הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב נערכת להגעת תיירים מחוסנים: ממשל ביידן חושף פרטים נוספים על המדיניות החדשה
בעוד שבועיים בדיוק גבולותיה של ארצות הברית ייפתחו מחדש, לראשונה מאז פרוץ המשבר לפני קרוב לשנתיים. לתיירים מחוסנים 'באופן מלא' יתאפשר להיכנס לארה"ב ללא כל קשר לרשימת המדינות שבהן הם שהו לאחרונה. המדיניות לא צפויה לגרור שינויים עבור אזרחים אמריקאים

בממשל הפדרלי ממשיכים להיערך לקראת כניסת תיירים מחוסנים החל מחודש הבא, ומוקדם יותר היום (שני) פורסמו פרטים נוספים על המדיניות החדשה שצפויה להיכנס לתוקף ב-8 בנובמבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, כבר בחודש אוגוסט האחרון דווח כי בממשל ביידן מגבשים את המדיניות החדשה כחלק מהרצון להסיר את המגבלות החלות על טיסות בינלאומיות. הודעה רשמית בנושא פורסמה רק לקראת סוף חודש ספטמבר, כאשר ג'ף זיאנטס - מתאם תגובת ממשל ביידן למשבר הקורונה - עדכן שהיא תחול הן על הנוחתים ממדינות זרות והן על הנכנסים לארה"ב באמצעות מעברי הגבול היבשתיים (עם מקסיקו וקנדה).

כעת נודע שחברות התעופה יידרשו מהנוסעים להציג את הוכחת ההתחסנות. חשוב להדגיש כי הכניסה לארה"ב תתאפשר אך ורק לזרים שמחוסנים 'באופן מלא' - כלומר, מי שקיבל את זריקת החיסון האחרונה (השנייה במקרה של פייזר ומודרנה, הראשונה במקרה של ג'ונסון אנד ג'ונסון) לפני שבועיים או יותר.

 

 

נוסעים יידרשו להציג תעודה מזהה לצד תעודת ההתחסנות (דיגיטלית או פיזית), ועל חברת התעופה לוודא שהשם ותאריך הלידה המופיעים על גבי תעודת ההתחסנות תואמים את הפרטים המופיעים על גבי התעודה המזהה. כמו כן, חברת התעופה תצטרך לוודא שמדובר בתעודה רשמית שהונפקה ע"י גוף ממשלתי. מדיניות זו אינה חלה על צעירים מתחת לגיל 18 (זרים בני 2 עד 17 יידרשו לעבור בדיקת קורונה במידה שהם טסים ביחד עם לפחות הורה אחד שחוסן).

נוסעים שאינם מחוסנים, לרבות אזרחים אמריקאים, יידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה ביממה שלפני הטיסה. למען הסר ספק, אין שינויים עבור אזרחי ארה"ב המחוסנים באופן מלא, והם יידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני הטיסה.

 

נמל התעופה הבינלאומי וושינגטון דאלס, מוקדם יותר השנה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, עם פרוץ משבר הקורונה לפני למעלה משנה וחצי, הממשל הפדרלי (אז בראשות הנשיא לשעבר טראמפ) הורה לאסור על כניסת אזרחים זרים ששהו במדינות מסוימות במהלך 14 הימים שקדמו לטיסתם לארה"ב. 

חשוב לציין כי מדיניות זו חלה על עשרות מדינות שונות ברחבי העולם, ביניהן סין, בריטניה, אירלנד, ברזיל, הודו, דרום אפריקה, איראן וכל מדינות אזור שנגן (כל מדינות האיחוד האירופי). כמו כן, חשוב להזכיר כי המדיניות הוארכה ע"י ממשל ביידן בתחילת השנה הנוכחית.

אלא שכעת, המדיניות החדשה תאפשר לכלל האזרחים הזרים להיכנס לארצות הברית (במידה שהם מחזיקים בכל האישורים הנדרשים, למשל ויזה) ללא כל קשר לרשימת המדינות שבהן הם ביקרו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE