הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל פלורידה מבהיר: "לא נחייב חבישת מסכות בבתי הספר"
חרף העובדה שאף גורם רשמי בממשל הפדרלי אינו קורא לחייב מסכות בבתי הספר ברמה הלאומית (ב-CDC דווקא פרסמו המלצה הפוכה), המושל דה-סנטיס התחייב שמדינתו לא תיישר קו עם מדיניות זו: "היו לנו בתי ספר שחייבו חבישת מסכות והיו כאלה שלא, ובסופו של דבר התוצאות היו דומות למדי"

מושל פלורידה הביע את התנגדותו הנחרצת לאפשרות שהממשל הפדרלי יחייב את תלמידי בתי הספר לעטות מסכות עם פתיחת שנת הלימודים, והוא התחייב שהמדינה תיאבק בכל החלטה שתתקבל בנושא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: AP)

 

"אנחנו לא נחזיר את חובת המסכות לבתי הספר בפלורידה", הצהיר המושל, רון דה-סנטיס, במהלך מסיבת עיתונאים שכינס הבוקר (חמישי), "אנחנו רוצים שהילדים שלנו יתנהגו כמו ילדים, ואנחנו רוצים שהם יוכלו לנשום".

המושל דה-סנטיס המשיך ואמר: "עטיית מסכות אינה נוחה לילדים, ואין שום נתונים מדעיים שמצביעים על היעילות של המסכות. היו לנו בתי ספר שחייבו חבישת מסכות והיו כאלה שלא, ובסופו של דבר התוצאות היו דומות למדי".

דבריו של דה-סנטיס נאמרו על רקע הזינוק בתחלואת הקורונה שנרשמה בפלורידה בתקופה האחרונה: בשבוע החולף אובחנו במדינה כ-6,500 נשאים בכל יום (כ-46 אלף ב-7 ימים).

אם לא די בכך, במדינה מאושפזים כיום 4,148 חולי קורונה - הכמות הגדולה ביותר מאז ה-3 במרץ, אז אושפזו 4,173 תושבי פלורידה.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

חשוב לציין כי לא קיימת מדיניות פדרלית בנוגע לחבישת מסכות בבתי הספר. מוקדם יותר החודש פורסמה המלצה מצד המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), לפיה תלמידים ומורים אינם נדרשים לעטות מסכות בבתי הספר, גם בתוך כיתות הלימוד עצמן, במידה שהם קיבלו את אחד משלושת החיסונים לקורונה שמאושרים לשימוש בארה"ב (מודרנה, פייזר וג'ונסון אנד ג'ונסון).

יתרה מכך, ב-CDC הבהירו שמדובר בהמלצה בלבד, ורשויות הבריאות המקומיות יהיו אלו שיקבלו את ההחלטה הסופית בנוגע לבתי הספר.

עם זאת, יתכן שדבריו של דה-סנטיס הגיעו בעקבות המלצה שפורסמה השבוע ע"י האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (American Academy of Pediatrics, או AAP) - ארגון רופאי הילדים הגדול בארה"ב שבו חברים כ-60 אלף רופאים ברחבי המדינה.

בהמלצה של ה-AAP הוסבר כי בני שנתיים ומעלה צריכים לעטות מסכות בחללים סגורים, כולל בתוך בתי הספר, ללא כל קשר לשאלה האם הם התחסנו או לא (בפועל, החיסון זמין לבני 12 ומעלה בלבד).

 

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לדברי אנשי ה-AAP, המשבר הבריאותי אינו צריך לגרור לימודים מקוונים. עם זאת, הם ממליצים לנקוט ב"גישה רב-שכבתית" המשלבת מספר אמצעים, למשל חבישת מסכות.

"המגפה העולמית גבתה מחיר כבד ביותר מילדים, ולא רק בעניין החינוך אלא גם פגיעה מנטלית, רגשית ופיזית", מצהירה ד"ר סוניה או'לירי, יו"ר הוועדה לענייני בריאות בבתי הספר ב-AAP, "הגישה הרב-שכבתית כוללת חיסונים, עטיית מסכות כאשר נמצאים בחללים סגורים ושטיפת ידיים באופן סדיר כדי להפוך את הלימודים בכיתות לדבר בטוח".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE