הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האו"ם עונה למאסק: כך תרומה של 6 מיליארד דולרים תעזור לפתור את משבר הרעב
אחרי שהאיש העשיר בעולם ביקש מתוכנית המזון העולמית להוכיח כי השקעה כספית בסדר גודל כזה אכן תסייע, ראש הארגון כתב למאסק: "ביקשת תוכנית, והנה היא!"

חילופי הדברים בין אילון מאסק לארגון האומות המאוחדות נמשכים, כאשר האיש העשיר בעולם ביקש מהאו"ם להסביר לו כיצד תרומה שלו על סך 6 מיליארד דולרים יכולה לפתור את משבר הרעב העולמי. אתמול, יום שני, האו"ם חזר אליו עם תוכנית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילון מאסק (צילום: רויטרס)

 

כזכור, תוכנית המזון העולמית של האו"ם, ה-WFP, קבעה כי השקעה של 6.6 מיליארד דולר יכולה למנוע מ-42 מיליון בני אדם ברחבי 43 מדינות למות מרעב. ראש הארגון, דיוויד ביזלי, קרא לאנשים העשירים בעולם לתרום מכספם על מנת לסייע.

אילון מאסק לקח ברצינות את מה שאולי עשוי להיראות כפופוליזם של האו"ם, וביקש מהם להציג לו תוכנית מסודרת אשר תוכיח כי התרומה אכן תעזור, ואז הוא "ימכור את מניות טסלה ויעשה את זה", לדבריו.

אתמול, כאמור, ביזלי פנה שוב ומאסק, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "העולם בוער. הזהרתי לגבי הסערה הזאת בעקבות הקורונה, משבר האקלים וכעת גם העלייה במחירי שרשרת האספקה. זה כאן. 45 מיליון חיים מונחים על כף המאזניים – וגדלים מדי יום. אם אתה לא מאכיל אנשים, אתה מאכיל קונפליקט, מערער את היציבות ומייצר הגירה המונית".

 

 

"משבר הרעב הזה הוא דחוף, חסר תקדים וניתן להימנע ממנו. אילון מאסק, ביקשת תוכנית ברורה וספרים פתוחים. הנה זה! אנחנו מוכנים לדבר איתך – ועם כל אחד אחר – שרוצה ברצינות להציל חיים", כתב.

ההצעה של ארגון המזון העולמי, שכותרתה "פנייה חד פעמית למיליארדרים", מתארת כיצד ניתן תרומה על ידי האנשים העשירים בעולם יכולה להילחם במשבר הרעב. התוכנית כוללת, בין היתר, 3.5 מיליארד דולבר עבור מזון והמשלוח לו, ו-2 מיליארד דולר עבור כסף מזומן ושוברים של מזון.

 

52% לא
48% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE