הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיט גיא, אשף הבשר של LA
אחרי שרכש לעצמו קהל לקוחות קבוע בקהילה הישראלית, הארמנית והפרסית, המיט גיא שלנו באל איי, גיא גבאי, פותח חברת קייטרינג המתמחה בבשר, ומערכת הזמנות ומשלוחים של נתחי סטייקים עסיסים לכל רחבי ארצות הברית עם אפשרויות כשרות במיוחד לקהילה היהודית והישראלית

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: Diana Tagirovna

מהיום קל הרבה יותר להזמין נתחי בשר איכותיים וכשרים דרך האתר הידידותי של חברת האירועים והקייטרינג של מיט גיא אל איי. דרכו תוכלו לבחור באופציה של בשר כשר מתוך תפריט מגוון, נתחים מיוחדים שלא תוכלו למצוא בכל מקום, יחד עם חבילות פרימיום מיוחדות ובפעם הראשונה גם אפשרות להתנסות בבשר ואגיו, Wagyū, כל אלו הופכים את התפריט שלו לאטרקטיבי במיוחד.
בגזרת האירועים הפרטיים, גבאי מקפיד יותר מהכל להביא שואו, ורסטיליות ויחס אישי לכל לקוח. מה שמשאיר חותם אצל רבים באירועים שלו, וההזמנות ממשיכות להגיע בהתאם: בוורלי הילס, פרננדו וואלי, פסדינה ואפילו אורנג׳ קאונטי, גבאי והצוות של THE MEAT GUY LA הפכו עסוקים מתמיד.

גבאי, רק בן 23, עבר ללוס אנג'לס בשנה שעברה כשהוא חמוש במנהלת אישית מקומית, וצוות מדיה חברתית ושיווק אמריקאים.
בתוך שבוע ימים כבר יצא לדרך עם אירוע ראשון. מאז, עבר קילומטרז' רב של אירועים, אבל אתם יודעים איך זה, תמיד זוכרים את הראשונה שלך. בשיחתנו הוא נזכר באירוע בו הכל התחיל.
גבאי: ״זה היה אירוע של 50 איש, והיה לי פחות משבוע לחפש ציוד ולארגן את הבשר שאני רוצה. הכל היה כל כך שונה מהארץ, לא הבנתי את השמות של נתחי הבשר פה. למשל חיפשתי סינטה ולא מצאתי. בסוף גיליתי שניו יורק סטריפ זה הסינטה שלנו בישראל. את כל הנתחים הכשרים יבאנו במיוחד ללוס אנג׳לס כי פשוט אין אותם כאן. היום יש לי צוות של עובדים ועוזרים, אבל בהתחלה בישלתי לבד עם שוטפת כלים אחת״.

מחיתוך סלט במטבח הצבאי לנתחי וואגיו
את ההיכרות הראשונית עם עולם הבישול גבאי עשה עוד בשירותו הצבאי. לאחר פעילות של שנתיים כלוחם בהנדסה קרבית, עבר פציעה לא פשוטה שהורידה לו פרופיל ומיקמה אותו במטבח הצבאי של הבסיס.
גבאי: ״שם התחלתי להתנסות בבישול כל יום. ואתה יודע, טבח משרת שבוע בבסיס ושבוע בבית, אז בשבוע בבית הייתי מתאמן על המון טכניקות בישול והולך לאכול בכל מיני מסעדות. בצבא הייתי חותך סלטים ל-400 איש ביום, ככה קיבלתי טכניקת חיתוך טובה. תוך כמה חודשים כבר החזקתי מטבח ל-200 איש עם ארוחות בוקר, צהרים וערב.
בבית הייתי מתעסק בעיקר בשרים: מידות עשיה, צורות חיתוך, ולמדתי על סוגי הבשר השונים ומה ההבדלים ביניהם. בהמשך הלכתי לעבוד בכל מיני אולמות אירועים כדי להתמקצע וככה צברתי את הניסיון.״
גבאי מודל 2022 מתעסק עם נתחי הבשר הטובים ביותר. הוא מחובר לספקים בכל רחבי ארצות הברית, והחליט לערוך לקהילה הישראלית היכרות מקרוב עם בשר ה״וואגיו" שידוע כבשר האיכותי והיקר בעולם.

צילום: Diana Tagirovna

קצת היסטוריה
ואגיו (Wagyū) הוא זן של פרות יפניות ומכאן מגיע שמו: WA זה יפני ו- GYU משמעותו בקר.
הזן התפתח ביפן במשך מאות שנים. תחילה שימשו הפרות הללו כבהמות עבודה לחרישת השדות, גידול אורז והובלת משאות כבדים. בהמשך התגלה כי לפרה השחורה יחס שומן שריר גבוה הרבה יותר מבהמות אחרות.
לקראת סוף המאה ה-19 בקר הואגיו האסייתי הוכלא עם בקר בריטי וכך נוצר הזן החדש.
חוקרים קולינרים רבים משייכים את עליונותו של זן הואגיו לתנאי השטח ההרריים של איי יפן המבודדים, שבמשך השנים השביחו את הזן והניבו עדרים עם אייכות בשר טובה יותר משאר הגזעים. האיכרים היפנים ראו כי טוב, וכך החלו להעסיק עובדים שתפקידם היה לטפל בפרות: להעניק להן עיסויים, לצחצח את שיניהן ולהבריש אותן תכופות.
וכמו אז, גם היום, הפרות היפניות, בראשם השחורה הנחשבת לפופולרית מבינהן, אוכלות רק אוכל טבעי ומקבלות יחס של מלכות.
גבאי: "הפרות כמעט לא זזות מהמקום שלהם. בכל תנועה ומאמץ גופני שומן יכול להפוך לשריר ואתה לא רוצה את זה בנתחים האלה. אתה רוצה אחוז שומן גבוה מפני שזה מה שהופך את הבשר שלה לכל כך איכותי. יש לו ממש טעם של חמאה והוא נמס בפה. נתחי ואגיו מאוד יקרים כי התחזוקה של הפרה הזו היא על בסיס יום יומי, וגם נדיר למצוא בעולם בשר באיכות כזו."
היפנים הבינו מהר מאוד עד כמה איכותי הבקר שלהם, הממשל המקומי הכריז עליו כעל אוצר לאומי, ובמשך שנים רבות, ועד היום, הוא מונע יצוא של הבקר הזה לחו״ל.
אז איך בכל זאת אנחנו יכולים להשיג בשר ואגיו בארצות הברית אתם שואלים? אז כך: באמצע שנות ה-70 הוברחו ארבע שוורים לארצות הברית, מה שהעניק לחקלאים ומגדלי בקר אמריקאים הזדמנות ללמוד ולחקור את הזן מקרוב. ב-1993 הצליחו להוציא מיפן 26 פרים ו-60 פרות שהפכו לכוכבי על בשוק הבשר האמריקאי. הם זכו ליחס מלכותי וטיפול כמו ביפן, וכיום, צאצאיהם מהווים את מקור הבשר הנדיר והיקר הזה ברחבי היבשת.

גיא, לא יצא לי לראות בשר ואגיו בהרבה אירועים בוואלי של אל איי
"לצערי, חמישים אחוז מהלקוחות כאן קונים סלקט הביתה, שזה באמת הבשר הכי גרוע שיש- הם רואים זול וקונים. חלק גדול קונים את הצ׳וייס ורק אחוז קטן קונים את בשר הפריים- שזו הרמה הכי גבוהה של בשר רגיל, ומשם אנחנו עולים לואגיו, אמריקן ואגיו, ואגיו אוסטרלי וגם את הבשר היפני איי 5.
אנחנו רוצים באמת לחנך את הקהל שלנו להבין את הבשרים שהם אוכלים. להבדיל בין ריב-איי לניו יורק סטייק. באירועים שלנו אני מביא בשרים רק ברמת פריים ומעלה. אני רוצה לתת ללקוחות שלנו את האפשרות לנסות ולהכיר טוב יותר את העולם המופלא הזה של הבשרים.
בכלל אנחנו עושים המון דברים מיוחדים: למשל אני עובד רק עם מלח שהבאתי ישירות מים המלח. יש לנו שק ענק מהארץ, וכן, זה משפיע על הטעם וגם כמובן מוסיף ייחוד של ישראל.״

צילום: Diana Tagirovna

ועכשיו פתחת גם חברת קייטרינג משלך. מהיכן הגיעה המוטיבציה לכך?
״כשסיימתי את השירות הצבאי נפגשתי עם חבר ילדות והוא סיפר לי שהוא פתח חברת בשר, והציע לי לעזור לו באיזה אירוע כי היו חסרים לו אנשים. זה עבד ממש יפה. בהמשך, עשינו כמה אירועים ביחד עד שהבנתי שכשאתה אוהב משהו אתה רוצה לקחת את הפיקוד.
התחלתי לקחת יותר אחריות על האירועים, ואחרי שמונה חודשים הבנתי שאני יודע מספיק, שאני אוהב את זה, ושאני יכול להרוויח מזה כסף.
בהתחלה רציתי לפתוח את הקייטרינג בארץ, אבל כשישבתי עם דניאל בישראל היא הסבירה לי שאין קייטרינג שמתמחה בבשר אצלכם בקהילה הישראלית. החלטנו לעשות את זה בגדול בלוס אנג'לס.
אני זוכר שהלכתי לכל הספקים של הבשר, עשינו שלוש פעמים ביום על האש כדי למצוא את הבשר הכי נכון וטוב עבורי. למדתי את שמות הנתחים מעברית לאנגלית והתחלנו לבנות את הקונספט של הקייטרינג שלנו.
היום אנחנו עושים המון אירועים פרטיים, ימי הולדת, וגם חתונות ובר מצוות. לאחרונה יש גם ביקוש גדול להצעות נישואין.״
גבאי מביא הוויב המיוחד שלו לכל אירוע- ניתן לראות את הקרבה והכימיה עם האורחים, השירות, והסמול טוק האין סופי. הוא עובר בין כולם, מבין איזה בשר הם אוהבים וכמובן גם מאכיל אותם.

יש בקהילה הישראלית עוד חברות קייטרינג חלקן של מסעדות מוכרות. התחרות מלחיצה אתכם?
״אנחנו לא מפחדים מתחרות. להפך, תחרות גורמת לנו רק להשתפר ולהיות יותר טובים. ובכלל, הגישה שלנו כלפי חברות קייטרינג אחרות היא: אם אתם עושים דברים כמונו, מעולה, בואו נעבוד ביחד. אתה יודע כמה פעמים נופלים לנו שניים או שלושה אירועים באותו יום ואנחנו לא יכולים לקחת אותם. תמיד נשמח לחלוק אותם בתקווה ששאר החברות יעשו את אותו הדבר.״

זיכרון מיוחד עבורך מאירוע לאחרונה?
״זה היה אירוע יום הולדת, במהלכו באתי להאכיל מישהי והיא אמרה לי, ׳לא, אני לא יכולה, אני צמחונית כבר 9 שנים׳. כמובן שכיבדתי את רצונה. אבל במהלך הערב היא המשיכה להביט בי עובד, מאכיל את האורחים ואת התגובות שלהם לאוכל. לקראת סוף האירוע היא ניגשה ואמרה לי: ׳אוקי אני רוצה לנסות.׳ היא כל כך נהנתה. המבט הזה שהיה לה על הפנים עשה לי את הערב. זהו, היא כבר לא צמחונית יותר." (צוחק)

צילום: Diana Tagirovna

מה באמת אתה חושב על הטרנד הצמחוני הבלתי נגמר בלוס אנג'לס?
״אני מבין את הקטע הבריאותי ושזה חשוב להרבה אנשים. אנחנו מוכנים להכל. יש לנו גם אופציות צמחוניות. ובאמת יש קולינריה טובה גם בקטע הצמחוני. יש לנו אימפוסיבל מיט, וכמובן שכל האוכל שאני מכין מגיע בליווי של בר סלטים גדול, פטריות, חומוס, פיתות והמון אופציות לא בשריות.״

התפריט שלכם מאוד מגוון וגם מחולק לרמות וסוגי בשר
״כן, התפריט מתחלק לבייסיק ופרימיום. הבייסיק כולל מתאבנים של: סושי עגל, וכנאפה טלה. ואז אפשרות לנתחי בשר ברמת סילבר: ניו יורק סינטה עם אננס או דנבר קאט.
בתפריט הגולד מיט אנחנו מציעים סטייק טומהוק וחזה אווז. וכמובן שהכל בליויי סלטים, חציל בלאדי, חומוס, ארבע סוגי סלטים והכל בעבודת יד.
בתפריט הפרימיום יש לנו מנות ראשונות של ביף קרפצ׳יו או עראיס. מנות מאוד אהובות שהם כמעט בגדר חובה בכל אירוע. מבחינת הנתחים ברמת הסילבר מיט אנחנו מציעים סטייק פילה מיניון איכותי עם אננס שזו מנה מטורפת שנמסה לך בפה. וגם נתח פיקניה מוקפץ עם פטריות שמפניון ופורטבלו, וגם ריב איי המוגש על מצע של פירה בטטות ומח עצם מעל. ברמת הגולד מיט יש לנו שוב טומהוק, צלעות כבש וחזה אווז״.

אחרי שהזלתי ריר פה. אני מבין שאתם גם מוכרים את הבשרים שלכם בכל רחבי ארצות הברית
"כן, אז כמובן שיש לנו את הליין של הואגיו שמונה סוגים שונים של נתחים שזה פשוט להיט לכל מי שמבין בבשר איכותי. עכשיו אנחנו מתחילים את הליין הכשר שכולל המון נתחים שקשה להשיג עם כשרות: הפילה מיניון, הניו יורק סינטה, הפיקניה, וגם את כבד האווז והחזה אווז שהם סוגי בשר שקשה להשיג עם כשרות באל אי ואנחנו מוכרים אותם. הכל עם כשרות של גלאט בית יוסף.
בנוסף, אנחנו עושים משלוחים לכל רחבי ארצות הברית."

לסיום, מה הבשר האהוב עליך?
״אני אוהב בשר עם המון שומן. בגלל זה הפיקניה הוא אחד הנתחים הכי אהובים עליי. אני יודע שהרבה ישראלים פה מעדיפים את הריב איי, ובשניהם יש כמות יפה של שומן. אבל ההבדל הוא שבריב איי השומן פרוס על כל הנתח וזה אותו ביס שחוזר על עצמו. בפיקניה יש לנו חתיכת סטייק שהיא פחות משויישת, אבל יש גם גוש של שומן בקצה, שאתה נותן בו ביס והוא מתפוצץ לך בפה. כל ביס ממלא אותך בטעמים אחרים. הפיקניה משלב עונג מכל העולמות.״

לפרטים נוספים והזמנות:
818-940-7023
www.themeatguyla.com
אינסטגרם

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE