הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הרבה מעבר לרשלנות": האם הורי הרוצח ממישיגן יועמדו לדין?
התובעת הראשית במחוז אוקלנד רמזה על כך שכתב אישום יוגש כנגד ג'יימס וג'ניפר קרמבלי, הוריו של איתן בן ה-15, במהלך היממה הקרובה: "ישנם אנשים נוספים שיצטרכו לתת את הדין", היא אמרה בראיון לתקשורת המקומית

משרד התביעה במישיגן צפוי להחליט ביממה הקרובה האם להעמיד לדין את הוריו של איתן קרמבלי, התלמיד שפתח באש בתיכון 'אוקספורד' ורצח ארבעה מחבריו לספסל הלימודים שלשום (שלישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'יימס וג'ניפר קרמבלי, במהלך הדיון הראשון שנערך לבנם. משמאל: איתן בן ה-15 לאחר מעצרו (צילום: משרד השריף במחוז אוקלנד / AP)

 

למעשה, כבר אתמול התובעת הראשית במחוז, קרן מק'דונלד, רמזה על האפשרות שהוריו של קרמבלי - ג'יימס וג'ניפר - עלולים לעמוד לדין. בראיון שהעניקה מוקדם יותר היום לתחנת רדיו מקומית, מקדונלד הסבירה שהיא מקווה שתתקבל החלטה סופית בנושא עד יום שישי:

"זה הרבה מעבר לרשלנות, ההורים היו היחידים שידעו היכן כלי הנשק מאוחסנים, ונראה שהחשוד קיבל גישה מלאה אליהם. מן הסתם אנחנו נעמיד לדין את היורה, אך ישנם אנשים נוספים שיצטרכו לתת את הדין", היא אמרה.

דבריה של התובעת מצטרפים לדיווחים הקודמים, לפיהם הוריו של היורה הגיעו לבית הספר כשעתיים עד שלוש לפני שבנם החל במסע ההרג, זאת כדי להיפגש ולדון בבעיות התנהגות של הנער: ההורים הובאו בבוקר הירי, והייתה להם פגישה פנים אל פנים עם בית הספר", אמר שריף המחוז, מייקל בושארד, "התוכן של אותה פגישה הוא כמובן חלק מהחקירה, אך לא נודע לנו על הפגישה ההיא, גם לא על התוכן שלה, עד לאחר הירי ובמהלך החקירה".

לצד זאת, רשויות החוק במישיגן אף חשפו כי כלי הנשק שבו השתמש הנער -  אקדח חצי אוטומטי בקוטר 9 מ"מ סוג 'סיג סאוור' – נרכש על ידי אביו ביום שישי האחרון.

 

החשוד בתקרית הירי הקטלנית, איתן קרמבלי בן ה-15. משמאל: פוסט שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו ימים אחדים לפני הטבח

 

כזכור, הדיווחים הראשוניים על תקרית הירי בתיכון אוקספורד - כ-60 ק"מ צפונית מדטרויט - התקבלו ביום שלישי בסביבות השעה 1:00 בצהריים (שעון מקומי). לפי משרד השריף במחוז אוקלנד, יותר מ-100 תלמידים ומורים חייגו למוקד החירום המשטרתי 911 ודיווחו על הירי.

אירוע הירי הקשה גבה את חייהם של ארבעה תלמידים: טייט מייר בן ה-16, חנה סיינט-ג'וליאנה בת ה-17, מדיסון בולדווין בת ה-17 וג'סטין שילינג בן ה-17. תשעה בני אדם נוספים - מורה ושמונה תלמידים - נורו ונפצעו.

היורה יועמד לדין כבגיר, והוא מואשם בביצוע מתקפת טרור, ארבעה סעיפים של רצח מדרגה ראשונה, שבעה סעיפים של ניסיון רצח ו-12 סעיפים של החזקת כלי נשק במהלך עבירה פלילית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE