הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן: אם רוסיה תפלוש לאוקראינה – זה "ישנה את העולם"
הנשיא טען כי פלישה של מוסקבה "תהיה הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה", והזהיר פני השלכות קשות, כמו סנקציות כלכליות על עושרו האישי של ולדימיר פוטין

הנשיא ג'ו ביידן אמר ביום שלישי כי פלישה רוסית לאוקראינה "תשנה את העולם" – בעוד הבית הלבן חזר והדגיש כי אין לו "שום כוונה להכניס כוחות אמריקנים או כוחות נאט"ו" אל תוך המדינה המאוימת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ו ביידן וולדימיר פוטין 

 

"יהיו השלכות עצומות אם רוסיה תיכנס ותפלוש למדינה, מה שעשות לקרות, עבור רוסיה. לא רק מבחינת ההשלכות הכלכליות וההשלכות הפוליטיות", אמר ביידן לכתבים.

"אבל יהיו השלכות עצומות ברחבי העולם. אם רוסיה אכן תיכנס עם כל הכוחות האלה, זו תהיה הפלישה הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. זה ישנה את העולם", הוסיף.

הנשיא אמר את הדברים הללו לעיתונאים בגבעת הקפיטול, במהלך טיול לא מתוכנן, כאשר עשה קניות בעסק קטן והתפנק בגלידה בחנות אחרת בקרבת מקום.

כאשר נשאל על ידי עיתונאים אם יש לו עדכונים לגבי הסכסוך המסלים בין אוקראינה לרוסיה, ביידן ענה: "לא, אין עדכונים, פרט לכך שלא חל שינוי בעמדת הכוחות הרוסיים. הם נמצאים, כידוע, לאורך כל גבול בלארוס".

אז, הנשיא הוסיף כי ארצות הברית עשויה להפעיל סנקציות כלכליות נגד עושרו האישי של הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, אם האחרון אכן יורה על פלישת כוחות צבאיים לאוקראינה. ",כן, אני יכול לראות את זה קורה", ענה לשאלת הכתב.

 

רכבים של צבא רוסיה בדרכם לבלארוס (צילום: אי.פי.איי)

 

לאחר מכן, ביידן נשאל באיזה מסלול הוא מאמין שפוטין ינקוט בסופו של דבר. "אתה יודע, אני אהיה כנה איתך לחלוטין", ענה הנשיא. "זה קצת כמו לקרוא עלי תה. בדרך כלל, אם זה היה מנהיג אחר, העובדה שהוא ממשיך לפרוס כוחות לאורך הגבול עם אוקראינה, הייתי אומר, 'טוב, זה אומר שהוא כנראה הולך לעשות משהו'. אבל אז אתה מסתכל על ההתנהגות שלו בעבר, ומה עולם אומרים בצוות שלו, כמו גם כל השאר לגבי מה שסביר שיקרה. אז הכול תלוי בהחלטה שלו".

מוקדם יותר, מזכירת העיתונות של הבין הלבן, ג'ן סאקי, אמרה כי לנשיא "אין כוונה או רצון לשלוח חיילים לאוקראינה".

דבריה של סאקי מגיעים על אף שדובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אמר כי ממשל ביידן "לא ישלול" פריסת כוחות אמריקנים נוספים באירופה על מנת לתמוך באוקראינה בעימות אפשרי עם רוסיה – יום לאחר שהודה כי 8,500 חיילי צבא ארה"ב הוכנסו ל"כוננות מוגברת".

"אנחנו בהחלט לא נשלול אפשרויות אחרות. התפקיד שלנו הוא לספק אפשרויות לנשיא, למפקד העליון, ואנחנו נמשיך לעשות את זה", אמר קירבי, כאשר ברקע ישנן הערכות שיותר מ-100,000 חיילים רוסים כבר התאספו לאורך הגבול עם אוקראינה.

יממה לפני כן, כאמור, קירבי אמר שזה אפשרי, אך עדיין לא התקבלה החלטה סופית אם לשלוח כוחות אמריקנים כדי לחזק את כוח התגובה של נאט"ו, המונה 40,000 חיילים, אם רוסיה אכן תפלוש.

באותו היום, נאט"ו הודיעה כי חברותיה יפרסו ספינות ומטוסי קרב נוספים במזרח אירופה על מנת להגביר את "ההרתעה" באזור. "נאט"ו תמשיך לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על כל בעלות הברית, כולל על ידי חיזוק החלק המזרחי. תמיד נגיב לכל התדרדרות של הסביבה הביטחונית שלנו", נמסר.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE