הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות התנגדותם של בעלי הנכסים: ממשל ביידן מחדש את האיסור על פינוי דיירים
המדיניות האוסרת לפנות דיירים שלא עמדו בתשלום שכר הדירה בגלל משבר הקורונה הגיעה לסיומה ביום שבת האחרון, וכעת לפי הדיווחים ה-CDC יחדש אותה במשך 60 ימים ברוב אזורי ארצות הברית

ראשי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) הכריזו הערב (שלישי) על מדיניות פדרלית חדשה, בה נאסר לפנות דיירים שלא עמדו בתשלום שכר הדירה בגלל משבר הקורונה. כך מדווחים מספר כלי תקשורת בארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

כזכור, האיסור נכנס לתוקף לראשונה בספטמבר אשתקד, כחודש ימים לאחר שהנשיא דאז, דונלד טראמפ, חתם על צו שבמסגרתו המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) נדרשו לבחון את הנושא לעומק. 

האיסור היה אמור להסתיים בסוף ינואר, אך הנשיא ביידן בחר להאריך את האיסור בשתי פעמים נפרדות (בפעם הראשונה המדיניות הוארכה עד ה-31 במרץ, ולאחר מכן עד ה-30 ביולי). בשבוע שעבר, מחוקקים דמוקרטיים פנו לבית הלבן וביקשו מהנשיא ביידן לחתום על צו מנהלי שיאריך את המדיניות פעם נוספת.

אנשי הממשל בחרו שלא לעשות זאת וסיפרו שהם חוששים שבית המשפט יבטל את המדיניות, וזאת לאחר שמוקדם יותר השנה בית המשפט הפדרלי פסק לטובת בעלי הנכסים, כאשר קבע שאנשי ה-CDC חרגו מסמכותם כאשר גיבשו את המדיניות בשנה שעברה. עם זאת, חשוב לציין שבית המשפט לערעורים ביטל את פסיקה זו.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

לפי הדיווחים, המדיניות החדשה תיכנס לתוקף באופן מיידי ותישאר במשך 60 ימים (עד ה-3 באוקטובר). לא ברור אם האיסור על פינוי דיירים יחול בכל ארצות הברית, שכן מספר כלי תקשורת מדווחים שהמדיניות תיושם ב-90% מהמדינה (ככל הנראה הוחלט שהאיסור יהיה בתוקף רק באזורים שבהם תחלואת הקורונה מזנקת באופן משמעותי).

מחד, האיסור בוודאי סייע למשפחות רבות שאחד או שני ההורים איבדו את מקום עבודתם במהלך השנה האחרונה. מצד שני, בעלי נכסים רבים טענו שדיירים מנצלים את המדיניות כדי שלא לשלם שכר דירה, גם אם בפועל הם לא נפגעו מהמשבר.

לפי ההערכות, ישנם כ-11 מיליון אמריקאים שלא הצליחו לעמוד בתשלום שכר הדירה במשך לפחות חודש אחד, מאז פרוץ המשבר אשתקד. כאמור, לא ברור אם הסוגיה תגיע לבית המשפט (כפי שקרה בחודש מאי האחרון), אך לכל הפחות המהלך יאפשר למדינות וערים לחלק סיוע בתשלום שכר הדירה (בחקיקת החירום האחרונה הוקצו 45 מיליארד דולרים לטובת הנושא, בפועל המדינות הוציאו רק 3 מיליארד דולר).

 

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, חברת הקונגרס מקסין ווטרס (דמוקרטית מקליפורניה ויו"ר ועדת בית הנבחרים לשירותים פיננסיים) קראה לנשיא ביידן להאריך את המדיניות עד להודעה חדשה.

"הנושא המשפטי הוא בעייתי ביותר", הסבירה חברת הקונגרס ווטרס, "אבל עוד יותר בעייתי לחשוב על הילדים ומשפחות שייזרקו לרחוב. לכן, למרות המכשולים שעלולים לצוץ, אני בהחלט מאמינה שהממשל הפדרלי צריך לנסות ולהאריך את המדיניות האוסרת על פינוי דיירים".

גם הסנאטור בן קרדין (דמוקרט, מרילנד), יו"ר ועדת העסקים הקטנים והיזמות של סנאט, אמר דברים דומים: "הקורונה חוזרת, ולכן אני חושב שצריך למצוא את הדרך להאריך את המדיניות, לא רק כדי לעזור לדיירים, אלא גם כדי לספק סיוע כלכלי לבעלי הנכסים".

 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE