הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך נראה משבר הגבול: מאות מהגרים משוטטים בצד הדרך בטקסס
סרטון המגיע מאיגל פאס, עיירה קטנה הגובלת עם מקסיקו, מציג מאות מהגרים הולכים בסמוך לכביש המהיר. זאת כאשר רק בחודש שעבר נשבר שיא המסתננים שנתפסו בגבול

מאות מהגרים שעל פי החשד נכנסו למדינה באופן לא חוקי, נצפו ביום חמישי מסתובבים בצדו של הכביש המהיר באיגל פאס, טקסס, עיירה קטנה מזרחית לריו גרנדה שעל הגבול עם מקסיקו. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

למרות שעל פי החשד מדובר במסתננים, בשלב זה לא ברור מהו הסטטוס של המהגרים. על פי נתונים רשמיים, בין אוגוסט למאי שוטרי משמר הגבול שוחררו על תנאי יותר מ-207,000 מהגרים כדי להימנע מצפיפות יתר במרכזי המעצר - זאת בהוראת ביידן. 

על פי חוק, המחלקה לביטחון הפנים רשאית לשחרר מהגרים על תנאי "בנסיבות הומניטריות דחופות, או עבור תועלת ציבור משמעותית". כך, משמר הגבול באיגל פאס שולח כ-1,000 מהגרים מדי יום לעמותה בשם Mission Border Hope שנמצא בעיר.

רק בחודש מאי, 51,132 מהגרים שוחררו על תנאי, כאשר מדובר בעלייה של 28 אחוזים מאפריל. לשם השוואה, בשבעת החודשים הקודמים לפני אוגוסט האחרון, רק שבעה מהגרים שוחררו על תנאי.

 

 

בעקבות עומס המהגרים הרב, המחלקה לביטחון המולדת תעביר מהגרים הממתינים להליכי הגירה מהערים השוכנות לאורך הגבול הדרומי אל אזורים פנימיים בארצות הברית, כמו לוס אנג'לס. התוכנית משתמשת בכספים פדרליים כדי לשלוח אותם למקלטים בערים רחוקות יותר, זאת לפני שאותם מהגרים יגיעו לערים בהן הם אמורים להתייצב בפני שופט בעניין הסטטוס החוקי שלהם.

כל זאת, כאשר מספר המפגשים בין סוכני אכיפת החוק למהגרים לאורך הגבול הדרומי של ארצות הברית שבר שוב שיאים, והגיע למספר של 239,416 בחודש מאי. 

מדובר בנתון הגבוה ביותר של מפגשים עם מהגרים שנרשמו בחודש אחד אי פעם, והוא מביא את סך המסתננים שנתקלו עם כוחות הביטחון ליותר מ-1.5 מיליון מתחילת השנה הנוכחית. 

הסוכנות הפדרלית ניסתה להסביר את הנתון בכך שהם זיהו מספר הולך וגודל של מהגרים שמנסים לחצות יותר מפעם אחת את הגבול, כאשר טענו לכ-25% מאלה שנתפסו.

כמו כן, בתחילת החודש, כמה אלפי מהגרים - רובם מוונצואלה, התאגדו בדרום מקסיקו והחלו בצעדה לכיוון צפון המדינה, אל גבול ארצות הברית. ייתכן וזו שיירת המהגרים הגדולה ביותר שנראתה בשנים האחרונות. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE