הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל פלורידה נגד ארגון המורים: "נאסור על חובת עטיית מסכות בבתי הספר"
כיומיים בלבד לאחר שמועצת החינוך במחוז בראוורד בחרה להורות על חובת מסכות עם פתיחת שנת הלימודים, ובניגוד לעמדת ארגון המייצג כ-150 אלף מורים ואנשי חינוך נוספים במדינה, המושל מתכוון לחתום על צו שיאפשר לעקוף את הסמכות של הרשויות המקומיות ולאסור על חבישת מסכות בכיתות הלימוד

פלורידה תאסור על משרדי החינוך במחוזות השונים לחייב את התלמידים לחבוש מסכות עם פתיחת שנת הלימודים בחודש הבא, כך אמר הבוקר (שישי) המושל רון דה-סנטיס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, דה-סנטיס כבר הספיק להביע את התנגדותו למהלך כבר בשבוע שעבר, אך ככל הנראה הוא בחר לחזור עליה בשנית היום בעקבות המלצת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) שפורסמה מוקדם יותר השבוע, לפיה תלמידים צריכים לחבוש מסכות בשטח בית הספר.

"בקרוב אחתום על צו מנהלי, במסגרתו משרדי החינוך והבריאות של פלורידה יצהירו על כך שההורים יהיו אלו שיחליטו האם ילדיהם יחבשו מסכות בבתי הספר", הוא אמר והוסיף, "בעיני זו הדרך ההוגנת ביותר לעשות את זה".

באיגוד עובדי החינוך בפלורידה (Florida Education Association) - ארגון המייצג כ-150 אלף עובדים במערת החינוך הציבורית של המדינה - הגיבו לדבריו ואמרו: "המושל טועה כשהוא מנסה ליישם מדיניות אחידה. לא משנה אם מדובר במשפחות שגרות בערים בדרום המדינה או בעיירות בצפון-מערב, כולנו רוצים שהילדים שלנו יהיו בריאים. לצערנו, המושל מוכיח באמצעות מילותיו ומעשיו שהוא אינו מכבד את החופש שניתן לנבחרי ציבור מקומיים לקבוע מה טוב לקהילות שלהם".

דבריו של דה-סנטיס נאמרו יומיים בלבד לאחר שמועצת החינוך במחוז השני בגודלו במדינה, בראוורד, הצביעה בעד שורה של מגבלות בבתי הספר, לרבות חבישת מסכות. 

כפי שפרסמנו אתמול, במהלך יום רביעי התקיימה פגישה מיוחדת של חברי מועצת החינוך במחוז, שכולל ערים כגון פורט לודרדייל, פומפאנו ביץ', דירפילד ביץ', הוליווד ודניה ביץ'.

חברי המועצה הצביעו בעד סדרת נהלים חדשים לקראת פתיחת שנת הלימודים ב-18 באוגוסט. בין היתר, כלל הנוכחים בבתי הספר - מורים, תלמידים ושאר העובדים - יידרשו לחבוש מסכות בחללים סגורים. כמו כן, כמות השולחנות בכל כיתה תוגבל כדי לאפשר ריחוק חברתי, וגם מספר התלמידים בכל רכב הסעות יוגבל.

לורי אלדהף, חברה במועצת החינוך המקומית, הסבירה מדוע החליטה להצביע בעד המדיניות החדשה: "אני מאוד רציתי שנתחיל את שנת הלימודים הבאה בצורה הכי נורמלית שיש, ולפני כמה שבועות חשבתי שאנחנו נמצאים במקום שבו ניתן להחזיר את התלמידים ללא מסכות, ולאפשר להורים להחליט האם ילדיהם צריכים להגיע לבתי הספר עם מסכות. אבל עכשיו, כשאנחנו רואים עלייה מדאיגה במקרי הקורונה ולאור ההתפרצות של הווריאנט 'דלתא', הרבה השתנה".

למרות ההחלטה, חברי מועצת העיר ציינו כי בכוונתם לבחון את המדיניות מחדש בתחילת חודש ספטמבר, לקראת חג הלייבור דיי, ואם תירשם התקדמות משמעותית במאבק בקורונה, לא מן הנמנע שהם יבחרו לבטל את המדיניות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE