הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחלת הכבד המסתורית המתפשטת בקרב ילדים בריאים: מספר החולים זינק ל-650
החוקרים הרפואיים עדיין לא הצליחו לעלות על הסיבה לכך שכל כך הרבה ילדים, רובם פחות מגיל 5 ללא בעיות רפואיות קודמות, נדבקו במחלה שגרמה ל-12% מהם להזדקק להשתלת כבד

ארגון הבריאות העולמי, ה-WHO, דיווח ביום שישי כי ישנם לפחות 650 מקרים של זיהום כבד בלתי מוסבר בקרב ילדים צעירים יחסים ברחבי 33 מדינות. זאת כאשר ישנם 99 ילדים שנבדקים אם גם הם חלו במחלה המסתורית. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כשליש מסך הילדים החולים, 222 במספר, דווחו בבריטניה, ו-216 ילדים עם מחלת הכבד זוהו בארצות הברית, כך על פי נתונים של ה-WHO, שציין כי רוב הזיהומים התגלו בחודשים מרץ ואפריל. 

מה שמלחיץ את הרופאים ברחבי העולם הוא העובדה שכמעט מחצית מהמקרים לא ניתן לקשור לגורם ידוע. בכירים בארגון העולמי הסבירו כי המקרים שנבדקים כיום נראים שונים מכל מה שנראה בעבר - ההפטיטיס מופיע במהירות ונראה חמור יותר מבחינה קלינית, כאשר שיעור גבוה יותר של ילדים מפתחים אי ספיקת כבד.

מתוך תת-קבוצה של 156 חולים שאושפזו, כ-14 אחוזים מהם נזקקו לטיפול נמרץ ו-12% נזקקו להשתלת כבד. כמו כן, רוב הילדים שנפגעו, 75%, הם צעירים מתחת לגיל 5, כאשר רובם היו בריאים לפני שחלו. 

עד כה, וירוסים נפוצים הידועים כגורמים לדלקת כבד, כמו הפטיטיס A, B, C, D ו-E, נשללו בקרב הילדים שחלו. בינתיים, נראה שהקשר היחיד בין רוב המקרים הוא וירוס בשם אדנו-וירוס 41, שידוע כגורם לקלקול קיבה כמו שלשולים והקאות - כאשר רבים מהחולים דיווחו על תסמינים אלו לפני שאומתו לצהבת.

ועדיין, לטענת המומחים אדנו-וירוס 41 הוא לא האשם באופן מוחלט, מכיוון שמעולם לא היה ידוע שהוא גורם לדלקת כבד אצל ילדים עם מערכת חיסונית חזקה.

כאשר ישנן ספקולציות הקושרות את המחלה המסתורית לקורונה, ארגון הבריאות העולמי מסר כי הנגיף אכן זוהה במספר מהמקרים - אך הנתונים עדיין לא שלמים כדי לקבוע.

החוקרים בודקים גם סיבות אפשריות אחרות, כולל חשיפות סביבתיות, רעלים ואולי זיהומים הקשורים לוירוס אחר. בינתיים, גורמים רפואיים בבריטניה שללו חשיפה לכלבים כאפשרות במקרים אלה, ומכיוון שרוב הילדים שחלו הם צעירים מדי כדי להתחסן נגד הקורונה - נראה שהחיסונים אינם ממלאים שום תפקיד.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE