הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"האנטישמיות תמיס את הרווחים שלכם": קמפיין ענק בניו ג'רסי נגד החרם בישראל
הארגון StandWithUs יצא במסע פרסום נגד חברת האם של בן אנד ג'ריס בעקבות ההחלטה שלה להפסיק למכור את הגלידה באזורים מחוץ לקו הירוק

ארגון פרו-ישראלי השיק מסע פרסום בסך 500,000 דולר כדי להפעיל לחץ על 'יוניליוור', חברת האם של בן אנד ג'ריס אשר מסרבת למכור את מוצריה בשטחים מחוץ לקו הירוק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד משלטי החוצות שהופצו בניו ג'רזי (צילום: StanWithUs)

 

הארגון StandWithUs פרסם שלטי חוצות בצפון ג'רזי, כולל ליד משרדי 'יוניליוור', עליהם כתוב: "אל תתנו לבן אנד ג'ריס להמיס את הרווחים שלכם" או "אל תתנו לאנטישמיות להמיס את הרווחים שלכם". על שלטים אחרים כתוב "אל תתנו לאנטישמיות של בן אנד ג'ריס להרוג את הרווחים שלכם", ובחלקם תמונה של חצי ליטר גלידה עם הכיתוב: "פאדג' מוסר כפול" ועם המילה "צבועים" בחלק העליון.

נוסף לכך, השלטים כוללים כתובת אתר האינטרנט: corpotatehate.com, אשר מפרט חברות שלדברי הארגון הפרו-ישראלי מקדמות "אנטישמיות תאגידית" על ידי השתתפות בתנועת החרם BDS.

"לתאגידים יש כוח עצום לעצב דעת קהל ונורמות תרבותיות, וזה חיוני לתת להם דין וחשבון כאשר הם מקדמים או מאפשרים אנטישמיות", אמרה רוז רוטשטיין, מנכ"לית StandWithUs. "הקמפיין הזה נגד אנטישמיות תאגידית יתחיל עם 'יוניליוור', ויבטיח שהמותגים שלהם בכל התעשיות יישאו בהשלכות פיננסיות ועל המוניטין שלהם בגין הפעילות המפלה".

מלבד שלטי החוצות, הקמפיין נגד 'יוניליוור' יכלול דיוור ופרסום דיגיטלי.

 

מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה (צילום: רויטרס)

מבקר מדינת ניו יורק, טופ דינאפולי, הודיע לאחרונה כי הוא מושך 111 מיליון דולר מקרנות פנסיה המושקעות במניות 'יוניליוור', בגלל השתתפות בן אנד ג'ריס בחרם על ישראל. מושלת ניו יורק, קתי הוצ'ול, הודיעה ל'יוניליוור' כי היא תאכוף צו ביצוע האוסר על הממשלה המקומית להשקיע בחברות העוסקות בפעילות חרם נגד ישראל.

'יוניליוור', מנגד, טוענת כי החרם של בן אנד ג'ריס מוגבל לגדה המערבית וכי לא מדובר על חרם על ישראל. "ל'יוניליוור' יש מחויבות חזקה וארוכת שנים לעסק שלנו בישראל. אנחנו מעסיקים קרוב ל-2,000 עובדים בארץ על פני ארבעת המפעלים והמשרדים שלנו, והשקענו כ-250 מיליון דולר בשוק הישראלי בעשור האחרון", נמסר.

המייסדים היהודים של בן אנד ג'ריס, בנט כהן וג'רי גרינפילד, אשר מכרו את החברה ל'יוניליוור' בשנת 2000, הגנו על החלטת החברה להפסיק את המכירות בשטחים שמחוץ לקו הירוק, וכתבו במאמר שפורסם ב'ניו יורק טיימס' בחודש יולי האחרון כי ישראל היא אחת מהחברות הראשונות שהחברה התרחבה אליהן ברמה הבינלאומית.

השניים, שמכנים את עצמם "יהודים גאים", אמרו כי "אפשר לתמוך בישראל ולהתנגד לחלק מהמדיניות שלה", בדיוק כפי שהם "התנגדו למדיניות של ממשלת ארצות הברית".

 

40% לא
60% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE