הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אסון טבע של פעם במילניום": התפרצות נוספת של הר הגעש באוקיינוס השקט
כאשר עדיין יש אזהרות צונאמי בחוף המערבי של ארה"ב ובמוקדים נוספים, הרשויות באוסטרליה דיווחו על אירוע נוסף. ארצות הברית, צרפת ומדינות נוספות ישלחו סיוע הומניטרי

יומיים לאחר התפרצות הר הגעש התת ימי הונגה טונגה, שגרמה לאזהרות וגלי צונאמי בחופי האוקיינוס השקט, זוהתה התפרצות שנייה באותו ההר. עד כה לא דווח על נפגעים, אך צעדי פינוי נמצאים בעיצומם. כך דווח ממרכז הייעוץ לאפר וולקני של דרווין באוסטרליה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התפרצות הר הגעש הונגה-טונגה (צילום: השירות הגאולוגי בטונגה)

 

הרשויות באוסטרליה מסרו כי מרכז האזהרה מפני צונאמי אמר שהוא זיהה גלים גדולים באזור: "ייתכן שזה מפיצוץ אחר של הר הגעש טונגה. לא ידועות רעידות אדמה בגודל משמעותי שייצרו את הגל הזה".

טרם דווח על מספר נפגעים בשתי ההתפרצויות. אוסטרליה וניו זילנד פרסו טיסות מעקב על מנת להעריך נזקים, אך מאמצי הסיוע אינם כלים בעקבות אפר כבד. כמו כן, שתי המדינות מתאמות עם ארצות הברית, צרפת ומדינות נוספות עבור תגובה הומניטרית.

בירת טונגה נוקואלופה ממוקמת כ-65 קילומטרים דרומית ממוקד ההתפרצות. בינתיים, 105,000 תושבים במדינה נותרו מנותקים בעיקר מתקשורת גלובלית, לאחר שקווי הטלפון והאינטרנט ניזוקו. גם הוואי ויפן הוכו בגלי צונאמי, ובקליפורניה פורסמה אזהרה לתושבים.

 

 

התפרצות הר הגעש גרמה לגלים גבוהים בחוף המערבי של ארצות הברית, על פי משרד שירות מזג האוויר הלאומי בסן דייגו. דייב סניידר, מתאם אזהרת הצונאמי במרכז הלאומי להתרעת צונאמי באלסקה, אמר כי "ייתכן שזה לא הגלים הגדולים ביותר", וציין כי האירוע עדיין לא הסתיים.

בינתיים, שר האוקיינוס השקט באוסטרליה, זד ססליה, אמר כי הדיווחים הראשוניים מראים כי אין נפגעים המוניים, וכי שדה התעופה "נראה במצב טוב יחסית", אם כי נגרם "נזק משמעותי" לכבישים ולגשרים של המדינה.

טונגה קראה ל"סיוע מיידי" עם צורך דחוף במים טריים ובמזון, בעוד היא מעריכה את הנזק שנגרם.

 

 

כאמור, אמנם אין דיווחים מאושרים על אובדן חיים, אך בבריטניה דווח כי אישה בשם אנג'לה גרובר נעלמה לאחר שנשטפה בגלים הגבוהים שנוצרו כתוצאה מההתפרצות. היא ובעלה, ג'יימס, המפעילים מכון קעקועים בעיר הבירה של טונגה, הוציאו את הכלבים שלהם לטיול, אז הצונאמי הכה – ג'יימס הצליח להיאחז בעץ, אך אשתו והכלבים נשטפו.

הצלב האדום מגיב באזורים שהוכו בצונאמי, במסגרת מה שהוא מכנה ההתפרצויות הגעשיות הקשות ביותר שחווה האוקיינוס השקט זה עשרות שנים.

"לצלב האדום יש כיום מספיק ציוד סיוע במדינה כדי לתמוך ב-1,200 משקי בית עם פריטים חיוניים כמו ברזנט, שמיכות, ערכות מטבח, ערכות כלי מחסה וערכות היגיינה", נמסר

גם פורום איי האוקיינוס השקט מסר שהוא מוכן לסייע במה שהוא תיאר כ"אסון טבע של פעם במילניום".

"בשעות הקרובות ובימים הבאים, נקבל תמונת מצב ברורה יותר בטונגה, כמו גם שאר המוקדים" הנמצאים באזור האוקיינוס השקט, אמר המזכ"ל הנרי פונה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE