הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה מעכבת משכורות במשרדי החינוך שבהם הוכרזה חובת מסכות - הממשל הפדרלי הגיב בפתרון יצירתי במיוחד
במשרד החינוך הפדרלי בוושינגטון הקימו 'תוכנית לתמיכה במשפחות ומחנכים אמריקאיים' כדי לאפשר להם להעביר מאות אלפי דולרים לעובדים שלא קיבלו שכר מכיוון שהורו על חובת מסכות, בניגוד למדיניות המושל

הממשל הפדרלי החל להעביר מאות אלפי דולרים לחלק ממשרדי החינוך בפלורידה, וזאת על רקע החלטת מושל המדינה לעכב משכורות של עובדים במשרדי החינוך שבהם הוכרזה חובת מסכות בבתי הספר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP \ Getty Images \ רויטרס)

 

כזכור, על אף הראיות הרבות המצביעות על כך שמסכות מונעות הידבקות בקורונה, מושל פלורידה הרפובליקני - רון דה-סנטיס - חתם בחודש יולי על צו מנהלי, האוסר על בתי הספר בפלורידה ליישר קו עם המדיניות של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), ולהורות על חובת מסכות במוסדות הלימוד.

בפועל, מאז ששנת הלימודים החדשה נפתחה, עשרות אלפי תלמידים בפלורידה נדרשו להיכנס לבידוד מכיוון שנדבקו בנגיף הקורונה, או לחילופין באו במגע עם חולה מאומת. חלק ממשרדי החינוך אף הורו על חובת חבישת מסכות בניגוד למדיניות המושל, צעד שגרר פנייה לבית המשפט.

תחילה, בית המשפט במדינה קבע שיש לאפשר לבתי הספר להורות על חובת מסכות. עם זאת, מוקדם יותר החודש בית המשפט לערעורים קבע כי חובת המסכות לא תחול עד שהסוגיה תוכרע באופן סופי בבית המשפט:

"כאשר סוכנות ציבורית פונה לביהמ"ש לערעורים כמו במקרה זה, נקודת ההנחה היא שיש לפסוק לטובתה ברוב המקרים, ונגדה רק כאשר ישנו טיעון משכנע ביותר", כתבו השופטים, "בהתחשב בנסיבות של התיק הנ"ל, אנו רואים לנכון לפסוק לטובת המדינה".

 

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: Shutterstock)

 

החלטת בית המשפט בפלורידה הובילה למתחים רבים בין הבית הלבן לבין לשכת מושל פלורידה, והנשיא ביידן אפילו איים להשתמש בכוח הנשיאותי שלו כדי לפסול את סמכותם.

כעת, נדמה שהממשל הפדרלי מצא את הדרך לעשות זאת: להעביר כספים למשרדי החינוך שנפגעו (כלומר, משרדי החינוך שבהם שכר העובדים עוכב).

אתמול (שלישי) משרד החינוך במחוז בראוורד אישר באופן רשמי כי קיבל מענק בסכום של 420 אלף דולר: "אנחנו אסירי תודה למשרד החינוך הפדרלי", מסרה ד"ר ויקי קרטרייט, מפקחת החינוך בפועל, "כפי שאמרנו בעבר, שמענו ממשל ביידן ומשר החינוך, והוסבר לנו שנזכה לגיבוי כלכלי".

 

הנשיא ביידן (צילום: AP)

 

במקביל, בשבוע שעבר נודע שגם משרד החינוך במחוז אלצ'ואה (אזור העיר גיינסוויל) קיבל כספים מהממשל הפדרלי - כ-150 אלף דולר - במסגרת התוכנית לתמיכה במשפחות ומחנכים אמריקאיים (Support America's Families and Educators, או SAFE).

"עלינו להודות למשרדי החינוך שפועלים לפי הנהלים המוכחים ששומרים על התלמידים, ולא להעניש אותם", מסר שר החינוך מיגל קרדונה, "אנו עומדים לצדם של המחנכים במחוז בראוורד".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE