הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
'בן אנד ג'ריס' ממשיכה להסתבך: גם אילינוי הודיעה שתחרים את יוניליוור
בפעם הראשונה מאז פרשת Airbnb לפני כארבע שנים, מועצת ההשקעות של אילינוי הכריזה על עיצומים כנגד יוניליוור, חברת האם של 'בן אנד ג'ריס', בעקבות ההחלטה להפסיק למכור את מוצריה באיו"ש

מועצת ההשקעות של מדינת אילינוי הודיעה השבוע באופן רשמי כי תפסיק להשקיע בתאגיד יוניליוור - חברת האם של 'בן אנד ג'ריס' - וזאת על רקע החלטת יצרנית הגלידות שלא למכור את מוצריה ביהודה ושומרון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפעלי בן אנד ג'ריס בבאר טוביה (צילום: AP)

 

חברי מועצת ההשקעות הצביעו פה אחד (0-7) בעד ההחלטה, ובכך אילינוי הפכה למדינה האמריקאית השישית שמאשרת עיצומים כנגד יוניליוור (ביחד עם ניו יורק, ניו ג'רזי, אריזונה, טקסס ופלורידה).

מדובר בפעם הראשונה מאז 2018 שבה מועצת ההשקעות של אילינוי פועלת נגד חברה שמחרימה את ישראל, שכן בזמנו המדינה איימה להפסיק את השקעותיה בחברת Airbnb בעקבות החלטתה שלא לפרסם יחידות דיור באיו"ש (החלטה שבוטלה שבועות ספורים לאחר מכן).

כזכור, יצרנית הגלידות הבינלאומית בן אנד ג'ריס הודיעה בחודש יולי שהיא מתכוונת להפסיק למכור את מוצריה ביישובים אלו, אותם היא מכנה "השטחים הפלסטינים הכבושים". 

ההחלטה של בן אנד ג'ריס, חברה שכאמור משתייכת לתאגיד הבינלאומי יוניליוור, תחול על כלל היישובים הישראלים ביהודה ושומרון, ושכונות יהודיות במזרח ירושלים.

 

סניף 'בן אנד ג'ריס' ביבנה, מוקדם יותר השנה (צילום: Getty Images)

 

"אנו מאמינים שמכירת גלידה של 'בן אנד ג'ריס' בשטחים הפלסטינים הכבושים אינה עקבית עם הערכים שלנו", נמסר בזמנו מהחברה, "אנו קשובים לחששות שחלקו איתנו הלקוחות שלנו והשותפים שלנו בנושא זה. יש לנו שותפות ארוכת שנים עם משווק מקומי שמייצר ומפיץ גלידת בן אנד ג'ריס בישראל ובאזור. הודענו לו שלא נחדש את ההסכם עמו כאשר ההסכם הנוכחי יסתיים בשנה הבאה. על אף שמוצרי בן אנד ג'ריס לא יימכרו בשטחים הפלסטינים הכבושים, נישאר בישראל במסגרת הסכם אחר".

בחודש ספטמבר האחרון אריזונה הודיעה באופן רשמי שהיא תפסיק להשקיע ביוניליוור (לפי ההערכות, היקף ההשקעות של המדינה עמד על כ-143 מיליון דולר). כאמור, גם פלורידה, טקסס, ניו יורק וניו ג'רזי פעלו באופן זהה, ולפחות שלוש מדינות נוספות מקדמות מדיניות דומה.

החלטת הרשת גררה תגובות זועמות - לא רק בישראל, אלא גם בקרב הקהילה הישראלית ויהודית בארצות הברית. ימים ספורים לאחר ההכרזה, סופרמרקטים וחנויות הנמצאים בבעלות יהודית החלו להוריד את מוצרי החברה מהמדפים.

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE