הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נסיעה של האריס התעכבה מחשש למחלה מסתורית – הפוגעת בדיפלומטים אמריקנים
סגנית הנשיא עוכבה בשדה התעופה למשך שלוש שעות, לאחר דיווחים על "תסמונת הוואנה" בוייטנאם, מחלה אשר נחקרת בין היתר כמתקפה זדונית

המטוס של סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, התעכב בסינגפור למשך שלוש שעות אחרי שדווח על אפשרות למקרה של "סינדרום הוואנה" – מחלה מסתורית אשר עשויה להיות מתקפה ביולוגית, מאחר ודיפלומטים אמריקנים רבים נדבקים בה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס (צילום: רויטרס)

 

האריס נמצאת כעת בסדרת ביקורים רשמיים בדרום מזרח אסיה, כאשר בימים האחרונים ביקרה בסינגפור וכעת הגיעה וייטנאם.

כשהייתה אמורה לעזוב את סינגפור, בבוקר יום שלישי (שעון מקומי), על פי הודעת הבית הלבן המשלחת התעכבה "בגלל שלמשרד סגנית הנשיא נודע על תקרית בריאותית חריגה שהתרחשה לאחרונה בהאנוי, וייטנאם".

התסמונת, כזכור פגעה בעשרות אנשי ממשל אמריקנים ברחבי העולם, והיא נחשדת כמתקפה זדונית. המחלה גורמת לכאבי ראש, ירידה בשמיעה ופגיעה במוח, ובחלק מהמקרים מובילה לפרישה מוקדמת של אלו שנפגעו. עקב מקרים שאירעו לאחרונה, קצין ותיק ובכיר ב-CIA, שמילא תפקיד מרכזי במצוד אחר מנהיג אל-קאעידה, מונה על חקירת מקור המחלה.

לכן, כאשר הצוות של האריס התוודע על המקרה, הם עצרו את הטיסה עד לבדיקת המידע. אך "לאחר הערכה מדוקדקת, התקלה ההחלטה להמשיך בנסיעה של סגנית הנשיא", נכתב בהודעה מטעמה.

גורמים בבית הלבן אישרו כי האירוע בהאנוי הוא מקרה אפשרי של "תסמונת הוואנה" – שנקראה כך מאחר שהפעם הראשונות שדווח על המחלה המסתורית הזו הייתה בשנים 2016, כאשר גורמים במשרד החוץ וה-CIA שהיו בעיר הוואנה שבקובה, התלוננו על תחושות מוזרות.

 

(צילום: רויטרס)

 

הדוברת של האריס, סימון סנדרס, סירבה תחילה להסביר לעיתונאים מהו פשר העיכוב, אך אמרה על סגנית הנשיא כי "היא בסדר, הכל בסדר והיא מצפה לפגישות מחר בהאנוי".

למרות שסיבת התסמונת עוד לא ברורה רשמית, יש חשד כי מדובר בקרינת מיקרוגל או להתקפות קוליות, וארצות חוקרת לאחרונה עלייה חדה במקרים. מדענים ובכירים שונים, המאמינים כי מדובר במתקפה מכוונת, לא יודעים מי עומד מאחוריה, אך לא פעם עלתה שמה של רוסיה.  

לפני כשבוע, דווח כי גורמים אמריקנים רבים בשגרירות ארצות הברית בברלין, גרמניה, דיווחו על תסמינים של בחילות, כאבי ראש עזים, עייפות ונדודי שינה, וטופלו כחולים בסתמונת הוואנה. בין אלה שנפגעו היו קציני מודיעים או דיפלומטים שעבדו בנושאים הקשורים לרוסיה כגון ייצוא גז, אבטחת סייבר והתערבות פוליטית. כך דווח ב'וול סטריט ג'ורנל'.

בחודש יולי, מספר דיפלומטים אמריקנים אשר היו בווינה, אוסטריה, חוו תסמינים של המחלה. דובר משרד החוץ אמר אז כי "בתיאום עם השותפים שלנו, אנו חוקרים במרץ דיווחים על אירועי בריאות בלתי מוסברים אפשריים".

בשלב זה, לפחות 130 מקרים נחקרים, לעומת עשרות בשנה שעברה. כך אמר גורם ביטחוני לסוכנות הידיעות איי.פי. כמו כן, היו לפחות שתי תקריות אפשריות באזור וושינגטון, כולל אחת ליד הבית הלבן רק בחודש נובמבר האחרון.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE