הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
70% מהאוכלוסייה הבוגרת בארצות הברית קיבלה לפחות זריקת חיסון אחת
כתשעה חודשים לאחר פתיחת מבצע החיסונים הלאומי, ארצות הברית רושמת הישג יוצא דופן כאשר 70% מבני ה-18 ומעלה קיבלו לפחות זריקה אחת, ויותר מ-60% מחוסנים באופן מלא. נתוני ה-CDC מראים שארה"ב הגיעה לשיעור המתחסנים כעת, כחודש לאחר היעד שהוצב ע"י ממשל ביידן

70% מהאוכלוסייה הבוגרת בארצות הברית קיבלה לפחות זריקת חיסון אחת לקורונה, כך עולה מנתוני המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) שפורסמו מוקדם יותר היום (שני).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, בחודש מאי האחרון הנשיא ביידן הכריז על מטרה זו - לספק לפחות זריקת חיסון אחת ל-70% מבני ה-18 ומעלה במדינה - עד יום העצמאות האמריקאי שחל ברביעי ביולי. 

עם ההכרזה בתחילת חודש מאי, ב-CDC דיווחו על 145,701,541 אמריקאים בני 18 ומעלה (56.4% מהאוכלוסייה) שקיבלו לפחות זריקת חיסון אחת, ו-105,395,641 בני 18 ומעלה המחוסנים באופן מלא. 

כעת, לפי ה-CDC יש 180,762,301 אמריקאים, או 70% מבני ה-18 ומעלה, שקיבלו לפחות זריקת חיסון אחת, ו-156,500,924 אמריקאים, או 60.6% מקבוצת הגיל הנ"ל, שמוגדרים כ'מחוסנים באופן מלא' (שעברו שבועיים עו יותר ממועד קבלת זריקת החיסון האחרונה).

כלומר, בסופו של דבר ארצות הברית הגיעה למטרה כעת, כחודש לאחר היעד המקורי שהוצב ע"י הבית הלבן.

 

הנשיא ביידן, בשבוע שעבר בבית הלבן (צילום: AP)

 

מחד, אין ספק שמדובר בהישג מרשים למדי - בייחוד בהתחשב בעובדה שמבצע החיסונים הלאומי יצא לדרך רק בחודש דצמבר אשתקד. עם זאת, מומחים לבריאות הציבור מפצירים בעם האמריקאי לראות בכך רף מתחסנים מינימלי, ולא מקסימלי: "עלינו להגיע למצב שבו 80% מהאוכלוסייה תהיינה מחוסנת באופן מלא כדי לדבר על חסינות עדר", טוען ד"ר פול אופיט, חבר בוועדת החיסונים של מנהל המזון והתרופות (FDA).

ד"ר נטשה בוהיאן, רופאת משפחה מאריזונה, הזכירה שרף המתחסנים של 70% מתייחס לנתון הלאומי, והיא הסבירה שהיא מודאגת מהאזורים שבהם שיעור המתחסנים נמוך באופן משמעותי: "גם אם נגיע ל-70% או 75% ברמה הלאומית, יש לו מעט שכונות שבהן שיעור המתחסנים נע בין 40% ל-50%", היא אמרה והוסיפה, "באזורים אלה יש סיכוי להתפרצויות נוספות, ולכן אפשר לברך על ההגעה על 70%, אך יש לחגוג בזהירות יתרה".

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, בשבוע שעבר פורסמה המלצה חדשה מצד ה-CDC, לפיה תושבים המתגוררים באזורים שבהם תחלואת הקורונה מזנקת צריכים לחבוש מסכות בחללים סגורים.

למעשה, חובת המסכות הייתה בתוקף במשך רוב תקופת הקורונה, לצד הדרישה לשמור על ריחוק חברתי של לפחות 2 מטרים. אלא שבחודש אפריל האחרון, כאשר שיעור המתחסנים עלה והתחלואה צנחה, ב-CDC החליטו לאפשר לתושבים מחוסנים להסתובב ללא מסכות בחללים פתוחים.

חודש בלבד לאחר מכן התקבלה ההחלטה לאפשר ל'מחוסנים באופן מלא' להסתובב בחללים סגורים ללא הצורך בעטיית מסכה. ובשבוע שעבר, ראשי ה-CDC הצביעו על השכיחות של הווריאנט 'דלתא' כסיבה העיקרית לשינוי המדיניות.

במקביל, בממשל הפדרלי ממשיכים להפעיל לחץ על סרבני החיסונים, ובשבוע שעבר נודע כי מיליוני עובדי הממשל יידרשו להתחסן, או לחילופין לעבור בדיקת קורונה שבועית, כדי להגיע למקום עבודתם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE