו את זריקת החיסון האחרונה לפני שבועיים או יותר).

כחודש לאחר מכן, ב-7 בספטמבר, יתאפשר גם לאזרחים מחוסנים ממדינות אחרות להגיע לקנדה. עם זאת, בממשל טרודו הסבירו שלא יהססו לבטל את ההחלטה אם תחלואת הקורונה תעלה בשבועות הקרובים:

"תודות לעבודה הקשה של אזרחי קנדה, לרבות שיעור המתחסנים הגבוה והירידה בתחלואה, לממשלה מתאפשר להתקדם עם תוכנית פתיחת הגבולות", הסבירו במשרד הבריאות באוטווה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE