הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שוב השוואה בין השואה למגבלות הקורונה: המפלגה הרפובליקנית פרסמה תמונה של טלאי צהוב נגד חובת החיסונים
סניף המפלגה באוקלהומה מנסה ללחוץ על המושל שלא לאפשר למעסיקים לחייב את עובדיהם להתחסן, ובדף הפייסבוק נכתב: "מי שלא יודע היסטוריה – נידון לחזור עליה"

ביקורת חריפה הועברה על המפלגה הרפובליקנית באוקלהומה, לאחר שזו פרסמה פוסט בחשבון הפייסבוק שלה המדמה את חובת קבלת החיסון נגד הקורונה לרדיפת יהודים בגרמניה הנאצית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התמונה שפורסמה בדף הפייסבוק של המפלגה הרפובליקנית באוקלהומה (צילום: פייסבוק)

 

בפוסט בדף הרשמי של המפלגה פורסם מספר הטלפון של סגן המושל, ודחק בתושבי המדינה להתקשר אליו ולדרוש ישיבה מיוחד כדי לאסור על מעסיקים לחייב את העובדים שלהם להתחסן. הפוסט הציג תמונה של מגן דוד צהוב עם הכיתוב "לא מחוסן", ומתחת לתמונה נרשם: "מי שאינו יודע היסטוריה, נידון לחזור עליה".

רוברטה קאלרק, מנכ"לית הפדרציה היהודית של אוקלהומה סיטי, כינתה את הפוסט "מאוד לא הולם" ופנתה לבכירי המפלגה בדרישה להתנצלות. "להשוות את הפעולות שעשתה גרמניה הנאצית לדיון בנושא בריאות הציבור, זה לא מושכל ולא הולמת", אמרה. "התנצלות היא באמת מתאימה, והיא תראה על מנהיגות ורגישות להשפעה המזיקה שגרם לכך" הפוסט.

סגן יו"ר המפלגה, שיין ג'מיסון, אמר ביום שישי כי הוא לא בטוח מי כתב ופרסם את הפוסט, אך הוא כינה אותו כ"מעבר למגעיל". "ההשוואה של האפשרות שגורמים פרטיים ידרשו מהעובדים שלהם לקבל את החיסון נגד הקורונה אל השואה, היא מעבר לגועל, היא מבישה והיא הצגה מוטעית של ערכי המפלגה הרפובליקנית כאן באוקלהומה ובארה"ב", כתב.  

בחודש מאי האחרון, הנציגה הרפובליקנית מרג'ורי טיילור גרין מג'ורג'יה הכעיסה את הדמוקרטים והרפובליקנים, כאשר מתחה ביקורת על חובת עטיית מסכות בבית הלבן. היא השוותה את המדיניות "לתקופה בהיסטורה שבה נאמר לאנשים ללבוש כוכב זהב, והם בהחלט התייחסו אליהם כאזרחים סוג ב', עד כדי גך שהם הוכנסו לרכבות ולתאי גזים בגרמניה הנאצית".

לפני כחודש, גרין התנצלה על דבריה במסיבת עיתונאים שערכה במוזיאון השואה בוושינגטון. "אין שום השוואה לשואה, אבל יש מילים שאמרתי והערות שהעלתי, שאני יודעת שהם פוגעניים ואני רוצה להתנצל על כך".

לפני כשבועיים, חשבון הטוויטר של גרין נחסם על ידי החברה בגין, לדבריהם, הפרת מדיניות נגד פרסום "מידע מוטעה" הקשור לקורונה ולחיסונים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE