הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי עשרות שנים: נגיף הפוליו זוהה בבריטניה
הווירוס שאחראי לשיתוק ילדים, וכמעט ונעלם מהעולם בעקבות הפצת חיסונים יעילה מאוד, אותר במי ביוב בלונדון. למרות שרוב מוחלט מחוסן, סוכנות הבריאות במדינה מזהירה את הציבור

בריטניה פרסמה אזהרת חיסון נגד פוליו, מחלת שיתוק ילדים שמוגרה כמעט לחלוטין - לאחר שהנגיף זוהה במדינה לראשונה זה עשרות שנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

החיידק זוהה בדגימות ביוב שנאספו במזרח ובצפון לונדון, במהלך בדיקה שגרתית. כך מסרה הסוכנות לביטחון הבריאות הבריטית (UKHSA) בהודעה לעיתונות. כדי לא לקחת סיכון, הסוכנות הכריזה על אירוע לאומי והזהירה את האזרחים לוודא שהם מעודכנים בחיסונים.

בריטניה הוכרזה כנקייה מפוליו בשנת 2003, לאחר הפצת החיסון בשנת 1956. המקרה האחרון שבו נרשם מקרה של "פוליו פראי", כמוגדר על ידי סוכנויות הבריאות, היה בשנת 1984. 

"החקירה מתבצעת כדי להגן על הציבור, שמתבקש להבטיח שחיסוני הפוליו יהיו מעודכנים, במיוחד הורים לילדים צעירים שאולי החמיצו הזדמנות להתחסן", נכתב בהודעה של UKHSA, שבודקת אם הנגיף הועבר לקהילה.

החדשות הטובות הן שעד כה, לא דווחו מקרים של המחלה והסיכון בקרב הציבור הרחב נחשב נמוך. אולם הנגיף יכול להתפשט באמצעות מזון מזוהם, מים והיגיינת ידיים לקויה. 

הזן שהתגלה הוא פוליו מסוג 2, שעלול לגרום לעיתים לתופעות לוואי חמורות כמו שיתוק עצבים. אך החיסונים הקיימים הם יעילים ביותר, ומפחיתים מאוד את הסיכון לכך. 

"נגיף הפוליו שמקורו בחיסון הוא נדיר, והסיכון לציבור בסך הכל נמוך ביותר", אמרה ד"ר ונסה סאליבה, יועצת אפידמיולוגית ב-UKHSA, בהודעה לעיתונות. עם זאת היא הדגישה כי "לנגיף הפוליו יש פוטנציאל להתפשט, במיוחד בקהילות שבהן הפצת החיסונים היא נמוכה יותר".

"במקרים נדירים, זה יכול לגרום לשיתוק אצל אנשים שאינם מחוסנים, כך שאם אתה או הילד שלך לא מחוסנים לפוליו, חשוב שתפנו לרופא המשפחה", הוסיפה. "רוב אוכלוסיית בריטניה מוגנת בעקבות חיסונים מהילדות, אבל קהילות מסוימות עם שיעור חיסונים נמוך, אנשים עלולים להיות בסיכון".

פוליו הוא וירוס שקיים מימי קדם, אך הוא התגלה רשמית רק ב-1908. הנגיף נדיר, אך יכול להיות מדבק ביותר, והוא מתפשט לרוב באמצעות מגע.

הוא מתפתח כאשר אדם אינו שוטף את ידיו כראוי לאחר השימוש בשירותים, וממשיך עם מגע במים או באוכל. הוא יכול גם להתפשט דרך טיפות נשימתיות, אך זה פחות סביר. 

גם ארגון הבריאות העולמי טען כי בריטניה אינה בסיכון גבוה בגלל שיעורים מתחסנים גבוהה, אך השיעור גם נמצא בירידה בשנים האחרונות כך שיש לשים לב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE