הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ענקית הלואו קוסט מיישרת קו: עשרות אלפי עובדים יחויבו להתחסן
סאות'ווסט איירליינס הודיעה השבוע שכל העובדים יחויבו להתחסן עד תחילת דצמבר על מנת להמשיך בחברת התעופה, ובכך היא מצטרפת ליונייטד, אלסקה, אמריקן וג'ט בלו שכבר הכריזו על מדיניות דומה

סאות'ווסט איירליינס הודיעה אתמול (שני) שהיא מיישרת קו עם מרבית חברות התעופה בארה"ב ותחייב את כלל עובדיה להתחסן לקורונה כתנאי להמשך העסקתם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לסאות'ווסט איירליינס יש כיום כ-54 אלף עובדים ברחבי ארצות הברית, ובהודעת ענקית הלואו-קוסט מטקסס הוסבר כי כולם יחויבו להיות מחוסנים 'באופן מלא' עד ה-8 בדצמבר.

עם זאת, לעובדים תינתן האפשרות להגיש בקשה לקבלת פטור מהמדיניות, אך בסאות'ווסט הבהירו כי הפטור יוענק אך ורק מסיבות בריאותיות או דתיות "מוצדקות".

חשוב לציין כי לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), המושג מחוסן 'באופן מלא' מתייחס לכל מי שקיבל את זריקת החיסון האחרונה (השנייה במקרה של פייזר ומודרנה, הראשונה במקרה של ג'ונסון אנד ג'ונסון) לפני שבועיים או יותר.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

עוד נמסר מסאות'ווסט שחברת התעופה נאלצת להורות על חובת החיסונים לעובדיה לאור המדיניות של ממשלת ארצות הברית, במסגרתה כל מי שעובד עם הממשל הפדרלי נדרש לוודא שכלל עובדיו מחוסנים.

מעבר לכך שסאות'ווסט חתמה על חוזה עם רשות הדואר (גוף פדרלי), ענקית הלואו-קוסט גם נמצאת בכוננות להטסת חיילי צבא ארה"ב.

כעת, סאות'ווסט מצטרפת לחברות תעופה נוספות בארה"ב שהכריזו על מדיניות דומה במהלך השבוע האחרון, ביניהן אמריקן איירליינס, אלסקה איירליינס וג'ט בלו. ראוי לציין כי בשלב זה, לא ברור אם דלתא איירליינס מתכוונת לחייב את עובדיה להתחסן.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כפי שדיווחנו בתחילת חודש אוגוסט האחרון, יונייטד איירלינס הפכה לחברת התעופה הראשונה בארה"ב שמחייבת את כלל עובדיה להתחסן.

שבועות ספורים לאחר מכן, חברת התעופה הודיעה שכל מי שלא יתחסן משיקולי דת יוצא לחופשה ללא תשלום, וחזרתם לעבודה תתאפשר רק "כאשר המגפה תדעך באופן משמעותי". כמו כן, עובדים שביקשו שלא להתחסן משיקולי דת ושבקשתם נדחתה ע"י החברה נדרשו לקבל את זריקת החיסון הראשונה עד יום שני בשבוע שעבר (ה-27 בספטמבר), או לחילופין לסיים את עבודתם בחברה.

וכך בדיוק קרה למחרת, כאשר החברה הודיעה שהיא פתחה בתהליך הפיטורים עבור 593 עובדים שלא קיבלו פטור ולא הסכימו להתחסן.

בפועל, יומיים לאחר מכן יונייטד הודיעה שמספר העובדים הנמצאים בתהליך הפיטורים ירד באופן משמעותי ל-320, וזאת לאחר שכ-275 עובדים סיפקו הוכחת התחסנות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE