הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סובלים מכאב ראש באמצע היום? הנה כל מה שכדאי שתדעו על נפילת סוכר
נפילת רמת הסוכר בדם יכולה להוביל לתופעות שונות, ביניהן כאב ראש, דופק מהיר, עצבנות, ועוד. מה הסיבות לירידה בסוכר, וכיצד ניתן למנוע אותה? הנה מידע חשוב בנושא, שלגמרי חשוב שתכירו

בגופנו ישנה מערכת מיוחדת ויעילה אשר כל מטרתה היא לאזן את רמת הסוכר בדם שלנו. בקרב אנשים בריאים, מערכת זו עובדת בצורה אפקטיבית ומיטבית, אך נפילת סוכר הינו מצב המתרחש גם בקרב חולי סוכרת וגם בקרב אנשים בריאים לחלוטין. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שמה המקצועי של תופעה זו הוא היפוגליקמיה, כאשר במצב כזה, רמת הסוכר בדם יורדת מתחת ל-70 מ״ג. אז מה מוביל לכך? הנה כמה סיבות אפשריות: 

1. שתייה מופרזת של אלכוהול: שתייה מרובה של משקה חריף יכולה למנוע מהכבד שלנו לשחרר הורמון המעניק אנרגיה למחזור הדם. כך גם ניתן להרגיש תחושה מוגברת של רעב. 

2. תרופות: נטילת תרופות שונות יכולה אף היא לגרום לנפילת סוכר, בעיקר תרופות לטיפול בדלקת ריאות, סוגים שונים של אנטיביוטיקה ועוד.

3. מחלות שונות: בעיקר כאלה שגורמות לאי ספיקת כבד ובעיות לבביות שונות. כמו כן, במידה והכבד לא מייצר מספיק גלוקוז, נוצרים שיבושים שונים ברמת הסוכר בדם. 

מה הם התסמינים?

דופק מהיר

כאב ראש

סחרחורת

ראייה מטושטשת

רעד קל עד בינוני

עצבנות

כיצד שומרים על רמת סוכר מאוזנת בדם?

1. פעילות גופנית: מנצלת עודף גלוקוז בדם, כאשר הפעילות עצמה אף מפרקת כמות גדולה של שומנים ומעודדת תנועה מטבולית יעילה ומהירה יותר. 

2. תזונה: הפחתת חטיפים בין ארוחות, שתייה מרובה של מים, כמות מוקטנת של פחמימות, ועוד, יכולים לעזור לשמור על רמה מאוזנת של הסוכר בדם. 

3. להירגע: לחצים ומתחים יכולים להשפיע באופן כמעט ישיר על רמת הסוכר שלנו בדם ועל ההורמונים השונים. לכן, חשוב למצוא דרכים להפגת מתחים, החל ממדיטציה, ועד שיטות הרפיה שונות. לא צריך יותר מ-15 דקות ביום. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE