הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה משנה מדיניות: הוכחת התחסנות באירועים המוניים נכנסה לתוקף
השינוי המשמעותי נכנס לתוקף השבוע, ומעתה כל מי שמעוניין להגיע לאירוע המתקיים בחלל סגור ושבו משתתפים יותר מאלף איש, עליו להציג את תעודת ההתחסנות הפיזית או דיגיטלית. לחילופין, ניתן להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני תחילת האירוע. כמו כן, כל מי שאינו זכאי להתחסן מחויב להציג בדיקה שלילית

קליפורניה החלה ליישם השבוע מדיניות חדשה, במסגרתה כלל הנוכחים במשחקי ספורט, הופעות ואירועים הומי אדם נוספים המתקיימים בחללים סגורים יידרשו להוכיח שהתחסנו לנגיף הקורונה, או לחילופין להציג בדיקת קורונה שלילית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, קליפורניה הפכה למדינה האמריקאית הראשונה שמכריזה על 'חובת חיסונים' באירועים המוניים כאשר המדיניות הוצגו לראשונה ב-18 באוגוסט.

בזמנו הוסבר כי למדיניות החדשה יש שתי מטרות ברורות: לשכנע כמה שיותר אנשים להתחסן באמצעות הצבת מגבלות לתושבים שאינם מחוסנים, ולספק הגנה מפני הווריאנט 'דלתא' של הנגיף הקורונה, שבאותם ימים הפך לזן הקורונה השכיח ביותר במדינה המוזהבת.

 

 

"הווריאנט 'דלתא' של נגיף הקורונה מדבק יותר, ולכן הוא עלול להתפשט במהירות כאשר אנשים רבים נמצאים אחד ליד השני במשך תקופה ממושכת", הסביר בחודש שעבר ד"ר תומאס ארגון, קצין בריאות הציבור של קליפורניה, "חובת ההתחסנות או בדיקת קורונה שלילית בהכרח יסייעו להוריד את התחלואה ולצמצם את מספר המאושפזים ומתים מקורונה".

ראוי לציין כי מאז ההכרזה נרשמה ירידה משמעותית במספר המקרים המאומתים בקליפורניה, ונתוני המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מצביעים על כך שתחלואת הנגיף בקליפורניה היא הנמוכה ביותר מבין מדינות ארה"ב.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

על אף הירידה בתחלואה, כאמור, המדיניות החדשה נכנסה לתוקף ביום שני האחרון, ה-20 בספטמבר.

המדיניות חלה אך ורק ב"אירועים המוניים" בחללים סגורים, שלפי מחלקת בריאות הציבור של קליפורניה הוגדרו כ"אירוע שבו משתתפים 1,000 איש או יותר בתוך חלל סגור". דהיינו, חובת החיסונים תקפה במשחקי ספורט, הופעות, כנסים, ירידים וכדומה.

לעומת זאת, המדיניות לא תחול במוזיאונים או מרכזי קניות, כמו גם בבתי כנסת ובתי תפילה נוספים: "ישנם מקרים יוצאים מן הכלל, אך באופן כללי המדיניות חלה באירועים שבהם הכניסה מותנית ברכישת כרטיס", הסבירו במחלקת בריאות הציבור.

כל מי שירצה להגיע למשחק, הופעה, כנס, יריד וכדומה יידרש להוכיח שהוא מחוסן באופן מלא ("שבועיים או יותר ממועד קבלת זריקת החיסון האחרונה", לפי ה-CDC). ניתן להוכיח שהתחסנתם באמצעות שלוש דרכים: הצגת תעודה פיזית, הצגת צילום של התעודה (למשל בטלפון הנייד) או באמצעות קוד QR (יש להירשם במאגר של מחלקת הבריאות כאן). למען הסר ספק, השיטה השינה שבה כל תושב נדרש להצהיר שהתחסן כבר אינה תקפה.

לחילופין, ניתן להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני תחילת האירוע (בדומה לטיסות בינלאומיות). חשוב לציין כי כל מי שאינו זכאי להתחסן (ילדים מתחת לגיל 12) נדרש לעבור בדיקת קורונה כדי להיכנס לאירועים המוניים.

המדיניות החדשה צפויה להישאר בתוקף עד ה-2 בנובמבר, אולם יתכן שיוחלט להאריך אותה לקראת סוף חודש הבא.

 

ד"ר ברברה פרר, מנהלת מחלקת בריאות הציבור במחוז לוס אנג'לס (צילום: Getty Images)

 

חרף העובדה שהמדיניות החדשה חלה רק בחללים סגורים, חשוב לזכור שישנן רשויות מקומיות מסוימות שכבר הודיעו על כוונתן לחייב הצגת תעודת התחסנות גם בחללים פתוחים.

כך למשל, מחלקת בריאות של מחוז לוס אנג'לס הודיעה על חובת חיסונים בבתי עסק הפועלים בחללים סגורים - מדיניות שתחול הן על הלקוחות והן על העובדים. כפי שהוסבר בשבוע שעבר, על כלל העובדים והלקוחות להוכיח שהם קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת עד ה-7 באוקטובר, ואת זריקת החיסון השנייה עד ה-4 בנובמבר.

המדיניות תחול אך ורק בחללים סגורים בבתי עסק כגון ברים, יקבים, מבשלות בירה, מועדוני לילה וטרקלינים. לעומת זאת, בכל הנוגע למסעדות, מחלקת בריאות הציבור תמליץ להן ליישר קו ולפעול לפי המדיניות החדשה, אולם ההחלטה הסופית תיקבע ע"י בתי העסק.

"צו הבריאות המעודכן נועד ליישר קו עם הצורך להפחית את ההדבקה ולהגביר את קצב מתן החיסונים", פרר אמרה במהלך פגישה של מועצת המפקחים של המחוז, "המדיניות החדשה מהווה נתיב הגיוני שיסייע לנו להימנע מהגל הבא".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE