הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לכבוד יום הולדתו של דרווין: זה הזמן להכיר מחדש אבי תורת האבולוציה
תרומתו של דרווין לקידום המדע וההיסטוריה האנושית נחשבת עד היום מרחיקת לכת ומשמעותית. רבים אמנם מכירים את שמו ואת ההשפעה האדירה שלו, אך לא את הסיפור שמאחורי הדמות. הולדתו של דרווין היא הזדמנות נהדרת לחזור אל אחד המשפיעים הגדולים בהיסטוריה

התיאוריה של צ'ארלס דרווין על מוצא המינים והברירה הטבעית נחשבת אחת מהתרומות הכי חשובות של המדע המודרני. כאשר עלתה לראשונה בשנת 1859 עוררה סערה בקהילה המדעית, ובהתחלה אף נדחתה. גם היום, תוכלו למצוא לא מעט אנשים שמתנגדים לתורתו של דרווין, אך עדיין, בלתי אפשרי לפקפק בגדולתו וחשיבותו. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תורת האבולוציה למעשה מסבירה את מגוון המינים שקיים בטבע כתהליך התפתחות ושינוי, שהסביבה ממלאת בו תפקיד מרכזי. דרווין הגה את הרעיון המדובר בסוף שנות השלושים של המאה ה-19 לאחר שחזר ממסע בספינתו. במשך למעלה משני עשורים עבד דרווין בבידוד ושקדנות טרם פרסם את תורתו. 

הרעיון המרכזי מאחורי תורתו של דרווין למעשה אומר כי היצורים החיים מתחרים על משאבים מוגבלים כמו מזון, מים, שמש ובני זוג. הם משתנים ומתפתחים לאורך הדורות לפי עקרון של הברירה הטבעית. המשמעות היא שלפרטים מותאמים לסביבתם יש סיכוי גבוה יותר לנצח במאבק ולשרוד. כך למעשה, פרטים שפחות מתאימים לסביבה, לא יצליחו להעביר את התכונות שלהם לדור הבא, ובסופו של יום ייכחדו.  

כיום, תורת האבולוציה מקובלת בתור הסבר די טוב ופשוט לעולם החי, אך חשוב לציין כי דרווין לא היה הראשון אשר הציג את הרעיון של התפתחות הדרגתית כהסבר למינים הקיימים בטבע. אך התאוריה שלו, היא זו שהייתה חדשנית ומהפכנית. 

למעשה, דוורין היה הראשון שהבין את המשמעות של הרעיון שקובע את המנגנון שמכתיב את התפתחות המינים. במובן מסוים התאוריה גם נחשבה מטרידה מכיוון שהיא הציעה תחלופה לגישה הבריאתנית האומרת כי כל היצורים נבראו כפי שהם מוכרים לנו כיום. לכן, מעדנים רבים התחילו להתעסק בשאלת מוצא האדם. מה שהוביל למחשבה כי האדם הגיע מהקוף. 

הקופים ובני האדם אכן קשורים זה לזה במוצאם, אך לא בתהליך לינארי בו הקוף התפתח ישירות לאדם. כמו כן, התאוריה של דרווין איימה על רעיון האלוהים, מה שהצליח לעורר סערה גדולה בקרב רבים. עקרון הברירה הטבעית למעשה קרא תיגר על האמונה כי העולם נברא על ידי אלוהים וכי לכל שינוי יש היגיון שמימי. 

לפיו של דרווין, יצורים חיים משתנים כל הזמן, ואין מטרה ברורה לתהליך ההתפתחות. עוד טען כי השינויים שקורים כל הזמן הם מקריים וחסרי מטרה קבועה מראש. כאמור, גם היום ישנם לא מעט מתנגדים לתאוריה של דרווין, בעיקר מתוך מחשבה כי היא נוגדת את רעיון האלוהות, לכן מדובר בדרך כלל על אנשי דת. ועם זאת, בלתי אפשרי לערער על חשיבותו של צ'רלס דרווין, שכידוע, שמו הולך לפניו, ומוכר לכולנו גם היום. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE