הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"נמשיך לצרוך נפט וגז רוסי" - קנצלר אוסטריה דוחה את בקשות החרם של ביידן - "לא מציאותי, ולא מתאים לנו להחרים"
קנצלר אוסטריה התייצב מול דרישת מחלקת המדינה והבית הלבן להחרים את הנפט והגז הרוסי - "זה לא עובד. אוסטריה מקבלת 80% מהגז שלה מרוסיה, יתרה מכך, שמועות על חרם מזיקות כשלעצמן, כי הן מביאות להעלאת מחירי האנרגיה"

בזמן שהנשיא ביידן נאבק לשכנע את בעלות בריתה האירופיות של אמריקה לנגוס בפיתיון ולהסכים לסנקציות קשות יותר על האנרגיה הרוסית במהלך נסיעתו לבריסל (שם הוא משתתף בפגישות עם נאט"ו, ה-G-7 והאיחוד האירופי), קנצלר אוסטריה, קארל נהאמר הוכיח כי יתכן ומדובר במאמץ עקר מצדו של ביידן, שכן איחודן של מדינות אירופה באופוזיציה לרוסיה פשוט אינו בר ביצוע בהתחשב בתלות בנפט ובגז הרוסיים.

בנאומו ביום חמישי הכחיש הקנצלר דיווחים בעיתונות האוסטרית הטוענים שממשלתו מנהלת מגעים להסכמה לאמברגו על אנרגיה רוסית.

המציאות לא יכולה להיות רחוקה יותר מהאמת, הוא אמר, והוסיף כי הדיבורים על חרם אנרגיה רוסית הם "לא מציאותיים ושגויים".

"זה לא עובד. אוסטריה מקבלת 80% מהגז שלה מרוסיה".

"יתרה מכך, שמועות על חרם מזיקות כשלעצמן, כי הן מביאות להעלאת מחירי האנרגיה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אוסטריה תלויה ברוסיה עבור כמעט 60% מצריכת האנרגיה הכוללת שלה, וחלק גדול עוד יותר מייבוא ​​הגז הטבעי שלה, כפי שציין נהאמר, וזו הסיבה שהלחץ הגובר מצד נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להגביל את יבוא האנרגיה הרוסית פשוט לא יעבוד. 

מאוחר יותר באותו היום לקראת פגישה של מנהיגי האיחוד האירופי, נהאמר חזר ואמר כי אוסטריה מתנגדת לחרם על האנרגיה הרוסית.

ואוסטריה לא לבד, שכן נהאמר הסביר שרבים משכנותיו האירופיות, כולל צ'כיה, סלובקיה, הונגריה ובולגריה תלויות באותה מידה באספקת אנרגיה רוסית, מה שהופך את החרם ל"לא ריאלי".

אפילו כאשר חלק מאותן מדינות מתכוננות לארח מספר גדול יותר של חיילי נאט"ו, רוסיה עלולה לשחרר נגדן נזק כלכלי על ידי הגבלת אספקת האנרגיה.

במקום להטיל סנקציות חדשות, הקנצלר אמר שהאיחוד האירופי צריך להתמקד בסגירת "פרצות" בסנקציות קיימות. נהאמר אינו הבכיר האוסטרי היחיד שדחה את הדחיפה להגבלת יצוא האנרגיה הרוסי.

עוד בפברואר, אוסטריה התנגדה להוספת סנקציות על Nord Stream 2.

הוא גם אינו המנהיג האירופי היחיד שמתנגד לסנקציות האנרגיה הרוסיות, רק אתמול, קנצלר גרמניה, אולף שולץ, שוב דחה את הקריאות להחרים את האנרגיה הרוסית. שולץ הוסיף כי מדינות אחרות באיחוד האירופי תלויות אפילו יותר בנפט הרוסי מאשר גרמניה, וכי "אסור להשאיר אף אחד בגשם בהקשר זה".

חרמות אנרגיה הן לא הנושא היחיד שאוסטריה מתנגדת לו. נהאמר אמר בשבוע שעבר כי הצעה להקים "צבא איחוד אירופי" - רעיון שדחפו נשיא צרפת עמנואל מקרון וקנצלרית גרמניה לשעבר אנגלה מרקל "לא הולך לקרות".

בחדשות אחרות בתחום האנרגיה האירופית, המנהיג האיטלקי מריו דראגי אמר ביום חמישי כי ארה"ב וקנדה צריכות לעזור לאירופה על ידי אספקת אספקת אנרגיה נוספת, תוך רמיזה לדיווחים לפיהם ארה"ב עובדת על תוכנית להגביר את משלוחי הגז הטבעי לאירופה (תוכנית שתהיה דומה ל'תוכנית מרשל לאנרגיה' שהציע מנכ"ל JPM ג'יימי דימון מוקדם יותר השבוע).

צוות אנליסטים מבנק אוף אמריקה ציין שחברי האיחוד האירופי "מפוצלים" בנושא חרם אנרגיה רוסית.

מדינות כמו שבדיה, אירלנד, סלובניה, צ'כיה וסלובקיה רואות באיסור נפט כאופציה, בעוד שגרמניה ואוסטריה מתנגדות.

5% לא
95% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE