הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אילון מאסק במתקפה חריפה על ביידן: "הוא חליפה ריקה - הנשיא הוא מי ששולט בטלפרומפטר"
האיש העשיר בעולם אמר כי המדיניות הכלכלית של הממשלה תהרוס את המדינה, ואף השווה את הממשל לזה של טראמפ - "שם היו אנשים יעילים בביצוע דברים"

מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, יצא במתקפה חריפה על הנשיא ג'ו ביידן - והזהיר שאם הממשלה תמשיך להדפיס כסף, האינפלציה תחמיר וארצות הברית עשויה ללכת בדרכה של ונצואלה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילון מאסק (צילום: Getty Images)

 

בראיון שהעניק לפודקאסט ביום שני, מאסק תקף את המפלגה הדמוקרטית ואת הנשיא בפרט, והציע שביידן הוא בסך הכל חליפה ריקה. "הנשיא האמיתי הוא מי ששולט בטלפרומפטר. הדרך אל הכוח - היא הדרך לטלפרומפטר".

האיש העשיר בעולם המשיך: "אני מרגיש שאם מישהו היה נשען בטעות על הטלפרומפטר, זה היה כמו אנקרומן", אמר בהתייחסותו לסרט משנת 2004, שבו רון בורגנדי קורא את כל מה שכתוב על המסך, גם אם זה יהרוס לו את הקריירה.

"נראה שהממשל הזה לא עושה הרבה", אמר מאסק ונתן השוואה: "ממשל טראמפ, אם תעזוב את טראמפ בצד, שם היו הרבה אנשים שהיו יעילים בביצוע דברים".

הוא גם טען כי המפלגה הדמוקרטית "נשלטת יתר על המידה על ידי האיגודים ועל ידי עורכי הדין המשפטיים, במיוחד עורכי דין לתביעות ייצוגיות". מאסק הוסיף שהדמוקרטים הולכים "נגד האינטרסים של העם… בגלל רוע תאגידי וקנאות דתית".

"במקרה של ביידן, הוא פשוט נתפס יותר מדי על ידי האיגודים, מה שלא היה המקרה עם אובמה", הוסיף. 

מאסק התייחס לדברים שאמר מייסד אמזון ג'ף בזוס, שטען כי הבית הלבן נקט בדיסאינפורמציה כדי לטשטש את נושא האינפלציה. "הסיבה הברורה לאינפלציה היא שהממשלה מדפיסה יותר כסף ממה שהיה לה, זה ברור", אמר מאסק. 

מנכ"ל טסלה נתן לדוגמה את ונצואלה, שם "האנשים העניים רק נפגעים מהממשלה". 

האינפלציה בוונצואלה הגיעה בשנת 2018 למספר מדהים  65,374% - זאת על רקע ספירלה כלכלית שמתחילה עם פיקוח ממשלתי על מחירים וצניחה במחירי הנפט. הממשלה החלה להדפיס כסף כדי להתמודד, והמחירים זינקו - והאבטלה עלתה עם קריסת התמ"ג.

נוסף על כך, מאסק התייחס לקליפורניה כמדינה דועכת, כאשר טען שפעם היא הייתה "ארץ ההזדמנויות", אבל הפכה למדינת "מיסים, רגולציות יתר והתדיינות משפטית", והוסיף כי "חייב להיות ניקוי רציני בצינורות של קליפורניה".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE