הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ריצת בוקר או ערב? יש לנו את התשובה עבורכם
מדובר על אחת השאלות הכי נפוצות בקרב רצים, והתשובות היו עד עכשיו לכאן או לכאן. אחת יעילה יותר לבניית מסת שריר, השנייה שורפת יותר שומן, כך שבמילים אחרות, הבחירה לגמרי תלויה בכם. עדיין מתלבטים? אנחנו כאן בשביל לעשות סדר

בעולם הריצה יש את מי שמשקים מוקדם בבוקר, ויש את מי שמעדיף את שעות הערב, כשהשמש כבר יורדת. אך מה האפשרות הטובה יותר? זו שאלה שמעסיקה את כל מי שרץ באופן קבוע. ריכזנו עבורכם את כל ההבדלים המהותיים בין ריצת הבוקר לריצת הערב, כך שסוף-סוף תוכלו להחליט.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ריצת בוקר - שורפת יותר שומן, עוזרת להילחם בדיכאון, אך כוללת סיכון מוגבר לפציעות 

העיר עוד לא התעוררה לגמרי והשקט נעים ומלטף. יש הרבה פחות זיהום אוויר, והאווירה פשוט נעימה ונינוחה יותר. מעבר לכך, ריצה בבוקר שורף יותר שומן מהסיבה הפשוטה כי היא מתרחשת לאחר הצום של הלילה ולפני ארוחת הבוקר. בנוסף, הטסטוסטרון, (הורמון האחראי על בניית שרירים) פעיל יותר בשעות הבוקר שבין 6:00 ועד 8:00. יתרון מהותי נוסף הוא העובדה כי אנדורפינים המשתחררים בגוף בטווח שעות זה תורמים להורדת לחץ דם ומצב רוח מרומם. 

אז מה פחות עובד בבוקר? טמפרטורת הגוף נמוכה יותר, השרירים פחות גמישים והתוצאה היא שהם למעשה חשופים ליותר פגיעות. גם שאיפת החמצן נמוכה ויכולה להשפיע על הנשימה. ואם זה לא מספיק, אז לחץ הדם  גבוה יותר בבוקר, ולכן אנשים חשופים יותר לאירועי לב או מוח אז. 

ריצות ערב - בניית מסת שריר ושיפור הסיבולת 

לריצה החל משעות אחר הצהריים והערב יש יתרון ברור בכל הנוגע לבניית שרירים. אמנם רמות טסטוסטרון וקורטיזול גבוהות יותר בבוקר, אך לשני ההורמונים יש נטייה לנטרל אחד את השני, מהסיבה הפשוטה כי הטסטוסטרון מעודד בניית שריר והקורטיזול מעודד את פירוקו. בטווח שעות זה היחס בין ההורמונים הוא אופטימלי, מה שמאפשר שילוב חלבונים איכותי יותר לטובת חיזוק שרירים. בנוסף, חום הגוף גבוה יותר מה שמבטיח כוח וגמישות. בנוסף, הסיכוי לפציעות יורד משמעותית כי טמפרטורת הגוף ומאגרי האנרגיה מבטיחים כי חוזק השרירים והגמישות נמצאים במצב הטוב ביותר שלהם. ריצות בשעות מאוחרות אפקטיביות גם לסובלים מבעיות לחץ דם ועוזרות בהפחתת לחץ דם גבוה בשעות הלילה. 

אז מה החסרונות?

בעיקר מזג אוויר, שגרת החיים והלו"ז הלחוץ - עבודה, ילדים, ועוד. בנוסף, בשעות אלה יש בדרך כלל יותר רעש, מכוניות וזיהום.

אז מה בכל זאת עדיף?

כפי שכבר הבנתם עד עכשיו, אין שחור ולבן. לשתי האפשרויות יתרונות וגם חסרונות. נסו לחשוב מה הכי מתאים לשגרת היום שלכם ולצרכים הפיזיים שלכם. ריצות בוקר יעילות במיוחד לשריפת שומן, הורדת לחץ דם והפחתת תחושות של דיכאון. ריצות אחה"צ וערב תורמות לבניית מסת שריר, סיבולת, שיקום השעון הביולוגי וכמובן, צמצום הסיכון לפציעות.

86% לא
14% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE