הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דה-סנטיס הכריז על צעדים נגד סין: "אנחנו לא רוצים להתעסק איתם"
מושל פלורידה טען כי לרפובליקה הקומוניסטית יש יותר מדי כוח על הכלכלה האמריקנית, והחליט לנקוט בפעולות מדינתיות. "תאגידים שתומכים במשטר סמכותני – לא יעשו זאת עם כסף של תושבי פלורידה"

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, החליט לקחת חלק פעיל במאבק נגד סין, ואמר מדינתו לא רוצה להיות מעורבות בשום דרך עם המפלגה הקומוניסטית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: Getty Images)

 

המושל הרפובליקני פרסם ביום שני הודעה לעיתונות בנוגע לפגישה שערך עם חברי המועצה של פלורידה, שהכניסה תאגידים והשקעות מדינה בחברות סיניות מתחת למיקרוסקופ.

"אם אתם מסתכלים על איך החברות הגדולות האלה מתנהגות כאשר הן מתמודדות עם אי הסכמה סינית, הן מצנזרות את מה שהמפלגה הסינית אומרת להן לצנזר", אמר דה-סנטיס בהודעה.

"אם תסתכלו דור אחורה, הרעיון של האליטות האמריקניות היה ש'אם נאפשר לסין להיכנס לארגון הסחר העולמי, ונעניק לה את מעמד האומה המועדפת, זה יהפוך את סין ליותר דומה לנו'", המשיך המושל. "הניסיון הזה נכשל, והוא סיכן את הביטחון הלאומי והכלכלי של האומה שלנו".

לדבריו של דה-סנטיס, הוא רוצה שהמדינה "תסקור את ההשקעות שנעשות כרגע", וכאשר בית המחוקקים של המדינה יחזור, "הם יוכלו לבצע שינויים משמעותיים כדי לומר שהמפלגה הקומוניסטית של סין היא לא כלי שאנחנו רוצים להתעסק איתו".

 

(צילום: איי.פי)

 

"אני חושב שארצות הברית כולה, אבל בוודאי פלורידה, הייתה רוצה לראות יותר ייצור מחודש, ואנחנו נהיה מקום מצוין לעשות זאת", המשיך. "על ידי פיקוח של גורמים הרודפים אחר אידיאולוגיות חברתיות שלא עולות בקנה אחד עם ערכי המדינה או האינטרסים הפיננסיים של השקעות המדינה, ועל ידי קביעת החשיפה של המדינה להשקעות סיניות, הפעולות שננקטו היום יובילו להמשך חיזוק הבסיס הפיסיקאלי של פלורידה, ויאותת לתאגידים אמריקנים שתומכים במשטר סמכותני, אימפריאליסטי המבצע רצח עם, שהם לא יעשו זאת עם הכסף של תושבי פלורידה".

לפני כשבועיים, הסנאטור הרפובליקני מפלורידה, מרקו רוביו, העניק ראיון בו הביע את דאגתו על "השליטה" הגוברת של סין על תאגידים אמריקנים. "יש עדויות ברורות עד כמה הכלכלה שלנו הפכה להיות תלויה בסין. כאשר אני אומר הכלכלה שלנו, אני מתכוון לדברים שאנחנו קונים בחנויות, אבל זה גם התאגידים שלנו".

"כלומר, יש לנו ארגונים גדולים, משפיעים מאוד, חזקים בארץ שלנו ובמגזר העסקי, שמסתמכים על הגישה לשוק הסיני ולייצור בסין. זאת אומרת, זה חשוב להם עכשיו יותר מדי כדי לסכן זאת. ואני חושב שזה נכון לגבי איגוד הכדורסל הלאומי. אני חושב שזה נכון עבור 'נייקי', עבור 'אפל' ושלל תאגידים אחרים", אמר הרפובליקני מפלורידה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE