הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
באושר ובכושר
ראיון מלא מוטיבציה עם נויה צ׳ק, מאמנת כושר מוסמכת, בעלת Fitness by Noya, סטודיו בוטיק לאימון וחיטוב לנשים, על גוף, נפש ומה שביניהם

אימוני כושר יכולים להיות עניין די מתיש ומציק, שרק רוצים כבר לסיים אותם אפילו עוד לפני שמתחילים, אבל זה ממש לא חייב להיות כך. אם תשאלו את הנשים המתאמנות בסטודיו הבוטיקי של נויה צ'ק, הן יספרו לכן שגם הן לא ששו להתאמן בתחילת דרכן והיום הן כבר לא יכולות לחכות להגיע לאימון הבא.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: Irina Kapeta

כיצד אתם מרגישים כשאתם מתאמנים באופן קבוע? האם אתם מרגישים חזקים יותר? יותר בכושר? גמישים יותר? בוודאי! אך האם אתם מרגישים שמחים יותר? האם אתם יכולים לחשוב בצורה צלולה יותר? האם יותר קל לכם להירדם בלילה? תחשבו על זה קצת ובינתיים - הכירו את נויה צ׳ק!
נויה צ'ק היא אמא לשני ילדים קטנים, שמצליחה לשלב ביד רמה אמהות לצד קריירה מצליחה כבעלת סטודיו בוטיק לאימון וחיטוב הגוף לנשים בוודלנד הילס - Fitness by Noya.
נויה, מאמנת כושר מוסמכת, פתחה את הסטודיו לפני כשלוש שנים ומאז מאמנת ותורמת לשיפור חייהן של נשים ונערות רבות.
כשקבענו את הראיון, נויה הזמינה אותי לאימון ניסיון ״כדי שבאמת תדעי מה אני אומרת ועל מה את כותבת״, היא אמרה לי. הגעתי חמושה בטייץ, נעלי ספורט ובגישה של ״קטן עליי״, אבל ראו הוזהרתן - נויה צ׳ק רק נראית ברבי עדינה. היא קרעה אותי באימון! הרגשתי כל שריר בגוף ובנשמה.
"חשוב לי להעביר לנשים מסר שספורט זה לא דיאטה או שחשוב לעשות ספורט רק כדי להיראות טוב. מדובר בדרך חיים. הספורט משפיע עלינו בפן הנפשי לא פחות מהפן הפיזי, אנחנו ישנים יותר טוב, חושבים יותר טוב, מצב הרוח שלנו אפילו טוב יותר אם רק הייתי יכולה להעביר לאישה שלא מתאמנת, את ההרגשה המדהימה הזאת שלאחר אימון טוב, את החדות, הפוקוס, תחושת המסוגלות והניצחון העצמי, אני בטוחה שאין אחת שלא היתה מתחילה להתאמן. מעבר לכך שזה הכרחי לבריאותנו הפיזית, שגרת ספורט ואימונים הכרחית לבריאותנו הנפשית. זה פשוט הופך אותנו לטובים יותר בכל דבר, טובים יותר כיוון שאנו עושים משהו בשביל עצמנו. אתם תופתעו לגלות ולראות עד כמה הנפש שלנו זקוקה לדאגה עצמית ועד כמה שהיא מחזירה לנו על זה ביג טיים! לא משנה בת כמה את, אף פעם לא מאוחר להתחיל, והאמת שגם זה אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל. פשוט תגידי לעצמך - הגיע הזמן שלי ובשביל עצמי!"

צילום: Irina Kapeta

מה גרם לך להיכנס לתחום הכושר?
״כל חיי התמודדתי עם בעיות משקל ודימוי גוף וידעתי שאני רוצה לעזור לנשים אחרות לא להיות שם, רק לא ידעתי בדיוק איך. לאחר לידת בני הבכור, הייתי בסוג של דיכאון אחרי לידה, כשחזרתי להתאמן הרגשתי שחזרתי לחיים. אז הבנתי שספורט זה חלק בלתי נפרד מחיי ושללא ספק זהו היעוד שלי בחיים- לנסות ולהשפיע על כמה שיותר נשים ולהעביר את זה הלאה. זה באמת הרבה מעבר לאימון, זו שעה אחת ביום שאת מקדישה נטו לעצמך! שעה אמיתית שבה את עובדת מנטלית ופיזית לחיזוק האני העצמי שלך - הנפשי וכמובן הפיזי.״

את יכולה לשתף אותנו עם אילו בעיות משקל התמודדת?
״וודאי! אף פעם לא הייתי בעודף משקל, להיפך, בתקופת הנעורים שלי הייתי הרבה מתחת למשקל הממוצע, התמודדתי עם כל הנושא של דימוי עצמי והפרעות אכילה. הרצון התמידי להיות רזה ליווה אותי הרבה מאוד שנים. זה היה מאבק מתמשך בעצמי ובמשקלי בניסיון להרזות בכל מחיר, לא היה דבר שלא ניסיתי. התוצאה היתה דפוס חיים שנע בין שני קצוות קיצוניות; דבקות מוגזמת ונוקשה בדיאטה כזו או אחרת, למול זלילות מוגזמות ובלתי נשלטות שמילאו אותי ברגשות אשם. לדימוי גוף יש קשר הדוק עם עולם הנפש. מעבר לקיומנו הפיזי, מתפתח גם דימוי גוף המשפיע על המבנה הנפשי שלנו".

אז מה גרם לך לעשות את השינוי?
"בעיקר הספורט. ברגע שהספורט נכנס לחיי הבנתי שאין דבר כזה דיאטה וכן יש דבר שנקרא אורח חיים. אני באמת חושבת שהספורט הציל את חיי. לימדתי את עצמי לחיות דרך חיים חדשה ונכונה יותר.״

מהצצה לאינסטגרם שלך, אני רואה שאת עובדת גם עם ילדים.
"נכון, לילדים יש פינה מאוד חשובה אצלי בלב. מה שילדים רואים בבית זה מה שהם יעשו בעצמם כילדים בעתיד גם כמבוגרים. לכן, ברגע שנשריש להם דוגמא לאורך חיים בריא, אנו נתווה להם דרך שתשאר לדורות הבאים. בנוסף, היום ילדים מבלים שעות ברשתות החבריות כמו אינסטגרם וטיקטוק והכל שם נראה מושלם ויפה, מה שיוצר אצלם תחושה של חוסר ביטחון בעצמם ורצון גם להגיע לשלמות.

יש לי בסטודיו כיתת אימונים לנערות צעירות בלבד, כמובן בנפרד מכיתות הנשים, הכוללת אימונים ממוקדים לנערות, המעצבים ומחזקים את הגוף. אימון ספורטיבי עוזר מאוד לשיפור הדימוי העצמי ומעלה את המודעות לפעילות ספורטיבית כבר מגיל צעיר. ככל שילדים יתחילו להתאמן בגיל צעיר יותר, כך כל עניין הספורט וחשיבותו ישתרש אצלם טוב יותר ויגרום להם לפיתוח תחושת מסוגלות, קבלה עצמית והנאה מאורח חיים בריא ומאושר".

צילום: Irina Kapeta

איזה סוג אימונים את עושה?
״הכיתות בסטודיו שלי הן לנשים בלבד. האימונים די מגוונים; אני משלבת אימוני כוח, קרדיו, תחנות, מדרגות, TRX ושמה דגש על חיטוב ועיצוב הגוף, השיעורים בנויים בצורה כזו שאנחנו עובדות על כל שרירי הגוף, בהתמקדות עלחיזוק שרירי הבטן, רצפת האגן ושרירי היציבה והליבה. הכל נעשה תוך שימוש במגוון אביזרים כמו משקולות, גומיות, כדורים, ומגוון מכשירים. הדבר שהכי חשוב לי בשיעורים זה שהבנות ירגישו בבית וירצו תמיד לחזור. אני מעודדת ודוחפת אותן במהלך האימון לא לוותר לעצמן ובו זמנית גם להקשיב לגוף שלהן, על מנת לא להעמיס יותר מדי ולמנוע פציעות. אני מודעת לכל מגבלה אם יש למתאמנת ודואגת לעבור במהלך השיעור בין כולן על מנת לוודא שהן מבצעות את התרגילים כמו שצריך. אני מאוד פרפקציוניסטית.״

תגדירי פרפקציוניסטית.
״חשוב לי מהכל! בין אם זה העיצוב והניקיון של הסטודיו, שתהיה אווירה נעימה בעין, המוזיקה הקצבית, האורות המתחלפים ואפילו המגבות החמות שאני מחלקת לכולן אחרי האימון. כמו כן, מאוד חשוב לי לגוון באימונים ויחד אם זאת שהאימון יהיה אפקטיבי ומהנה אני כל הזמן לוקחת קורסים ולומדת שיטות אימון ותרגילים חדשים על מנת להתקדם להתפתח.״

האם יכולות להגיע אליך נשים שאינן בכושר בכלל?
"ברור! במהלך האימון אני תמיד נותנת אופציות שונות והתאמות לכל התרגילים. חשוב לי לציין שאין בסטודיו רמות כאלה או אחרות - כל אחת היא לעצמה ובקצב שלה, האימון בסוף היום הוא עבור הגוף שלך! כל אחת שמגיעה, צריכה לעשות את הטוב ביותר שלה, ולאט לאט להתקדם. כל אחת מתחילה מאיפשהו וזה בסדר גמור. אני פוגשת לא מעט נשים שמגיעות אלי עם כאבי ברכיים או גב תחתון, זוהי בעיה נפוצה כי אנו חיים בזמנים בהם אנשים בקושי קמים מהכיסא; מול המחשב במשרד, מבלים הרבה שעות באוטו או בערב מול הטלוויזיה או הנייד. העניין הוא שהפעילות הגופנית מאוד הכרחית לגוף וגם לנפש. וזה בדיוק המסר שחשוב לי להעביר - שספורט הוא לא רק בשביל גוף חטוב, הוא בעיקר בשביל הבריאות הנפשית. ברגע שאנשים יקומו ויעשו משהו עם עצמם, הם ירגישו יותר טוב".

האם את ממליצה גם לנשים בהיריון להתאמן?
"בהחלט. בהיריון הראשון שלי לצערי לא יכלתי להתאמן ובדיעבד, ללא ספק זה השפיע עליי רגשית. בהיריון השני התאמנתי וזה גרם לי להרגיש הרבה יותר טוב והייתי מלאת אנרגיה, וכמובן גם לחזור לגוף שלי מהר יותר אחרי הלידה. אני ממליצה לכל אישה בהיריון להתאמן ולא לוותר לעצמה. היום אנחנו נמצאים בדור הרבה יותר מפותח פיזית וכל הרופאים ממליצים ומעודדים נשים להתאמן בהריון. יש לי הרבה מתאמנות בהיריון ואני מעריצה וגאה בכל אחת מהן״.

צילום: Irina Kapeta

כמה נשים מתעמלות בכל כיתה?
"מדובר בקבוצות קטנות של עד 9 משתתפות. חשוב לי היחס האישי במהלך האימון, ואני גם משלבת אתגרי תזונה, שקילות ומדידות למתאמנות".

האמת שמאוד קל לתת תירוצים ללמה אנחנו לא מתאמנות: אין זמן, יש ילדים, עבודה וכו'. מה את אומרת לנשים שאומרות לך את זה?
"אני אומרת שדי לתירוצים. אם את מייחלת לחיים בריאים יותר, שואפת לחיות את חייך במלואם ולממש את עצמך, אם את מבקשת לממש את עצמך ולצמוח מהמקום בו את נמצאת ולחוש שלמה עם עצמך ועם גופך – את לא יכולה לחכות יותר ליום שני או ל"אחרי החגים". את יכולה לבחור לחיות עכשיו ולא לחכות למחר. כמו כל דבר בחיים, ספורט דורש התמדה. והתמדה מובילה לניצחון. והניצחון כאן הוא רק שלך".

אז מה המסר שלך לשנה הקרובה?
"שימו את כל התירוצים בצד וצאו להתאמן! בין אם זה הליכה, יוגה, פילאטיס או אימוני כוח - כל אחת למה שהיא מתחברת ואוהבת. אחרי הכל, אימון טוב זה אימון שמצליחים להתמיד בו. הגוף שלכן זקוק לכן בדיוק כמו שאתן זקוקות לו. ואני פה כדי לעזור לכן להגיע לתוצאות אליהן אתן שואפות."

 

לפרטים נוספים והצטרפות לסטודיו:
702.613.1118

אינסטגרם- Fitness_by_Noya@

אימייל- [email protected]

80% לא
20% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE