הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פעיל דאע"ש נעצר בארה"ב בחשד שתכנן להתנקש בחייו של הנשיא לשעבר
אזרח עיראקי שהיה בתהליך לקבלת אשרת שהיה למקלט מדיני, הגיע עד לביתו של ג'ורג' וו. בוש בדאלאס וצילם את האזור, ובמקביל ניסה להבריח לתוך ארה"ב ארבעה פעילים שיסייעו לו

אזרח עיראקי מזוהה עם ארגון דאע"ש, שנכנס לארה"ב לפני כשנתיים, נעצר בגין השתתפותו בתוכנית להתנקש בחייו של הנשיא הרפובליקני לשעבר, ג'ורג' וו. בוש - ואף הגיע ותצפת על ביתו בדאלאס, טקסס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ורג' וו. בוש (צילום: Shutterstock)

 

ה-FBI פרסם כי שיהאב אחמד שהיאב, אזרח עיראקי המתגורר בקולומבוס, אוהיו, רצה לספק תמיכה לארגון הטרור המדינה האסלאמית, דאע"ש, וסיפר לסוכן סמוכי של הסוכנות שהוא רוצה להבריח אנשים למדינה "כדי לרצוח את הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש". זאת, לטענת החשוד, בגלל אחריותו על מותם של עיראקים רבים עם הפלישה למדינה בשנת 2003. 

הבולשת האמריקאית מסרה כי שיהאב ן ה-52 נכנס באופן חוקי לארצות הברית בספטמבר 2020 עם אשרת ביקור, ובמרץ 2021 הגיש בקשה עבור מקלט מדיני, תוך שהוא מנסה להינשא לאישה אמריקאית כדי להבטיח את מעמדו במדינה. 

על פי המסמכים, החקירה נגדו החלה בגין הונאה בהגירה - ואז התבררה המזימה שלו. 

כאמור, שיהאב טען בפני סוכן של ה-FBI כי בעיראק הוא נהג ברכב תובלה עם פצצות, וכי היה לו קשר עם מנהיג גאע"ש, אבו בכר אל בגדדי, בנהרג על ידי ארה"ב בשנת 2019. 

בחודש יוני, החשוד אמר לסוכן כי הוא ישלם לפחות 5,000 דולר כדי להבריח ארבעה פעילים הממוקמים בעיראק, טורקיה, מצרים ודנמרק אל תוך ארצות הברית, על ידי חציית הגבול עם מקסיקו. לטענתו, שניים מחברי הארגון היו סוכני מודיעין עיראקים לשעבר, ואחד מהם היה מזכירו של שר האוצר של דאע"ש.

התוכנית הייתה שברגע שהארבעה יצליחו להסתנן, הם ישיגו נשק חם וטנדר גדול כדי לבצע את ההתנקשות. 

"שיהאב הצהיר שהוא רוצה להיות מעורב בפועל בהתנקשות בנשיא לשעבר בוש, ולא אכפת לו אם הוא ימות מכיוון שהוא יהיה גאה להיות מעורב בהריגתו", נכתב בתצהיר של ה-FBI. 

על פי החשד, שהיאב ערך מעקבים בדאלאס, כולל נסיעה למעונו של בוש וצילום סרטונים של שער ביתו. 

"השירות החשאי של ארה"ב לוקח את כל האיומים על האנשים המוגנים שלנו ברצינות רבה", אמר דובר השירות החשאי, סטיב קופק, בהצהרה לרשת 'פוקס ניוז', שלא ציין אם ננקטו צעדים כלשהו כדי להגביר את האבטחה סביב הנשיא לשעבר.  "על מנת לשמור על הביטחון המבצעי, השירות החשאי לא דן באמצעים ובשיטות המשמשים לביצוע פעולות ההגנה".

ראש סגל משרדו של בוש, פרדי פורד, אמר בהצהרה לאחר פרסום המעצר: "לנשיא בוש יש את כל האמון בעולם בשירות החשאי של ארצות הברית וגורמי אכיפת החוק והמודיעין שלנו".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE