הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקהילה הישראלית בדרום פלורידה הפגינה מחוץ לסניף 'בן אנד ג'ריס'
בעקבות ההחלטה להפסיק למכור גלידת 'בן אנד ג'ריס' באיו"ש, מוקדם יותר היום התקיימה הפגנה מחוץ לאחד הסניפים של הרשת העולמית. בעל הסניף היהודי מתנגד להחלטה ואמר: "בקושי שרדנו את הקורונה, אני חושש שזה יפגע בנו בפן הכלכלי"

הפגנה פרו-ישראלית נערכה מוקדם יותר היום (רביעי) מחוץ לסניף של בן אנד ג'ריס בדרום פלורידה, וזאת על רקע ההחלטה של הרשת העולמית להפסיק למכור את מוצריה ביישובים הישראלים באיו"ש, אותם היא מכנה "השטחים הפלסטינים הכבושים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסניף בדלריי ביץ', בו התקיימה ההפגנה

 

ההפגנה נערכה בשעות הצהריים המאוחרות מחוץ לסניף הרשת בעיר דלריי ביץ' - מצפון לפורט לודרדייל.

הרב אפרים גולדברג, אחד ממארגני המחאה, הדגיש כי הוא אינו מפגין כנגד החנות הספציפית הזו בדלריי ביץ', אלא כנגד החלטת הרשת העולמית. 

 

 

אגב, בעל הסניף שבו התקיימה ההפגנה הוא יהודי בשם ריצ'רד שטרן, שסיפר לתקשורת המקומית שהוא אינו תומך בהחלטת הרשת. לדבריו, החנות בקושי הצליחה לשרוד את משבר הקורונה, וכעת הוא חושש לאבד את לקוחותיו היהודים:

"אנחנו מספקים גלידות להרבה אירועים, למשל חתונה או בר מצווה, ואני מאמין שהחלטת הרשת העולמית תפגע בנו בפן הכלכלי", מסר שטרן.

 

הודעת הרשת שפורסמה בשבוע שעבר (צילום מתוך טוויטר / Shutterstock)

 

כזכור, יצרנית הגלידות הבינלאומית בן אנד ג'ריס הודיעה בשבוע שעבר שהיא מתכוונת להפסיק למכור את מוצריה ביישובים הישראלים באיו"ש, אותם היא מכנה "השטחים הפלסטינים הכבושים".

ההחלטה של בן אנד ג'ריס, חברה המשתייכת לתאגיד הבינלאומי יוניליוור, תחול על כלל היישובים הישראלים ביהודה ושומרון, ושכונות יהודיות במזרח ירושלים.

"אנו מאמינים שמכירת גלידה של 'בן אנד ג'ריס' בשטחים הפלסטינים הכבושים אינה עקבית עם הערכים שלנו", כתבו בחברה והמשיכו, "אנו קשובים לחששות שחלקו איתנו הלקוחות שלנו והשותפים שלנו בנושא זה".

"יש לנו שותפות ארוכת שנים עם משווק מקומי שמייצר ומפיץ גלידת בן אנד ג'ריס בישראל ובאזור. הודענו לו שלא נחדש את ההסכם עמו כאשר ההסכם הנוכחי יסתיים בשנה הבאה", הסבירו בחברה, "על אף שמוצרי בן אנד ג'ריס לא יימכרו בשטחים הפלסטינים הכבושים, נישאר בישראל במסגרת הסכם אחר".

הזכיין הישראלי של בן אנד ג'ריס, שהוזכר בהודעת הרשת העולמית, הגיב להחלטה ואמר: "בן אנד ג'ריס העולמית החליטו שלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי לאור סירובנו לדרישתם להפסיק למכור בכל רחבי ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים לא לאפשר להחרים את ישראל. זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יוניליוור - הבעלים של בן אנד ג'ריס העולמית. גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באזור הדרום".

 

מפעלי בן אנד ג'ריס בקרית מלאכי

 

בעקבות ההחלטה, חנויות וסופרמרקטים ברחבי ארצות הברית, בייחוד כאלה שנמצאים בבעלות יהודית או ישראלית, הורידו את מוצרי בן אנד ג'ריס מהמדפים.

בשיחה עם רשת סי. אן. אן., דני סצמסקי - הבעלים של הסופרמרקט הכשר Glatt Express בעיירה טינק (Teaneck) שבניו גרזי - סיפר שהוא הוריד את הגלידות של בן אנד ג'ריס דקות ספורות לאחר ששמע על החלטת החברה שפורסמה שלשום.

"ההחלטה של בן אנד ג'ריס היא אמירה אנטישמית על המצב במזרח התיכון", הוא אמר והמשיך, "אם החברה תחליט לחזור בה מההחלטה, אז נחזיר את כל המוצרים שלהם למדפים ואהיה הראשון שאומר לשאר בעלי העסקים לעשות זאת גם".

לדבריו של סצמסקי, מדי שנה הוא מוכר גלידות של בן אנד ג'ריס בשווי 8,000 דולר. יתרה מכך, במחסן שלו יש כיום מוצרים של החברה בשווי 1,200 דולר. בשלב זה הוא החליט להשאיר אותם במקפיאים, מתוך תקווה שהתאגיד יבטל את ההחלטה. אם זה לא יקרה, סצמסקי ישקול לתרום את הגלידות.

 

שתיים מהחנויות שהורידו את מוצרי בן אנד ג'ריס מהמדפים (צילום: גוגל מפות)

 

אמירות דומות התקבלו גם מצדו של אלי סיגל, הבעלים של הסופרמרקט הכשר Market Maven בבולטימור: "עד שיימצא פתרון, המוצרים שלהם לא יופיעו על המדפים שלי", הוא סיפר לסי. אן. אן.

סיגל אף הסביר שמרבית לקוחותיו משתייכים לקהילה החרדית המקומית, ולדבריו מוצרי בן אנד ג'ריס הפופולריים ביותר הם אלו שאינם חלביים: "אנשים אוהבים את המוצרים האלה, הם מחפשים אחריהם ומבקשים אותם. מבחינה כלכלית, זו הייתה החלטה מאוד קשה".

עוד אמר סיגל כי היה פועל באופן הזה גם אם החלטת בן אנד ג'ריס הייתה פוגעת בקהילה אחרת. הוא סיפר כיצד בקיץ שעבר הוא תלה שלט עם הכיתוב "Black Lives Matter" כהזדהות עם הקהילה האפרו-אמריקאית בבולטימור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE