הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: עובדי אמזון ריגלו אחר קניה ווסט, וחיפשו רכישות של צעצועי מין של סלבריטאים
תחקיר מיוחד של מגזין חדשנות וטכנולוגיה אמריקאי חשף כשלים מבניים חמורים שאיפשרו גיששה לעובדי ענקית הטק לפרטים אינטימיים של מפורסמים

עובדי אמזון ריגלו אחר רכישות פרטיות של סלבריטאים, כך על פי תחקיר של Wired and Reveal, ביניהם גם אחר הכוכב הגדול בעולם קניה ווסט.

העובדים היו נוהגים לחטט בהיסטוריית הרכישות של המשתמשים ולהשתמש בשוק המקוון כדי לעקוב אחר אקסים שלהם כך על פי החקירה שהשתמשה במסמכים פנימיים וראיונות עם עובדים לשעבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty)

עובדים היו מנסים להתחקות אחר הרכישות של קניה ווסט ושל שחקנים שהופיעו בסרטי הנוקמים של מארוול, אמר נציג שירות לקוחות לשעבר למגזין Wired. חלק מהעובדים אפילו היו מרגלים אחר רכישות אביזרי המין של ידוענים, אמר הנציג.

"כולם, כולם עשו את זה", אמר מנהל שירות לקוחות לשעבר באמזון.

דובר אמזון עם זאת אמר ל-Daily Caller כי הנוהג אינו נפוץ: "יש לנו מדיניות קפדנית סביב גישה מתאימה לנתוני לקוחות ואנו דורשים מכל נציגי שירות הלקוחות להשלים את ההדרכה ולאשר עמידה במדיניות זו", אמר הדובר והוסיף, "אנו דוחים בתוקף את התפיסה ששימוש לרעה בהרשאות אלו היה 'נפוץ'”.

הדובר גם מסר שהחברה העדיפה להסיר את הגישה של עובדים למידע פרטי של משתמשים.

"החברה השקיעה וממשיכה להשקיע בכלים ובנהלים טכנולוגיים המגבילים את הגישה... אנו חוקרים כל תלונה על הפרות ונוקטים בפעולות מתאימות".

החקירה חשפה גם שורת בעיות פרטיות ובעיות אבטחת נתונים אחרות, כפרטים סביב רשת המזון Whole Foods (שנמצאת בבעלות אמזון( אשר נפגעה לאחר שנפרצו הלינקים לפרטי כרטיס האשראי של הלקוחות.

הדו"ח מצא כי ההאקרים חדרו למערכת של Whole Foods בצורה כה יעילה, עד שהעובדים נאלצו להשתמש במיילים פרטיים כדי לפתור את העניין מכיוון שההאקרים הצליחו לגשת לרשת התקשורת שלהם.

הפירצה הביאה לפיטוריו של סגן נשיא אבטחת המידע של אמזון, גארי גננון, וזעזעה את תוכנית הגנת הסייבר של החברה.

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE