הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקרב על בתי הספר בפלורידה: משרד החינוך החל לקנוס מחוזות שבהם הוכרזה חובת מסכות
מועצת החינוך הראשית של המדינה אישרה את צורת הענישה החדשה, במסגרתה הוחלט לעכב חלק מהשכר של עובדים במשרדי החינוך שבהם המדיניות אושרה. כמו כן, כל סכום שיועבר ממשרד החינוך הפדרלי יקוזז ע"י משרד החינוך המקומי

משרד החינוך בפלורידה ממשיך להיאבק במחוזות השונים שבהם הוכרזה חובת מסכות בבתי הספר, ואתמול (חמישי) הוחלט להמשיך לעכב משכורות של עובדים במוסדות הלימוד שפועלים בניגוד למדיניות המושל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית ספר באורלנדו, מוקדם יותר השנה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, על אף הראיות הרבות המצביעות על כך שמסכות מונעות הידבקות בקורונה - בייחוד בחללים סגורים כגון בתי הספר, מושל פלורידה רון דה-סנטיס חתם בחודש יולי על צו מנהלי, האוסר על בתי הספר בפלורידה ליישר קו עם המדיניות של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), ולהורות על חובת מסכות במוסדות הלימוד.

בפועל, מאז ששנת הלימודים החדשה נפתחה בחודש אוגוסט, עשרות אלפי תלמידים בפלורידה נדרשו להיכנס לבידוד מכיוון שנדבקו בנגיף הקורונה, או לחילופין באו במגע עם חולה מאומת. חלק ממשרדי החינוך אף הורו על חובת חבישת מסכות בניגוד למדיניות המושל, צעד שגרר פנייה לבית המשפט.

תחילה, בית המשפט במדינה קבע שיש לאפשר לבתי הספר להורות על חובת מסכות. עם זאת, מוקדם יותר החודש בית המשפט לערעורים קבע כי חובת המסכות לא תחול עד שהסוגיה תוכרע באופן סופי בבית המשפט.

 

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: Shutterstock)

 

החלטת בית המשפט בפלורידה הובילה למתחים רבים בין הבית הלבן לבין לשכת מושל פלורידה, והנשיא ביידן אפילו איים להשתמש בכוח הנשיאותי שלו כדי לפסול את סמכותם. בסוף חודש ספטמבר נודע שהממשל הפדרלי החל להעביר כספים למשרדי החינוך שנפגעו (כלומר, משרדי החינוך שבהם שכר העובדים עוכב).

במשרד החינוך במחוז בראוורד אישרו באופן רשמי כי קיבלו מענק בסכום של 420 אלף דולר: "אנחנו אסירי תודה למשרד החינוך הפדרלי", מסרה ד"ר ויקי קרטרייט, מפקחת החינוך בפועל, "כפי שאמרנו בעבר, שמענו ממשל ביידן ומשר החינוך, והוסבר לנו שנזכה לגיבוי כלכלי".

אלא שכעת מגיעה תגובתה של מועצת החינוך בפלורידה, שהצביעה בעד הטלת סנקציות כנגד שמונה משרדי חינוך מקומיים שבהם הוכרזה חובת מסכות ללא האפשרות לקבל פטור.

לפי משרד החינוך בטלהסי, שמונה המחוזות הם: אלצ'ואה, ברוורד, בראוורד, דובאל, לאון, מיאמי-דייד, אורנג', ופאלם ביץ'. 

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ריצ'רד קורקורן, נציב החינוך של פלורידה, הסביר שמשרד החינוך יעכב חלק משכר העובדים (סכום השווה ל-1/12 מהשכר החודשי של כל אחד מחברי מועצת החינוך באותם מחוזות).

בנוסף, כל סכום שמשרדי החינוך יקבלו מהממשל הפדרלי (כמו מחוז בראוורד שקיבל 420 אלף דולר) יורד מהתקציב השנתי שמתקבל ממשרד החינוך המקומי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE