הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"פיצוי מקסימלי בזמן מינימלי"
עו״ד רועי אבירם, שעבר תאונת דרכים קשה שהותירה אותו מחוסר הכרה, שם לו למטרה לעזור לאנשים המתמודדים עם סיטואציה דומה ולעתים אף קשה יותר. בראיון מיוחד הוא מסביר למה לא כדאי להיות תלויים בחברות הביטוח, מה הזכויות שלנו לאחר פציעה וגם הסיפוק הגדולה בעבודה עם הקהילה הישראלית באל איי

השלכותיהן של תאונות דרכים ותאונות בכלל באות לידי ביטוי בתחום האישי, הנפשי, הפיזי וגם הכלכלי. רובנו איננו יודעים כלל את זכויותנו והופכים תלותיים כמעט במאה אחוזים בחברות הביטוח שלנו. בואו נודה באמת- החברות הללו הן קודם כל עסק עם מטרה אחת: להכניס כמה שיותר כסף ולהוציא כמה שפחות. אז איך נדע אם אנחנו בידיים טובות? 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

שוחחתי עם עו״ד רועי אבירם, המתמחה בתאונות ובפגיעות גוף. הוא החל לעסוק בתחום לאחר שחווה בעצמו תאונת דרכים לא נעימה. כך, הבין מקרוב את תחושת הבלבול והתסכול בהתנהלות מול חברות הביטוח השונות והחליט שהוא יעשה דברים אחרת; הוא יהיה האדם הזה שתוכלו להתקשר אליו ברגעים הקשים. בעברית ובאנגלית, הטלפון של עו״ד רועי אבירם לא מפסיק לצלצל והיחס האישי שהוא מעניק לכל לקוח קיבע את מעמדו כאחד מעורכי הדין הפופולריים באיזור לוס אנג'לס והסביבה בכל הקשור לטיפול בתאונות דרכים ותאונות אישיות.  

כמה פעמים יצא לכם לנסוע בכביש ולחזות בתאונת דרכים בצד הדרך? 

גם אם לא קטלנית, המראה אינו נעים: אמבולנסים וניידות משטרה עם אורות מהבהבים, שמשות מנופצות, אבל יותר מהכל קשה התמונה הזו של האנשים המעורבים בתאונה; ההלם, הפחד והשוק על פניהם מספרים את הסיפור של החוויה הלא נעימה. 

עו"ד אבירם, נולד וגדל ב- Oak Park קליפורניה, בן להורים ישראלים: אביו, דביר, קבלן עצים ואמו, מירב,  פסיכולוגית. הוא בכור לאח ואחות צעירים ממנו. 

הקהילה הישראלית בעיירה בו גדל הייתה קטנה, ואת רוב הישראלים פגש בעיקר בשבתות וחגים בבית הכנסת השכונתי.

רועי היה מהילדים הללו שאמרו עליהם שכשיגדל יהיה עורך דין; רהוט, נחוש ודעתן; איש במשפחתו אינו התפלא כשהתקבל ללימודי משפטים באוניברסיטת פפרדיין במליבו. 

כשבאמתחתו תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני במנהל עסקים, עו״ד אבירם הבין מהר מאוד שמה שהכי קוסם לו זה לעזור לאנשים שעברו תאונות ולכן החליט שברצונו ללמוד משפטים על מנת להגיש להם את הסיוע בתקופה הקשה בחייהם. 

"זו הרגשה נפלאה לדעת שאתה עוזר לאנשים“, סיפר לי בסיפוק, "אחרי הכל, בעזרת הפיצוי הכספי הם יוכלו להתמודד טוב יותר עם הפציעה, במיוחד אם היא קשה או אם הם סובלים בעקבותיה מנכות מסוימת.״ 

אני מבין שלהיות עורך דין היה חלום ילדות?

״כן, מגיל צעיר כל החברים תמיד אמרו שזה תפור עליי. הייתי ילד דעתן, וגדלתי להיות בן אדם כזה שיודע שאם יש לו משימה אז הוא יעשה אותה הכי טוב שאפשר והכי מהר שאפשר. בקולג׳ הרגשתי את ההבדל ביני לבין החברים האמריקאים שלי שהלכו לשם כדי לחוות, להתנסות, לשתות ולחגוג. אני, לעומתם, התמקדתי בלימודים וסיימתי את התואר הראשון בשנתיים וחצי.״

ספר לי על תאונת הדרכים שגרמה לך להתמחות בנושאי פציעות

״זה היה בשנה הראשונה ללימודי, התואר הראשון, הגעתי הביתה בחופשת הקיץ כדי לעזור לאבא שלי בעבודה. אתה יודע איך זה, הייתי סטודנט שצריך כסף. נהגתי על רכב העבודה שלו, נסיעה שגרתית, שום דבר מיוחד. חציתי את הצומת ובחורה, שכנראה לא ראתה אותי, גנבה את הרמזור בצהוב ונכנסה בי. התהפכתי עם הרכב ואיבדתי את ההכרה. אמבולנס הגיע למקום ולקח אותי לבית החולים. למרות שלא שברתי שום עצם בגוף סבלתי לאורך זמן רב מכאבי גב וצוואר חזקים מאוד שהשפיעו על התפקוד היומיומי שלי. 

במשך חודשים רבים נזקקתי לטיפולים רפואיים שונים שהסתכמו בסכומי כסף גדולים. עד עצם היום הזה אני סובל מכאבי גב במקום הפציעה. 

כמה ימים אחרי התאונה הלכתי לבית הכנסת להגיד ברכת הגומל. ישבתי שם עם מתפללים יהודים וישראלים שאני מכיר כל החיים בערך. הם אמרו לי: אתה צריך לדבר עם עורך דין שמתמחה בתאונות. בעצתם, אכן שכרתי עורך דין והוא עזר לי לקבל פיצוי כספי עבור התאונה שהקל עליי מאוד עם תשלום ההוצאות הרפואיות הגדולות, אבל התקשורת עם עורך הדין היתה פעמים רבות מאתגרת ומסתכלת שכן הוא לא היה זמין ולא נתן לי מענה מיידי לשאלות. 

כאן התחלתי להבין כיצד הדברים עובדים, ואיך אפשר לעזור לאנשים שחווים תאונות ממש כמוני או במקרים הרבה יותר קשים והחלטתי עם עצמי שאני אהיה עורך דין שייתן לאנשים את העזרה הזאת ברגעים הקשים בחייהם, אבל אני אעשה את זה בצורה טובה יותר על מנת שהלקוחות שלי לא ייתקלו בקשיים שאני נתקלתי. 

בעקבות כך, התחלתי ללמוד משפטים ועוד בתקופת הלימודים עבדתי במשרד המתמחה בתאונות ופציעות גוף ולמדתי הכל על התחום. אני מרגיש שהתאונה והחוויה האישית שעברתי נתנו לי השראה והפכו אותי לעורך דין טוב יותר. אני מבין כמה הטיפול בנפגעי תאונות חשוב מפני שחוויתי את זה על בשרי.״  

אז איך למעשה מתבצעת העבודה שלך עם לקוחות לאחר תאונה? 

״אנחנו מקבלים שיחת טלפון מהלקוח או פנייה דרך האתר. פעמים רבות אנשים פשוט פונים ישירות אליי. אנחנו מחתימים אותו על טפסים, ומכאן מעניקים לו טיפול מלא ועוזרים לו למצוא רופא שיכול לטפל בו במקרה הצורך.

לעיתים מסייעים לו למצוא רופא מומחה, לעשות צילומים או כל פרוצדורה רפואית שנדרשת. 

תוך כדי, מבלי לבזבז זמן, אנחנו עובדים על התיק שלו מול חברות הביטוח- בודקים מה בדיוק קרה בתאונה, מי האשם, איך לתקן את הרכב, אם אפשר, או אולי בכלל הוא טוטל לוסט, וגם האם היה כיסוי לנהג השני המעורב בתאונה. 

אני יכול לומר ש- 90 אחוזים מקהל הקליינטים בכלל לא מודעים לזכויות שלהם. הם חושבים שאם יש להם ביטוח הוא יטפל בהם וידאג לכל. אבל הם לא מבינים שביטוח זה קודם כל ביזנס. אם יש ללקוח פוליסה של מיליון דולר החברה תנסה לתת לו פיצוי כספי קטן שנראה בהתחלה מספק ולסגור את התיק. הם יודעים שאם הלקוח ימצא עורך דין אז הם כחברה יצטרכו לשלם סכום הרבה יותר גדול."

למעשה אתה מטפל במקרים של כל סוגי הפציעות לא רק תאונות דרכים

״כן, כל מקרה של פציעות אישיות, כגון נפילות, תקיפות על ידי כלבים, פציעות של הולכי רגל ועוד.. 

לדוגמא, היתה לי לקוחה שנפלה בעת קניות בסופרמרקט. האישה ניגשה למקרר לקחת גבינה וכאשר הסתובבה חזרה ניתקלה בארגזי מוצרים שהניח שם אחד העובדים. האישה, שהיתה מבוגרת, שברה מספר עצמות בגוף ונאלצה בעקבות כך לעבור מספר ניתוחים. הביטוח הרפואי שלה לא כיסה את כל ההוצאות הרפואיות שהיו לה והדבר הקשה עליה מאוד נפשית וכלכלית. 

בזכות הטיפול שלנו, השגנו לה פיצוי כספי נאות שכיסה את כל ההוצאות הרפואיות ואיפשר לה לשכור מטפלת שעזרה לה עם התפקוד היומיומי שהיה מאתגר מאוד עקב הפציעה.

עוד מקרה מעניין שהתרחש לפני שנתיים: לקוחה שלי עשתה טיול באחד האגמים, במהלכו היא עלתה על מזח מעץ כדי להביט בנוף. רצפת הקרשים נשברה והיא נפלה עם רגל אחת דרך הרצפה ושברה את הרגל. מעוצמת הנפילה היא נפגעה בגב, סבלה מכאבים והייתה צריכה לעשות בעקבות כך ניתוח בגב.

החברה שניהלה את המקום התעקשה שלא היה שום ליקוי במזח. אני לא ויתרתי ועשיתי חקירות רציניות על המקרה. במהלך החקירה שערכתי מצאתי כתבות בעיתון מקומי קטן שכמה חודשים לפני התאונה תושבים באזור ביקשו לסגור את המזח מכיוון שהוא היה במצב רעוע ואיש אינו תיחזק אותו כראוי. כתבה נוספת חשפה שגורמים בקהילה המקומית ביקשו לארגן תקציב כדי לבצע שיפוצים במזח או לחלופין לבנות אחד חדש במקומו. 

שלחתי את הכתבות הללו לחברה האחראית על המזח- הם הבינו שתפסנו אותם בשקר והסכימו לשלם לאישה פיצויים גבוהים!

בעבודה שלי אני נציג של הנפגע, ומייצג תמיד רק את הקורבנות. אני לא מחייב על פי שעה אלא קודם כל עוזר להם ומטפל בתיק שלהם, דואג שהם בסדר ובסוף לוקח אחוזים מהתיק, רק אחרי שהלקוחות קיבלו את הפיצוי המלא המגיע להם.״

מה ההבדל בינך לבין עורכי דין אחרים?

״ראשית, הניסיון הרב והממוקד שלי בתחום. שנית, אצלי הלקוחות מקבלים יחס אישי, חם, סבלני ואמפטי. הנייד שלי תמיד זמין ואני נותן ללקוחות את השירות בשפה שלהם מתוך הבנה מלאה לצרכים שלהם ועושה הכל כדי לתת להם את השירות הטוב ביותר על מנת להשיג עבורם את הפיצוי המקסימלי בזמן המינימלי." 

ליצירת קשר עם  עו״ד רועי אבירם: 

310.388.3488

[email protected]



77% לא
23% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE