הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צמחונים או טבעוניים? הנה חמישה עלים שיעזרו לכם לשמור את הברזל בדם
בשר הוא כבר מזמן לא המקור היחיד לברזל, כאשר בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים לעבור לתזונה צמחונית. החדשות הטובות הן שניתן לקבל כמויות אדירות של ברזל מן הצומח, ובאמצעות כמה עלים מסוימים, אף לעזור לספיגת הברזל בדם

שליש מהאוכלוסיה העולמית סובלת ממחסור בברזל, וכידוע, יש לכך לא מעט תופעות לוואי: נשירת שיער, עייפות, צפורניים חלשות, קושי בריכוז, ועוד. הברזל הינו הכרחי לגופנו על מנת לייצר כדוריות דם אדומות ולשמור על הפעילות התקינה של השרירים והלב.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למעשה, לאחרונה קבע ארגון הבריאות העולמי כי מחסור בברזל יכול להוביל לעד 30% ירידה בתפוקת עבודה. אמנם אנו רגילים לחשוב כי בשר הוא המקור המרכזי לברזל, אך מרבית הבשר הקיים כיום בשוק, מכיל כמויות גבוהות של מלחים ותוספים, כך שבפועל, הוא כמעט ולא מכיל ברזל.

אז מה עושים? אוכלים עלים ירוקים. והרבה. הם לא רק מקור נהדר לויטמינים, נוגדי חמצון, מינרלים, ועוד, אלא גם לברזל. אז מה בדיוק אוכלים? הנה הרשימה המלאה של העלים שאתם לגמרי חייבים להכניס לתפריט שלכם ממחר.

קולארד גרין 

מכילים כמות גבוהה של ברזל. אכילת כוס קולארדים מבושלים מגדילה את צריכת הברזל היומית ב-2.2 מיליגרם. הנתונים מראים כי גברים צריכים לצרוך שמונה מיליגרם של ברזל ביום ואילו נשים (שאינן בהריון) צריכות 18 מיליגרם ביום, זאת בגלל המחזור החודשי. כמו כן, חשוב לשטוף את העלים, לחלוט במים רותחים במשך שלוש דקות ולקרר במים קפואים על מנת לשמור על היתרונות הבריאותיים.  

מורינגה

עלים עשירים בברזל ובויטמין C אשר עוזר לספיגת ברזל ולכן מומלץ לצרוך הרבה. ניתן לאכול את העלים טריים או לקנות אותם כאבקה בבתי טבע וחנויות שונות. חשוב להימנע מזיופים ולוודא כי על האריזה כתוב שהיא מכילה 100% עלי מורינגה.

גרגיר הנחלים

מסייע בשיפור פעולות מערכת העיכול וכתוצאה מכך הוא למעשה משפר את ספיגת הברזל בדם. גרגיר הנחלים מזכיר בטעמו את החרדל וטעמו חריף ומיוחד. מומלץ במיוחד כתוספת לסלט.

נבטי ברוקולי

אחת הסיבות לאי ספיגת ברזל בדם היא רדיקלים חופשיים שאנו נושמים בכל יום. נבטי הברוקולי גורמים להפרשת הרעלים מהגוף. לכן, מומלץ לאכול חצי חבילה של נבטי ברוקולי ביום. 

עשב חיטה

מומלץ לשתות כמשקה. נכון, אולי זה לא טעים במיוחד, אבל הוא מכיל כמויות אדירות של ברזל ויתרונות בריאותיים נהדרים. 

לסיכום, הכנסת עלים ירוקים יכולה להישמע משימה מאתגרת ומורכבת, הדורשת לא מעט אנרגיה ומאמץ. אך כיום, ניתן למצוא עלים כמעט בכל סופר שכונתי או בחנויות הסופר. עם קצת יצירתיות וכוח רצון תוכלו לייצר לכם תזונה בריאה ובריאות טובה.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE