הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חמישה מאכלים שיעזרו לכם לשמור על עורקים נקיים
טרשת עורקים הינו מצב בו משקעים גורמים לכלי הדם להיסתם וכיום היא מהווה מחצית ממקרי המוות בעולם המערבי. על אף הנתונים המדאיגים, ניתן להימנע מהמחלה באמצעות אכילה של מספר מאכלים פשוטים שתוכלו למצוא בסופר הקרוב לביתכם

התפקיד המרכזי והחשוב ביותר של העורקים שלנו הוא להוביל דם לחלקי הגוף השונים במשך כל היום, עשרים וארבע שעות ביממה. אך עם הזמן, משקעים שונים עוברים דרכם ונשארים על דפנות העורקים, מה שיכול להוביל למצב של טרשת עורקים. על פי ההערכות, מדובר על תופעה אשר אחראית על מחצית ממקרי המוות במדינות המערב.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טרשת עורקים בעלת מספר גורמי סיכון תורמים כגון סוכרת, לחץ דם גבוה, כולסטרול, עישון, השמנה, תזונה לא בריאה, ועוד. אך החדשות הטובות הן כי באמצעות אורח חיים בריא יותר, הכולל כמה מאכלים פשוטים, תוכלו להפחית את הסיכון באופן משמעותי.

עגבניות

מכילות תרכובות צמחיות שיכולות לעזור במניעת טרשת עורקים. בנוסף, הן עשירות בליקופן, מה שמסייע בהפחתת דלקתיות ומקטין את הסיכון למחלות לב שונות. שילוב של עגבניה לצד שמן זית יעניק לכם תועלת מירבית. 

שוקולד מריר

אכילת שוקולד מריר מסייעת בהפחתת הסיכון לחלות בטרשת, שבץ, ומחלות לב שונות. הקקאו למעשה מכיל כמות גבוהה של פוליפנולים, תרכובת ייחודית המסייעת בהפחתת דלקתיות בגוף ומגבירה את ייצור תחמוצת חנקן.

פירות יער

חמוציות, תותים, אוכמניות, ופטל, לכולם יכולת להפחית דלקתיות בגופנו. בנוסף הם מכילים סיבים תזונתיים וכמות גבוהה במיוחד של ויטמינים שונים, לצד נוגדי חמצון התורמים לבריאות הלב. מחקרים הוכיחו כי אכילה של פירות יער יכולה להפחית באופן משמעותי את הסיכון לחלות בטרשת עורקים ומחלות שונות. 

ירקות מצליבים

כרובית, ברוקולי, כרוב ועוד, עוזרים למנוע חסימת עורקים והסתיידות עורקים. מחקר אשר נערך בקרב למעלה מאלף משתתפים הראה כי אכילת ירקות מצליבים הפחיתה באופן ניכר את הסיכון לחלות בטרשת עורקים, סוכרת, ומחלות לב.

פירות הדר

הם מלאים בויטמינים, אך בעיקר, במינרלים שונים ונוגדי חמצון. בנוסף, בפירות הדר ישנה כמות גבוהה של פלבנואידים, מה שמפחית באופן משמעותי את רמות הדלקת בגוף ואת הסיכון לחלות בטרשת עורקים. 

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE