הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה מסתבכת עם היהדות: בית כנסת תובע את המדינה בשל חוק ההפלות החדש
בעוד פחות משבועיים ייכנס לתוקפו החוק עליו חתם דה-סנטיס, האוסר על הפלות לאחר השבוע ה-15 להריון. בית כנסת במחוז פאלם ביץ' מתנגד לכך, בטענה שמדובר בפגיע בחופש הדת

בית כנסת בפלורידה הגיש תביעה נגד חוק ההפלות החדשות במדינה, כאשר הוא מזכיר חירויות דת במסמך שהגיש לבית המשפט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

כזכור, המושל הרפובליקני רון דה-סנטיס חתם ב-14 באפריל על חוק האוסר על הפלות לאחר 15 שבועות של הריון, כולל במקרים של אונס, גילוי עריות וסחר בבני אדם. החוק ייכנס לתוקף ב-1 ביולי, וישנה את החקיקה הקיימת המאפשרת לבצע הפלות עד השבוע ה-24.

דה-סנטיס חתם על החקיקה בכנסייה בקיסימי. למרות ש-74 אחוזים מהפרוטסטנטים האוונגליסטים אומרים שהפלה צריכה להיות מעשה לא חוקי לחלוטין בכל המקרים, או לפחות ברובם, שישה מתוך עשרה אמריקאים מאמינים שהיא כן צריכה להיות חוקית. כך על פי מרכז המחקר Pew.

אבל קהילה בשם 'לדור ודור' שבבוינטון ביץ' מתנגדת לצעדים החדשים במדינה, וטענה בתביעה שהאיסור על הפלה בפלורידה מפר את זכויות חופש הדת של היהודים.

"עבור יהודים, כל החיים יקרים, ולכן ההחלטה להביא חיים חדשים לעולם אינה לקחת בקלות ראש או נקבעת על פי פקודת המדינה", נכתב בתביעה שהוגשה ביום שישי האחרון לבית המשפט המחוזי של מחוז לאון.

בית הכנסת טען כי הפלה נדרשת "במשפט העברי" במידת הצורך "כדי להגן על בריאותה הנפשית או הגופנית של האישה, או מסיבות רבות אחרות שאינן מותרות על פי המעשה".

כתוצאה מכך, החוק "אוסר על נשים יהודיות לקיים את אמונתן ללא התערבות ממשלתית, ובכך פוגע בזכויות הפרטיות שלהן ובחופש הדת שלהן", אמרו ראשי הקהילה. 

בתביעה הוסיפו כי אנשים ש"אינם שותפים לדעות הדתיות המשתקפות במעשה" יסבלו "נזק בלתי הפיך" לפי החוק החדש בפלורידה.

בית הכנסת היהודי הוא לא היחיד שתבע את מדינת פלורידה. בתחילת החודש הוגשה תביעה על ידי קואליציה של ארגונים לזכויות הפלות, כאשר טענו שהחקיקה החדשה סותרת את חוק זכות הפרטיות במדינה, אשר אומרת: "לכל אדם טבעי יש את הזכות להיות חופשי מהתערבות ממשלתית לגבי חייו הפרטיים, אלא אם נקבע אחרת".

 

43% לא
57% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE