הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרופסורים מני יורק הגישו תביעה נגד איגוד העובדים "האנטישמי"
קבוצה של שישה אקדמאיים בכירים, בהם חמישה יהודים, דורשים את הזכות להפסיק לשלם לאיגוד של אוניברסיטת 'סיטי', לאחר שזה הכריז על תמיכתו בפלסטינים ובתנועת ה-BDS

קבוצה של פרופסורים מניו יורק תובעת את הזכות לא להיות מיוצגים על ידי איגוד העובדים, אשר לדבריהם הוא אנטישמי ופוגע בהם בשל אמונתם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

הפרופסורים מאוניברסיטת סיטי שבניו יורק – אברהם גולדשטיין, מייקל גולדשטיין, פרימט קאס-שרייבמן, מיטשל לנגברט, ג'פרי לאקס ומריה פגאנו, הגישו תביעה נגד המכללה, שורה של פקידים בניו יורק ונגד האיגוד – קונגרס הצוות המקצועי (PSC CUNY), ומבקשים להסיר מהם את החובה לשלם דמי חוב.

כל הפרופסורים התובעים, אשר חמישה מתוך השישה הם יהודים, התפטרו מ-PSC עוד בקיץ שעבר, לאחר שהאיגוד הוציא הודעת תמיכה בעם הפלסטיני עם גינוי נגד ישראל. ההצהרה קבעה כי האיגוד "אינו יכול לשתוק לגבי המשך הדיכוי של הפלסטינים אל מול העקירה הנתמכת על ידי המדינה, לכיבוש ולשימוש בכוח קטלני על ידי ישראל", כתב האיגוד, שהוסיף כי הוא שוקל לתמוך באופן רשמי בתנועת ה-BDS.

ששת התובעים טוענים שההחלטה היא "אנטישמית, אנטי יהודית ואנטי ישראלית", וכי האופן שבו האיגוד מתייחס אליהם נובע מ"שנאה והטרדה על רקע דתי, אתני, מוסרי, אמונה וזהות". מכאן, הפרופסורים אמרו שהכפייה להיות מיוצגים על ידי האיגוד ולתמוך בו כלכלית מפרה את הזכויות החוקתיות שלהם.

כמו כן, השישה טוענים שהאיגוד המייצג אותם לא רק עומד בניגוד לאמונות שלהם, אלא גם תוקף אותם באופן יזום.

במסמך שהוגש לבית המשפט, נטען כי הפרופסור מייקל גולדשטיין, שלימד באוניברסיטה במשך 32 שנים, ואביו המנוח היה קנצלר ותיק של המוסד האקדמי, "חווה התקפות אנטישמיות ואנטי-ציוניות מצב חברי האיגוד, כולל מה שהוא רואה כבריונות, הטרדה, הרס רכוש, קריאות לפיטוריו, התקפות תלמידים נגדו ואיומים נגדו ונגד משפחתו".

נשיא הקרן הלאומית לזכויות עבודה, מארק מיקס, שהארגון שלו מייצג את התובעים, אמר לרשת 'פוקס ניוז' כי "הפרופסורית באוניברסיטת סיטי הם רק האחרונים בשורה של עובדים אמריקנים לאורך ההיסטוריה, שסובלים מאפליה או עוולות אחרות כתוצאה מהכפייה, על פי החוק, בשליטה של איגוד שהם מתנגדים לו באופן פעיל".

עוד הוסיף כי "מה שנקרא 'ייצוג' בלעדי, מפר את הזכות החוקתית להתאגדות חופשית לעובדי ציבור ברחבי המדינה, ובתי המשפט הפדרליים חייבים לתקן את העוול הזה".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE