הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ בתגובה לדיווח כי ראש הצבא שיתף פעולה עם סין: "אם זה נכון - מדובר בבגידה"
הנשיא לשעבר אמר כי אמנם הוא כעס על סין בנושא סחר וקורונה, אך הוא מעולם לא חשב על לתקוף אותה. "מגוחך לחלוטין. הוא מנסה להסית מסיפור הנסיגה מאפגניסטן"

אחרי הדיווח המדאיג הטוען כי ראש המטות המשולבים, מארק מיילי, שוחח עם גורמים סיניים מאחורי גבו של הנשיא לשעבר והבטיח כי יעדכן על כל תקיפה אמריקנית אפשרית - דונלד טראמפ הגיב ואמר כי אם הדבר נכון, פעולה כזו היא בגידה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא לשעבר דולנד טראמפ וראש המטות המשולבים מארק מיילי (צילום: Getty Images)

 

"קודם כל, אם זה באמת נכון, למרות שקשה להאמין שהוא התקשר לסין, עשה את הדברים האלה, והיה מוכן לייעץ להם על התקפה או לפני מתקפה, זו בגידה", אמר טראמפ ל-NewsmaxTV. "קיבלתי כל כך הרבה שיחות היום שאומרות שזו בגידה, זה אחד". 

הנשיא לשעבר הודה בראיון כי הוא היה נוקשה כלפי הרפובליקה הסינית בכל הנוגע לחסר ועל רקע מגפת הקורונה, אך אמר כי הרעיון שעלה בחשיפה על מיילי, כי יתקוף את סין באופן חד צדדי, הוא "מגוחך לחלוטין". 

"שתיים, זה מגוחך לחלוטין. מעולם לא חשבתי על זה. אתם יודעים מה קרה בבית הלבן, יש לכם הרבה חברים שם, ומעולם לא שמעתם את המילה סין מוזכרת בנושאים כאלה. שמעתם הרבה כעס על סין בנושא סחר, וביצענו עסקת סחר מעולה איתם, ושמעתם הרבה כעס בנושא הווירוס", הוסיף הנשיא ה-45.

"אבל שהוא יגיד שאני אפילו חשבתי על לתקוף את סין, אנ חושב שהוא רק מנסה להסית מסיפור הנסיגה מאפגניסטן - הדבר הכי נורא ומטומטם שמישהו ראה, כנראה הדבר הכי מביך שקרה למדינה שלנו, שהם הרגו חיילים, נשארנו עם מבוכה, השארנו אמריקנים מאחורה, והשארנו מיליארדי דולרים. אז להגיד שאני הלכתי לתקוף את סין, זה הדבר הכי מגוחך ששמעתי".

זמן קצר לאחר הראיון, טראמפ פרסם הצהרה בה קרא לראש המטות המשולבים לעזוב את תפקידו, וטען כי מיילי המציא את כל הסיפור והדליף אותו לבוב וודווארד ורוברט קוסטה מהוושינגטון פוסט, שפרסמו את הספר בו הם מתארים את הקשר בין עם הסינים. הנשיא לשעבר תיאר את השניים כעיתונאים "שכותבים פנטזיות, ולא עובדות".

"בשביל הפרוטוקול, אף פעם לא חשבתי לתקוף את סין - וסין יודעת את זה. האנשים שהמציאו את הסיפור הזה הם חולים ולא שפויים, ואלה שהדפיסו את הסיפור גרועים לא פחות", אמר טראמפ והוסיף: "למעשה, אני הנשיא היחיד במשך עשרות שנים של הכניס את ארצות הברית למלחמה - עובדה ידועה שמדווחת לעיתים נדירות". 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE