הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תרומה מסתורית: אילון מאסק העביר 5.7 מיליארד דולרים ממניות טסלה לצדקה
שבועות לאחר שהאו"ם קרא לעזרה מעשירי העולם בפתרון משבר הרעב העולמי, מאסק העביר מיליארדי דולרים לארגון אשר לא פרטיו לא פורסמו

מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, תרם כ-5.7 מיליארד דולר ממניות יצרנית המכוניות החשמליות שלו עבור צדקה – אם כי לא ברור לאן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילון מאסק (צילום: Getty Images)

 

בין ה-19 ל-29 בנובמבר, מאסק מכר מניות של טסלה בשווי 5,044,000 – כאשר כל מנייה נסחרה מעל 1,000 דולר. כך על פי מסמכים שהוגשו לרשות ניירות הערך האמריקנית. לאחר מכן, האיש העשיר בעולם העביר תרומה מסתורית על סך 5.74 מיליארד דולרים.

שבועות ספרים לפני התרומה, מאסק אתגר באופן פומבי את תוכנית המזון העולמית של האו"ם, אשר קראה לעשירי העולם לתרום מכספם כדי לעזור במשבר הרעב העולמי ההולך ומחריף, בעיקר לאור משבר הקורונה.

מנכ"ל התוכנית, דיוויד ביזלי, אמר ב-26 באוקטובר שהאליטה העולמית צריכה לנקוט בפעולה כיד לשים קץ לחוסר הביטחון התזונתי העולמי, תוך התייחסות ספציפית למאסק ולג'ף בזוס. לדבריו, "6 מיליארד דולרים יעזרו ל-42 מיליון איש שממש הולכים למות אם לא נגיע אליהם. זה לא מסובך".

בתגובה, מנכ"ל טסלה צייץ בטוויטר כי אם הסוכנות תציג לו תוכנית מפורטת כיצד היא תשתמש בכספים, הוא ימכור את מניות החברה ויתרום.

זמן קצר לאחר מכן, ביזלי השיב למאסק. הוא טען כי 6 מיליארד הדולרים לא ישימו קץ לרעב העולמי, אך זה ימנע מגורמים כמו "חוסר יציבות גיאופוליטית, הגירה המונית, ויציל 42 מיליון איש שנמצאים על סף רעב". אז, ב-15 בנובמבר, ביזלי צייץ את התוכנית של הסוכנות בשווי 6.6 מיליארד דולר, שם תיאר כיצד האו"ם יחלק ארוחות ברחבי 43 מדינות, ותייג את חשבונו של מאסק.

תרומת הענק של מאסק היא השנייה בגודלה בארצות הברית לשנת 2021, כאשר את המקום הראשון תפסו ביל גייטס ואשתו מלינדה, שתרמו אשתקד 15 מיליארד דולרים.

מסמכים קודמים מרשות ניירות הערך מראים כי מאסק מכר מניות של טסלה בשווי של למעלה מ-16 מיליארד דולרים בחודשיים האחרונים של 2021, כאשר רוב התמורה תשלם חשבון מס פדרלי של 11 מיליארד דולרים. מניות שנתרמו אינן חייבות במס רווחי הון, וערכן יכול לשמש כניכוי כדי לסייע בקיזוז חשבון המס.

כאשר כלי התקשורת ביקשו פרטים נוספים על המניות שנתרמו, טסלה לא הגיבה לשאלות. בעבר, מאסק הקים קרן מענקים למטרות מחקר ילדים וחינוך מדעי, אך יש מעט מאוד פרטים באתר האינטרנט של החברה.

 

90% לא
10% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE