הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוסיה תאסור על חברות מערביות לצאת מהשקעות במדינה
מוסקבה פתחה בצעדים נגד הסנקציות שהוטלו נגדה, והיא תנסה להגביל משקיעים זרים למכור נכסים רוסיים. רה"מ מישוסטין: "יזמים מתבססים על לחץ פוליטי ולא על חששות כלכליים"

רוסיה מתכננת לחסום זמנית חברות מערביות מלצאת מההשקעות שלהן במדינה – זאת כניסיון מצד הממשלה במוסקבה להגביר את ההגנה על הכלכלה, בעוד חברות רבות מתאמצות לנתק את הקשרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

ראש הממשלה מיכאיל מישוסטין, אמר ביום שלישי בישיבת הממשלה כי מוסקבה מכינה צו נשיאותי שיגביל באופן זמני את יכולת של משקיעים זרים למכור נכסים רוסיים.

המהלך מגיע לאחר שארצות הברית ובעלות הברית שלה הטילו סנקציות חדשות וכבדות על הבנקים ברוסיה, כמו גם הבנק המרכזי, שהגבירו את הלחץ על המערכת הפיננסית של המדינה ועל חברות מערביות בעלות קשרים עם רוסיה.

"במצב הנוכחי של הסנקציות, יזמים זרים נאלצים לעבוד בהתבסס על לחץ פוליטי, ולא על בסיס חששות כלכליים", אמר ראש הממשלה הרוסי, על פי תרגום של עיתון 'בלומברג', אם כי לא פורסמו פרטים ספציפיים על הצעדים. "כדי לאפשר לעסקים לקבל החלטות מושכלות, הוכנה טיוטת צו נשיאותי להכנסת הגבלות זמניות על יציאה מנסכים רוסיים. אנחנו מצפים שמי שהשקיע בארצנו, יוכל להמשיך לעבוד כאן".

כאמור, חברות מערביות מיהרו לנתק את קשריהן עם רוסיה לאחר שזו פלשה לאוקראינה ביום חמישי שעבר.

ענקית הנפט BP היא אחת החברות הבולטות שנטשו את רוסיה מאז שהכוחות פלשו לאוקראינה בשבוע שעבר. ביום ראשון היא הודיעה שהיא מתכננת לצאת ממניותיה של כמעט 20% בחברת הנפט הגדולה ברוסיה 'רוסנפט' והמיזמים המשותפים שלהם – אחת מההשקעות הזרות הגדולות ברוסיה. הדבר עשוי להביא להפסד של 25 מיליארד דולר לפחות.

כמו כן, חברת הנפט הענקית Shell וחברת האנרגיה הממשלתית הנורווגית 'אקווינור', אמרו גם הם שיעזבו מיזמים משותפים ברוסיה.

גם חברות ויזה ומאסטרקארד פועלות לאכיפת סנקציות נגד רוסיה. ביום שני, מאסטרקארד מסרה כי היא כבר "חסמה מספר מוסדות פיננסיים" מהרשת שלה כתוצאה מהסנקציות, והיא "תמשיך לעבוד עם הרגולטורים בימים הקרובים".

מוסקבה מתאמצת למנוע התמוטטות פיננסית מאז שארה"ב, האיחוד האירופי ובעלות ברית מערביות אחרות הטילו סנקציות על חלק גדול ממערכת הבנקאות במדינה, כולל הקפאת יתרות חוץ בשווי מאות מיליארדי דולרים שמוסקבה אוגרת במשך שנים כדי להגן על הכלכלה הרוסית. אנליסטים אומרים שהצעדים עלולים להוביל למשבר בנקאי.  

ביום שני, הרובל צנח בכ-25%, וכעת הוא שווה כסנט אמריקני אחד. ההוא איבד בערך מחצית מערכו מאז שרוסיה פלשה לראשונה לאוקראינה בשנת 2014, וסיפחה את חצי האי קרים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE