הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצעת חוק רשמית בניו יורק: איסור על קשרים עם תאגידים המחרימים את ישראל
לאחר צו הביצוע הדומה שהוחל עוד בשנת 2016, כעת הסנאטורית אנה קפלן מנסה לעגן בחוק רשמי את המאבק ב-BDS. "חשוב שנעביר מסר חזק – שניו יורק עומדת לצד ישראל"

הצעק חוק שתגיע בקרוב לשולחן הסנאט בניו יורק, תאסור על המדינה להתקשר עם תאגידים אשר מחרימים את ישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנת תמיכה בישראל בטיימס סקוור, מאי 2021 (צילום: Shutterstock)

 

"BDS, כפי שאנחנו מכירים אותה, היא תנועה שמטרתה להחליש ולעשות דה-לגיטימציה לישראל", אמרה ל'ניו יורק פוסט' נותנת החסות של הצעת החוק, הסנאטורית אנה קפלן מלונג איילנד. "חשוב מאוד שנעביר מסר חזק מאוד, שניו יורק עומדת לצד ישראל ותומכת בישראל, כפי שעשינו במשך עשרות שנים".

בניו יורק כבר יש מדיניות נגד תנועת החרם נגד ישראל, כתוצאה מצו ביצוע שהוחל בשנת 2016, אותו הוציא המושל לשעבר אנדרו קואומו. בזכות הצו, המדינה נלחמה בחרם שהטילה בן אנד ג'ריס במסגרתו הפסיקה למכור גלידות בשטחים, מה שהביא לכך שקרן הפנסיה של ניו יורק הסירה יותר מ-100 מיליון דולר בהשקעות מחברת האם 'יוניליוור'.

אך כעת, קפלן טוענת כי חשוב להעלות דרגה את הצו שהחיל המושל לשעבר, ולהפוך זאת לחוק בפועל.

"הצעת החוק הזו חשובה מאוד, כי היא מגבשת את חוקי המדינה נגד BDS", אמרה קפלן, שמנסה להעביר את הצעת החוק הזו מאז 2019.

עד כה, בסך הכל 35 מדינות בארצות  הברית העבירו חקיקה כלשהי נגד התנועה הקוראת לחרם על ישראל.

 

מפעלי בן אנד ג'ריס בבאר טוביה (צילום: AP)

 

בסוף חודש דצמבר, מועצת ההשקעות של מדינת אילינוי הודיעה באופן רשמי כי היא תפסיק להשקיע בתאגיד 'יוניליוור', כאשר מדובר במדינה השישית בארצות הברית שמאשרת עיצומים נגד החברה – יחד עם ניו יורק, ניו ג'רזי, אריזונה, טקסס ופלורידה.

ההחלטה של אילינוי סימנה את הפעם הראשונה מאז 2018 שבה מועצת ההשקעות פועלת נגד חברה שמחרימה את ישראל, שכן בזמנו המדינה איימה להפסיק את ההשקעות בחברת Airbnb, בעקבות החלטתה שלא לפרסם יחידות דיור ביהודה ושומרון.

נוסף לכך, בנובמבר, כ-12 מדינות ברחבי ארצות הברית דחקו בבן אנד ג'ריס לבטל את החרם שלה על השטחים מחוץ לקו הירוק, כאשר כינו את הצעדים של יצרנית הגלידה כ"מלחמה כלכלית".

התובע הכללי של מיזורי שלח מכתב בשם 12 המדינות למנכ"ל 'יוניליוור', שם כתב: "אם 'יוניליוור' כל כך דוגלת בערכים כאלה, למה שלא תכריז חרם על מדינות כמו סין, רוסיה, פקיסטן, סעודיה או במיוחד איראן – שהבטיחה כי היא תשמיד את ישראל".

עוד הוסיפו במכתב כי "לא רק שישראל היא אחת מבנות הברית הקרובות והאמינות ביותר של מדינתו, אלא שהיא גם האומה הדמוקרטית היחידה באזור ומהווה זמן רב ככוח לשלום ויציבות".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE