הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנסים לרדת במשקל אבל לא מצליחים? הכירו את ההרגלים שהורסים לכם
חילוף חומרים תקין ויעיל הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בתהליך של ירידה במשקל, אך מה קורה כשיש בעיה? או יותר חשוב, מה גורם לאותה בעיה? ריכזנו עבורכם שישה הרגלים שמעכבים ופוגעים במטבוליזם שלכם וכתוצאה מכך, מונעים ממכם לרדת במשקל

כולנו מכירים את זה, התחלנו דיאטה, קיבלנו תפריט מאוזן וחדש מהדיאטנית, ואנחנו מקפידים ושומרים במשך חודש, חודשיים, שלושה, אך הקילוגרמים יורדים לאט מדי (במקרה הטוב) או לא יורדים כלל (במקרה הפחות טוב). במצב כזה, ייתכן כי המטבוליזם שלכם אינו תקין או יעיל מספיק, ויש לכך כמה סיבות אפשריות. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אז מה יכול להאט את חילוף החומרים? הנה שש סיבות אפשרויות 

1. אתם אוכלים פחות מדי 

בשביל לרדת במשקל, צריך לאכול. במצב בו אתם אוכלים מעט מדי, אתם למעשה מפעילים את מנגנון ההגנה של הגוף שלכם מפני רעב, מה שמוריד באופן מיידי את קצב חילוף החומרים שלכם בעשרה אחוזים. לכן, הקפידו לא לאכול פחות מ-1200 קלוריות ביום. 

2. אתם לא ישנים מספיק

מחסור בשינה יכול להוביל לאי תפקוד בגוף, בדגש על תהליך חילוף החומרים. בנוסף, מחסור בשינה מוביל לרעב מוגבר, וירידה ניכרת בהוצאה אנרגטית, מה שמוביל להפרת המאזן הקלורי ולהשמנה. לכן, מומלץ להקפיד על לכל הפחות, שמונה שעות שינה בלילה. 

3. מדלגים על ארוחת הבוקר 

אם חילוף החומרים שלכם איטי, אל תוותרו על ארוחת הבוקר, ורצוי שתהיה עשירה בחלבון ופחמימה מורכבת. למשל, דייסת שיבולת שועל, יוגורט עם פירות ואגוזים, גרנולה, וכדומה. 

4. אתם לא זזים

פעילות גופנית הינה מהותית וחשובה במיוחד בשיפור קצב חילוף החומרים בגופנו. תוכלו לעשות הליכה פשוטה, לרכב על אופניים, לרקוד, כל מה שתבחרו. ככל שתזוזו יותר, תשרפו יותר קלוריות, והמטבוליזם שלכם ישתפר. 

5. חוסר איזון הורמונלי 

יכולות להיות בעיות שונות באי איזון הורמונלי כגון בלוטת התריס, חוסר איזון בהורמוני מין או אינסולין וכודמה. כאשר מתעורר חשש כזה, חשוב לפנות לרופא על מנת לקבל הפנייה לבדיקות רלוונטיות, ובמידת הצורך, לקבלת טיפול. 

6. לא שותים מספיק מים

שתייה מרובה של מים יכולה לעזור לקצב חילוף החומרים שלכם להיות טוב ויעיל יותר באופן משמעותי. בנוסף, שתיית מים מונעת עצירות, ובכך מאפשרת יציאות תקינות ותהליך עיכול בריא ומאוזן. ההמלצה היא לשתות לכל הפחות שמונה כוסות מים ביום. 

 

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE