הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפתרון של טראמפ: ארה"ב צריכה לשים דגל סין על מסוק קרבי – ולפוצץ את רוסיה
הנשיא לשעבר אמר בפני תורמים רפובליקנים כי בדרך זו בייג'ינג ומוסקבה יריבו אחת עם השנייה, בעוד שוושינגטון "תשב אחרונה ותתבונן"

בנאום שנשא בפני תורמים רפובליקנים בניו אורלינס, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הציע כיצד ניתן לשים סוף למלחמה במזרח אירופה – והציע כי ארה"ב תשים דגל סיני על מטוסי ה-F-22 ותפציץ את רוסיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: EPA)

 

ה'וושינגטון פוסט' דיווח על הדברים שנאמרו במוצאי שבת בכנס, שהיו בצחוק. "ואז היינו אומרים, 'סין עשתה את זה, לא אנחנו עשינו את זה, סין עשתה'. ואז הם יתחילו לריב אחד עם השני, ואנחנו נשב אחורה ונתבונן", אמר טראמפ.

על פי הדיווח, בנאומו הנשיא לשעבר כינה את ברית נאט"ו "נמר של נייר" – ביטוי מסין העתיקה, המצביע על גורם מפחיד ומאיים, אך בפועל אינו מזיק. כמו כן, טראמפ אמר שצבא ארה"ב זכה ב"התנגשויות" עם חיילים רוסים בזמן שהוא היה הנשיא, וטען כלפי עצמו כי היה הנשיא הקשוח ביותר כלפי ולדימיר פוטין מכל מנהיג אמריקני אחר.

טראמפ ספג ביקורת קשה על כך ששיבח את מעשיו של פוטין, אם כי הוא כן אמר שהפלישה הרוסית לאוקראינה היא מעשה שגוי.

כזכור, מעט לפני תחילת המתקפה הרוסית על אוקראינה, טראמפ התייחס להכרזה של פוטין על אזורים במזרח אוקראינה כעצמאיים, וכינה את הצעד "גאוני". "הנה בחור שמתמצא מאוד. אני מכיר אותו מאוד מאוד טוב. דרך אגב, זה אף פעם לא היה קורה איתנו. אילו אני הייתי המפקד, זה אפילו לא היה מתקבל על הדעת".

לאחר שהכוחות הרוסים החלו להפגיז את אוקראינה, הנשיא לשעבר ערך ראיון ברשת 'פוקס ניוז', שם נשאל אם הוא עדיין מעניק כבוד למנהיג הרוסי. טראמפ התחמק מלגנות את פוטין וענה: "הם חייבים להפסיק להרוג את האנשים האלה. הם הורגים את כל האנשים האלה, והם חייבים לעצור את זה. הם לא מכבדים את ארצות הברית, וארה"ב לא עושה שום דבר בנידון".

אך טראמפ גינה את המתקפה: "אנחנו צופים בשואה. אנחנו צופים במשהו שמעולם לא ראיתי קודם לכן. הדרך שבה הם נכנסים – הם מפוצצים בניינים עם ילדים, עם נשים, עם אנשים – אנשים פשוטים. הם מפוצצים ללא הבחנה. הם פשוט יורים טילים ורקטות ענק לתוך הבניינים האלה, וכולם מתים".

 

9% לא
91% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE