הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האיחוד האירופי העביר מיליארד אירו לאוקראינה מאז תחילת המלחמה - ו-35 מיליארד אירו לרוסיה
מאחר שמדינות אירופה עדיין תלויות בגז והנפט הרוסי, יוצא שעל אף הסנקציות הכבדות והתמיכה החד משמעית בקייב - מוסקבה עדיין מקבלת הרבה יותר כסף

מאז פרוץ המלחמה במזרח אירופה, האיחוד האירופי העביר 35 מיליארד אירו לוולדימיר פוטין עבור אספקת אנרגיה - ואילו מיליארד אירו לאוקראינה עבור הגנה. כך אמר דיפלומט בכיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

ג'וזף בורל, הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, עשה את ההשוואה בנאום בוטה, בעודו דוחק במדינות אירופה לשלוח נשק נוסף לאוקראינה כדי לעזור לה לסיים את המלחמה.

"זלנסקי צריך שנגיד לו לעיתים רחוקות יותר שהוא גיבור, וניתן לו יותר נשק להילחם. זה מה שהאוקראינים מצפים מאיתנו, וזה מה שאנחנו עושים, ואנחנו צריכים לעשות את זה מהר יותר. אנחנו חייבים להמשיך לחמש את אוקראינה" אמר בורל, שציין כי האיחוד התחייב להעביר מיליארד אירו לאוקראינה כסיוע, מה ש"אולי נראה הרבה", אבל "מיליארד אירו הוא מה שאנחנו משלמים לפוטין בכל יום עבור האנרגיה שהוא מספק לנו".

בורל אמר את הדברים בזמן שהאיחוד האירופי דן בסבב חמישי של הטלת סנקציות נגד רוסיה, עם איסור על יבוא פחם בשווי 4 מיליארד אירו מהמדינה, ומהווה את האספקה הקלה ביותר להחלפה. "היום שמנו סוף לפחם, אבל זה חלק קטן מאוד מהחשבון הכולל", אמר בורל. 

"העצמאות שלנו, האוטונומיה האנרגטית שלנו, מותנית באנרגיה מתחדשת. ולראשונה, גיאופוליטיקה ושינויי אקלים לוחצים ידיים במטרה משותפת", הוסיף. 

פולין והמדינות הבלטיות טוענות כי איסור האנרגיה צריך לכוון גם ליצוא הנפט והגז הרווחי ביותר של רוסיה, אך התמודדו עם התנגדות לפעולה מיידית מצד גרמניה, אוסטריה והונגריה. האיחוד מייבא 41% מהגז שלו ו-27% מהנפט מרוסיה, אך אלו נתונים ממוצעים כאשר יש מדינות עם כמויות גבוהות ונמוכות יותר. 

הדיונים בנושא הואצו לאחר חשיפת התמונות והעדויות מהעיירה בוצ'ה שבפרברי הבירה קייב, שעם יציאת הכוחות הרוסית מהאזור וכניסת החיילים האוקראינים - התבררו ממדי ההרס והזוועה, כאשר הרחובות היו מלאים בגופות של אזרחים. על פי התשובים שנותרו בחיים, מדובר בטבח בעוד אותם מתים לא התגרו כלל בכוחות הרוסים. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE