הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן מגן על עצמו: "זה לא קשור להישרדות פוליטית - זה מה שטוב למדינה"
הנשיא הסביר כי אם ארצות הברית לא הייתה מתערבת לטובת אוקראינה, אירופה הייתה נמצאת כעת ב"כאוס", והוסיף כי הוא מבין את המחיר שהוא שילם על כך. "אבל האופציה לא לעשות כלום, הייתה גרועה יותר"

הנשיא ג'ו ביידן חשש שאם ארצות הברית לא הייתה מתערבת ועוזרת לאוקראינה להגן על עצמה מפני הפלישה הצבאית של רוסיה - היה "כאוס" באירופה והמלחמה הייתה מתפשטת במערב. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

בראיון לסוכנות הידיעות AP, ביידן הגן על החלטתו לסייע לאוקראינה למרות שידע שהיא תגרום למחירי דלק גבוהים עבור אזרחיו - וזאת אחת הסיבות לכך שדירוג האישור שלו נמצא בשפל. 

"היה מחיר שצריך היה לשלם על זה. זה לא היה עובר ללא עלות", אמר הנשיא. "אבל האופציה של לא לעשות כלום, הייתה גרועה יותר".

"אני הנשיא של ארצות הברית", המשיך ביידן. "זה לא קשור להישרדות הפוליטית שלי. זה לגבי מה שטוב למדינה. בלי צחוק. אז מה יקרה אם המעצמה החזקה ביותר, בנאט"ו, מבנה ארגוני שהרכבנו, לא היה מתעסק עם התוקפנות הרוסית של למעלה מ-100 אלף חיילים שצועדים מעבר לגבול כדי לנסות לכבוש ולחסל עם שלם? מה אז? מה היה קורה לאחר מכן?".

הנשיא שאל וענה: "אני חושש שמה שהיה קורה אחר כך, הוא היינו רואים כאוס באירופה. היית רואה את הרוסים ממשיכים".

"עשיתי את זה יותר מדי זמן כדי לעשות את מה שנכון", הוסיף. "עשיתי מדיניות חוץ כל הקריירה שלי, ואני משוכנע שאם היינו נותנים לרוסיה ולפוטין להתגלגל, הוא לא היה מפסיק".

דבריו של הנשיא מגיעים לאחר הודעתו כי ארצות הברית תשלח סיוע צבאי נוסף של מיליארד דולרים לאוקראינה, על רקע המלחמה המתמשכת שנכנסה לחודש הרביעי שלה. זאת, אחרי עשרות מיליארדי דולרים שכבר הועברו לקייב, בציוד צבאי והומניטרי.

נוסף על כך, דירוג האישור של ביידן נשאר נמוך. לפי סקר חדש של Yahoo News ו-YouGov, אחוז האמריקאים המסתייג מהביצועים של הנשיא עומד על 56%, ורק 39 אחוזים מאשרים את הפעילות שלו. 

הסקר גם מצא כי 61 אחוזים מהמצביעים מסתייגים מההתנהלות של הנשיא בתחום הכלכלה, כאשר האינפלציה גואה ושוברת שיאים של עשרות שנים. עם מספרים אלו, הרפובליקנים מחזיקים כעת ביתרון של 15 נקודות על פני הדמוקרטים, בשאלה איזו מפלגה תעשה עבודה יותר טובה בטיפול במשבר הכלכלי.

9% לא
91% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE