הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תורה של סין? בייג'ינג מזהירה כי מי שיתמוך בטייוואן – יתמודד עם "ההשלכות הגרועות ביותר"
המתיחות בין בייג'ינג לטאיפיי עלתה שלב בעיקר לאור ההקבלה אל הפלישה הרוסית לאוקראינה, והממשלה הקומוניסטית אמרה כי "אף אחד" לא יוכל לעצור אותה אם תחליט לנקוט צבאית

ממשלת סין הזהירה ביום שבת כי כל מדינה שתומכת צבאית בטייוואן, תתמודד עם "ההשלכות הגרועות ביותר", ואמרה כי "אף אחד ושום כוח" לא יוכלו לעצור את המפלגה הקומוניסטית אם תנקוט בפעולה נגד מדינת האי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיאים שי ג'ינפינג וולדימיר פוטין (צילום: Shutterstock)

 

מערכת היחסים בין סין לטייוואן מחריפה ברקע הפלישה הרוסית לאוקראינה, כאשר מדינת האי נמצאת בכוננות גבוהה.

טייוואן אמרה שהיא מתכננת להכפיל את כושר יצור הטילים השנתי שלה בשנה הקרובה, כאשר הממשלה אישרה תוספת של 8.6 מיליארד דולר להוצאות צבאיות בחמש השנים הבאות.

האזהרה של המפלגה הקומוניסטית הגיעה יום אחרי שהנשיא שי ג'ינפינג ניהל שיחות דיפלומטיות עם אוסטרליה, לאחר שמשרד ההגנה הסיני האשים את שר ההגנה האוסטרלי ב"הטיה אידיאולוגית" עקב דבריו, לפיהם המדינה תעשה "את כל שביכולתה" כדי למנוע מסין לתקוף את טייוואן.

כזכור, בסיס המחלוקת היא שטייוואן טוענת לעצמאות, ואילו בייג'ינג לא רואה בה כמדינה ריבונית, אלא כמחוז סיני שאם הממשלה תרצה בכך, היא יכולה להחזירה אל סין בכוח.

לאחרונה סין נקטה בעמדה אגרסיבית יותר נגד מדינת האיים הדמוקרטית, ושלחה מספר שיא של מטוסי קרב לאזור. בחודש שעבר למשל, בעוד טנקים רוסים החלו להתקרב אל אוקראינה, תשעה מטוסים סיניים נכנסו לאוויר הטריטוריאלי של טייוואן.

 

טאיפיי (צילום: Shutterstock)

 

טייוואן מקבילה את עצמה לאוקראינה, ולאחר הפלישה הרוסית היא פרסמה את הסיסמה: "היום אוקראינה, מחר טייוואן!".

לפני כשבוע, שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, שוחח עם שר החוץ הסיני וואנג יי, ואמר כי "העולם צופה" כיצד הרפובליקה הקומוניסטית, כמו גם מדינות אחרות, מגיבות לפלישה הרוסית.

"המזכיר ציין כי העולם צופה ורואה אליו מדינות עומדות על העקרונות הבסיסיים של חופש, הגדרה עצמית וריבונות", נמסר ממחלקת המדינה. בלינקן "הדגיש כי העולם פועל ביחד כדי לגנות ולהגיב לתוקפנות הרוסית, ומבטיח שמוסקבה תשלם מחיר גבוה".

וושינגטון אמרה את הדברים האלו על רקע סירובה של הממשלה הסינית להטיל על רוסיה סנקציות או לגנות את הפלישה לאוקראינה, על אף שבייג'ינג כן אמרה שהיא מכבדת את זכותה של אוקראינה לריבונות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE