הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכיר בצבא אוקראינה: "פוטין שרד ניסיון התנקשות"
ראש המודיעין האוקראיני אמר כי זמן קצר לאחר שרוסיה פתחה ב"במצבע הצבאי" במדינתו, הנשיא הרוסי היה באזור קווקז - ושם שרד ניסיון רצח. "זה מידע לא פומבי - אבל זה באמת התרחש"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שרד ניסיון התנקשות לפני חודשיים, זמן קצר לאחר הפלישה לאוקראינה - כך טען ביום שני גורם בכיר בצבא האוקראיני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

האלוף במיל' קירילו בודאנוב, ראש מודיעין ההגנה של אוקראינה, אמר כי ה"ניסיון הלא מוצלח" לחסל את האיש החזק ברוסיה, התרחש זמן קצר לאחר הפלישה ב-24 בפברואר, בקווקז - אזור המורכב מארמניה, אזרבייג'ן, גאורגיה וחלקים מדרום רוסיה. 

"היה ניסיון להתנקש בחייו של פוטין", אמר בודאנוב לעיתון 'אוקראינסקה פרבדה'. "הוא אפילו הותקף, כך אומרים, על ידי נציגי הקווקז, לא כל כך מזמן. זה מידע שלא אמור להגיע לציבור, הניסיון הלא מוצלח הזה, אבל זה באמת התרחש לפני כחודשיים".

על פי דיווחים שונים, פוטין הופך לפרנואיד יותר ויותר, ככל שהמלחמה במזרח אירופה נמשכת, וחושש שמישהו ינסה להדיח אותו מתפקידו - זאת כאשר הוא כבר עבר מספר ניסיונות התנקשות. 

כך למשל בשנת 2012, המודיעין הרוסי הצליח לסכל ניסיון התנקשות קצת לפני הבחירות לנשיאות באותה שנה. כמה גברים נעצרו בעיר הנמל אודסה שבאוקראינה, לאחר שלכאורה המורדים הצ'צ'נים אמרו להם להרוג את פוטין. 

הנשיא הרוסים שרד גם ניסיון נוסף, ביום הבחירות לנשיאות בשנת 2008. גבר טג'יקי עם רובה צלפים נעצר שעות לפני שפוטין היה אמור לשאת נאום בכיכר האדומה במוסקבה.

לפני כעשרה ימים, בודאנוב אמר בראיון לרשת 'פוקס ניוז' כי ההפיכה השלטונית אשר תפיל את הנשיא פוטין כבר יצאה לדרך - ואי אפשר לעצור אותה. לדבריו, תבוסה צבאית רוסית תגרום להדחתו של הנשיא הרוסי, ובסופו של דבר לקריסה של המדינה. "בסופו של דבר, זה יוביל לשינוי ההנהגה של הפדרציה הרוסית. התהליך הזה כבר התחיל", הוסיף. 

העיתונאי דומיניק וואגהורן לחץ על ראש המודיעין האוקראיני, וחידד את הנושא כאשר שאל אותו אם הוא למעשה טוען שההפיכה נמצאת כעת בתנועה. בודנאנוב ענה: "כן. הם זזים בצורה הזו, ואי אפשר לעצור אותם".

 

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE