הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחוקקים דמוקרטיים במסר לבית הלבן: האריכו את האיסור על פינוי דיירים
המדיניות שגובשה בשנה שעברה לאור משבר הקורונה צפויה להסתיים ביום שבת הקרוב, אלא כן בבית הלבן יחליטו לפעול בנושא חרף המחלוקת המשפטית. חברת קונגרס בכירה מקליפורניה: "למרות המכשולים שעלולים לצוץ, הממשל הפדרלי צריך להאריך את האיסור באופן מיידי"

חברי קונגרס דמוקרטיים מפעילים לחץ כבד על הבית הלבן מתוך תקווה שהנשיא ביידן יאריך את הצו הפדרלי, האוסר על פינוי דיירים שלא עמדו בתשלום שכר הדירה בגלל משבר הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, האיסור נכנס לתוקף לראשונה בספטמבר אשתקד, כחודש ימים לאחר שהנשיא דאז, דונלד טראמפ, חתם על צו שבמסגרתו המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) נדרשו לבחון את הנושא לעומק. 

האיסור היה אמור להסתיים בסוף ינואר, אך הנשיא ביידן בחר להאריך את האיסור בשתי פעמים נפרדות (בפעם הראשונה המדיניות הוארכה עד ה-31 במרץ, ולאחר מכן עד ה-30 ביוני).

כלומר, אם לא תוארך פעם נוספת, המדיניות תסתיים ביום שבת הקרוב. אי לכך, חברת הקונגרס מקסין ווטרס - יו"ר ועדת בית הנבחרים לשירותים פיננסיים - קוראת לנשיא ביידן לחתום על צו נוסף, ובכך להאריך את המדיניות למשך מספר חודשים נוספים.

 

חברת הקונגרס מקסין ווטרס פנתה לבית הלבן בבקשה להאריך את המדיניות פעם נוספת (צילום: AP)

 

באופן רשמי, מדיניות האיסור על פינוי דיירים נועדה למנוע מצב שבו מיליוני אמריקאים נזרקים לרחובות לאחר שאיבדו את מקום עבודתם בגלל משבר הקורונה.

מחד, האיסור בוודאי סייע למשפחות רבות שאחד או שני ההורים איבדו את מקום עבודתם במהלך השנה האחרונה. מצד שני, בעלי נכסים רבים טענו שדיירים מנצלים את המדיניות כדי שלא לשלם שכר דירה, גם אם בפועל הם לא נפגעו מהמשבר.

יתרה מכך, מוקדם יותר השנה בית המשפט הפדרלי פסק לטובת בעלי הנכסים, כאשר קבע שאנשי ה-CDC חרגו מסמכותם כאשר גיבשו את המדיניות אשתקד. השופטת דבני פריידריך מבית המשפט הפדרלי בוושינגטון די. סי., כי יש לבטל את האיסור באופן מיידי, אולם ביהמ"ש לערעורים מנע את המהלך.

חשוב להבהיר שהשופטת לא התייחסה למדיניות עצמה (כלומר, היא לא טענה שמדובר בפגיעה בבעלי הנכסים), אלא היא הסבירה שמדובר בשאלה של סמכות: "השאלה שבית המשפט צריך לענות עליה היא האם חוק שירותי בריאות הציבור משנת 1944 מעניק ל-CDC את הסמכות להורות על איסור פינוי דיירים ברמה הלאומית? התשובה היא לא".

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

לפי ההערכות, כ-20% מהמשפחות בארה"ב לא עמדו בתשלום שכר הדירה של לפחות חודש אחד במהלך משבר הקורונה, ועל כן המדיניות זקוקה להארכה נוספת.

"הנושא המשפטי הוא בעייתי ביותר", הסבירה חברת הקונגרס ווטרס, "אבל עוד יותר בעייתי לחשוב על הילדים ומשפחות שייזרקו לרחוב. לכן, למרות המכשולים שעלולים לצוץ, אני בהחלט מאמינה שהממשל הפדרלי צריך לנסות ולהאריך את המדיניות האוסרת על פינוי דיירים".

כאשר המדיניות הוארכה בפעם האחרונה (והרביעית), ב-CDC הסבירו שזו תהיה הפעם האחרונה. עם זאת, בחודשים האחרונים חלה עלייה חדה בתחלואת הקורונה בארה"ב, ואט אט רשויות מקומיות מחזירות את חובת המסכות.

כמו כן, מוקדם יותר היום נודע כי ה-CDC ממליץ על חבישת מסכות בחללים סגורים באזורים שבהם הווריאנט דלתא ממשיך להתפשט.

"הקורונה חוזרת", הצהיר הסנאטור בן קרדין, דמוקרט ממרילנד ויו"ר ועדת העסקים הקטנים והיזמות של הסנאט, "לכן אני חושב שצריך למצוא את הדרך להאריך את המדיניות, לא רק כדי לעזור לדיירים, אלא גם כדי לספק סיוע כלכלי לבעלי הנכסים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE