הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בניו יורק נערכים ליום שאחרי קואומו: הכירו את מושלת המדינה החדשה
בעוד 14 יום בדיוק תיכנס לתוקף התפטרותו של אנדרו קואומו, ובאותו היום קאת'י הוקול תהפוך למושלת ניו יורק ה-57. מעבר לכך שהיא תהיה האישה הראשונה בתפקיד, זו הפעם הראשונה מאז 1932 שבה המושל אינו יליד העיר ניו יורק

כשבוע בלבד לאחר חשיפת ממצאי החקירה שהתנהלה כנגד מושל המדינה, מוקדם יותר הבוקר (שלישי) אנדרו קואומו הודיע שיתפטר מתפקידו.

בהתאם לחוק בניו יורק, כאשר קואומו יעזוב את התפקיד בעוד 14 יום, מי שתחליף אותו היא סגניתו - קאת'י הוקול.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סגנית המושל קאת'י הוקול, והמושל המתפטר אנדרו קואומו (צילום: Getty Images)

 

ככל הנראה, הוקול היא הדמות הכי פחות מוכרת מבין חמשת נבחרי הציבור הבכירים של מדינת ניו יורק (ביחד עם המושל קואומו, הסנאטורים ג'יליברנד ושומר והתובעת הכללית ג'יימס), אך בעוד שבועיים היא תהפוך למושלת ניו יורק ה-57, והאישה הראשונה שמכהנת בתפקיד.

זמן קצר לאחר הכרזתו הדרמטית של קואומו, הוקול הגיבה ומסרה: "אני מסכימה עם החלטת המושל קואומו להתפטר מהתפקיד, זה הצעד הנכון והדבר הנכון ביותר עבור תושבי ניו יורק. כמישהי ששירתה בכל רמות של הממשל וכהבאה בסדר הירושה, אני מוכנה להנהיג את ניו יורק כמושלת ה-57".

 

 

הוקול נולדה בעיר באפלו שבצפון ניו יורק בשנת 1958, למדה באוניברסיטת סירקיוז ובהמשך גם סיימה לימודי משפטים בוושינגטון די.סי.. היא החלה לעבוד כיועצת עבור חבר הקונגרס ג'ון לה-פאלס, ובהמשך עבור הסנאטור דניאל פטריק מויניהאן.

בנובמבר 1994, הוקול נבחרה לכהן במועצת העיר בהמבורג, עיר מדרום לבאפלו שבה מתגוררים כ-60 אלף תושבים. הוקול נשארה בתפקיד זה עד שנת 2007.

 

סגנית המושל קאת'י הוקול, והמושל המתפטר אנדרו קואומו (צילום: AP)

 

בשנת 2003, בעודה מכהנת במועצת העיר של המבורג, הוקול מונתה להיות סגנית פקיד המחוז (הגוף שאחראי על שירותים ציבוריים רבים, למשל הנפקת תעודת נישואין וכדומה). כעבור ארבע שנים, הוקול מונתה לכהן כפקידת המחוז הראשית.

היא החזיקה בתפקיד זה עד תחילת שנת 2011, אז נבחרה לכהן בקונגרס בוושינגטון במסגרת בחירות מיוחדות. עם זאת, הוקול הייתה נציגת המחוז ה-26 (שכולל את רוב העיר באפלו) במשך פחות משנתיים, ובבחירות ב-2012 היא הפסידה לכריס קולינס. אגב, קולינס נעצר ב-2017 לאחר שהואשם בשימוש במידע פנים, והוא התפטר מהתפקיד ונידון ל-26 חודשי מאסר. הנשיא לשעבר טראמפ העניק לו חנינה ב-22 בדצמבר אשתקד.

לאחר שפינתה את מושבה בקונגרס ולקראת הבחירות למושל ב-2014, אנדרו קואומו החליט לצרף את הוקול כמועמדת להיות סגניתו. בסופו של דבר קואומו והוקול ניצחו עם 54.3% מהקולות, לעומת 40.3% בלבד שבחרו במועמד הרפובליקני רוב אסטורינו.

ב-1 בינואר 2015, הוקול נכנסה לתפקידה החדש כסגנית מושל ניו יורק.

 

הוקול בעת ההשבעה לקונגרס ב-2011 (צילום: AP)

 

כאמור, הוקול היא ככל הנראה שם פחות מוכר בבתים רבים ברחבי ארצות הברית, וגם בניו יורק היא לא בדיוק נחשבת כדמות מוכרת. בניגוד לקואומו, שעלה לכותרות ברמה הלאומית מאז שנה שעברה שבה ניו יורק הפכה למוקד הקורונה האמריקאי, הוקול נוטה לפעול מאחורי הקלעים.

כך למשל, הוקול התעקשה לבקר בכל אחד מ-62 המחוזות של ניו יורק לפחות פעם בשנה, גם במהלך תקופה הקורונה. יתרה מכך, בזמן שהמושל הנוכחי מתעסק בעיקר בנעשה בעיר ניו יורק ובאזור, הוקול מתמקדת יותר בצפון ובמערב המדינה.

כאשר הוקול תיכנס לתפקיד, זו תהיה הפעם הראשונה שבה מושל ניו יורק אינו יליד העיר ניו יורק (או הסביבה) מאז פרנקלין דלאנו רוזוולט, שכיהן בתפקיד בין 1929 ל-1932.

 

סגנית המושל הוקול (צילום: AP)

 

"הוקול מבינה את המורכבות והצרכים של המדינה שלנו, שכן היא כיהנה הן כחברת קונגרס והן כסגנית המושל בשנים האחרונות", מסרה הסנאטורית קירסטן ג'יליברנד, מהראשונות שקראו לקואומו להתפטר, "היא מוכנה להיכנס לתפקיד ואתמוך בה ואסייע לה כשהיא מתמנה לתפקיד בתקופה כה קשה ומאתגרת".

גם הסנאטור צ'אק שומר הגיב ואמר: "יש לי ביטחון מלא בסגנית המושל הוקול, שוחחתי עמה ואני מצפה בקוצר רוח לעבוד איתה כדי לסייע לתושבי המדינה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE